Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Håller med. Ska mycket mer till att synas och få uppmärksamhet bland all uppsjö med titlar (inte minst AAA-titlar)…

Ska Coop spelet släppas i år är det försent med E3 reveal. Blir de E3 reveal kommer det släppas H1 2020 är mitt tips

1 Like

Ser på Facebook at Funcom søker etter masse folk til nye stillinger:

1 Like

Inget nytt att de söker folk . Mer intressant… vem är Laura? Inte hört henne innan. Det är väl Paxton Galvanek som har hand om HR?

Til dere som tracker ymse Funcom relatert data i Google Sheets, må gjerne dele linken til filen samtidig :wink:

Jeg har startet på et Google Sheet som oppdateres automatisk, ved å hente ut data fra ulike internettsider hver time. Jeg er ingen ekspert i xml-script, så det kommer til å ta en stund før det er ferdig. Har begynt å teste ut automatisk backup av spill-raitings 1 gang i døgnet og planen er å ta backup av alle nøkkeltall, slik at jeg kan få inn grafer og trender.

Det er en del info som deles på Tekinvestor som jeg ikke klarer å innhente, så hvis jeg hadde hatt linker til disse regnearkene, kunne jeg ha fått inn disse dataene også.

Uansett, dere kan sjekke ut regnearket her hvis det skulle være av interesse.
Bare husk at det er Early Access-Pre Alpha-Work of Concept-Test :smile:

35 Likes

Skjer dette er det slutt på kupping av techaksjer på OSE. Spenn beltene. Kryss fingrene.

image

7 Likes

Mycket bra! Kan inte bli sämre än vad det är idag.

Dét ville vært en forsinket julegave.

1 Like

Tilrettelagt for mer robothandel og elendighet?

…hvordan kan det bli verre?

Jeg tar NASDAQ over Oljeriggfiskegassbørs hvilken som helst dag i uken i all den tid Funcom ikke noteres på en mer egnet indeks. Aksjen er uten volum, uten peers og uten kjøpsinteresse.

Apropos, kanskje Funcom kan slå OSEBX i morgen? Mirakler har skjedd før :roll_eyes:

5 Likes

Nasdaq gjør aksjene langt mer synlige. Likviditeten av dine OSE aksjer vil øke. Dette betyr at de og vil bli mindre sårbare for manipulasjons forsøk.

5 Likes

Trenger ikke fjerne innlegget fordi robotene tiltet et lite øyeblikk :wink:

Enda en fjær i hatten for et bedre børsklima fremover - vi tar det vi får.

Edit:

Det er nok flere enn undertegnede som avventer litt klarhet i makrobildet før man gjør grep fremover.

Siden nyttår er volatiliteten og frykten lavere (les: bra) - kombinert med litt dryss av gode nyheter som dette, så ser ikke ting så halvgærent ut fremover.

3 Likes

17 Likes

#mfw oss smånisser gjør IR-arbeidet Funcom burde gjort selv :ok_hand:

Kudos for å ta kontakt, @Brandt!

En vakker dag står stjernene på linje og små tiltak som dét kan utløse noe positivt.

2 Likes

Det vil smelle å det vil smelle hardt - godt å sitte på mye mer aksjer en noen gang​:moneybag::moneybag:

2 Likes

Ja man skal aldri si aldri… Plutselig kommer det et bud eller at de evt. kjøper en mindre post i starten. At han nevner partnerships er jo og en ting. Selv om Funcom ikke er på smørbrødlisten til Spetalen er vi på radaren i Kina. Det er godt jobbet. :slight_smile:

1 Like

Hvordan vet du hva Rui gjør? De kan godt ha kontakt for det vi vet.

2 Likes

@holmes da. Han sitter jo bakerst i trikken og tyvlytter. Rui spiller kun candycrush. :slight_smile:

4 Likes

Att jaga gamla Funcom arbetare är inget vi aktieägare behöver göra. Killen har jobbat för FC förr. Såklart han har koll på bolaget. Att sedan skriva “looking forward” som att de kommer köpa hade jag (om jag vore analyst) sett varningstecken på att bolaget går sådär.

Återigen. Låt bolaget jobba i lugn och ro. Helt ok att gräva bland före detta anställda och annat men att kontakta dem privat tycker jag är helt fel.

Med det sagt hade jag såklart gärna sett Tencent investera i FC med. Att de värderar Fatshark till 1.5 miljarder baserat på främst ett spel som de inte äger själva säger ju sig självt att FC är undervärderade. De vet vi om sen innan :slight_smile: allt har sin tid.

9 Likes

Den første setningen og #mfw var ment humoristisk, mer enn noe annet - kan godt hende Funcom har et mer proaktivt IR-arbeid enn det jeg (og flere) har inntrykk av (men jeg tviler).

Hva gjelder «at aksjeeiere ikke skal jage investorer», så er jeg helt enig - men akkurat det @Brandt gjorde vil jeg si faller inn under både harmløst og litt artig.

1 Like