Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det er alle norske aksjeeieres våte drøm å bli kjøpt opp. Til og med børsen drømmer vi om å selge ut. Penger i hånda heller enn å eie kvalitet over tid.

4 Likes

Ja de är allmänt känt här att de flesta här jagar en trigger för att sälja istället för att äga över tid och få upp värdet:)

5 Likes

Det har vært min største frykt: At Funcom blir kjøpt opp til spottpris rett før endelig bekreftelse av turn-around (les: at markedene våkner til det vi har sett konturene av for lengst).

Risikoen øker hver dag Funcom sin MCAP trades ned under 1 mrd.

Ville vært trist å miste selskapet til utlandet og dermed ca. alt håp Norge har om å ha en en tå inn i vekstmarkedet som er gaming (er vel større enn film og TV allerede).

6 Likes

Dersom vi hadde fått inn en stor eier til som har et langsiktig perspektiv, ville det vært mulig å få mer ro i kursutviklingen og også etterhvert gjerne blitt mulig å få gode utbytter som eier. Eller?

https://www.redeye.se/events#/event/581345

12 Likes

Grymt! Härligt i närtid med.

1 Like

Redeye har precis gett ut “Nordic Technology Report 2019”. Även om Funcom inte står omnämnt så står det mycket om den nordiska gamingindustrin i allmänhet. Intressant läsning!

La oss håpe noe kan begynne å skje fra 29. januar da. Og var det 5. mars de skulle til Pareto?

Välkommen till ett kort och inspirerande morgonevent där två bolag presenterar.

Eventet startar kl. 07:45 med frukostmingel och bolagspresentationen pågår mellan 08:00 - 08:40. På plats under morgonen är bolagens högsta ledning, Redeyes analytiker samt andra investerare. Syftet med Redeye Early Bird är att ge dig som investerare chansen att ställa frågor och samtala direkt med bolagens ledning.

PRESENTERANDE BOLAG

Sprint Bioscience

Funcom

**

Will be live-streamed

**

6 Likes

Da oppfordrer jeg folk til å stille dem til veggs.

2 Likes

5 Mars til Pareto, jeg skal dit, vet også at andre skal dit.

4 Likes

https://www.linkedin.com/in/kristinahalvorsen/

https://twitter.com/haleydonut

Ny project manager på Funcom Oslo. Jobbat på FC i en månad (Skriv inte privat till henne nu tack :wink: )

1 Like

Nå jobber ikke hun med investeringsanalyse for Tencent heller så… God helg og ta deg et :green_apple:

2 Likes

Spørs om Funcom klarer å slå OSEBX i dag også :robot:

Så lavt volum har vi ikke sett med unntak av noen få dager i fjor høst. Det burde kanskje bekymre flere, når det skjer samtidig med at børsuværet (i stor grad) har passert og solen skinner på indeksene igjen.

Klandrer riktignok ingen for å ikke handle i aksjen - den algooverskyter indeksene nedover, og omvendt (noe som naturligvis er hensikten).

Ja litt betenkelig. Går mye ned dårlige dager, og når alt er opp nasjonalt, globalt, olje og alt som er, skjer det ingenting😴

Ja, helt latterlig!

@antzzo - gjør Redeye utelukkende oppdragsanalyser, eller tar de opp dekning på eget initiativ i blant også?

1 Like

Kun oppdrag.

Det jeg trodde - så bare noen svensker diskuterte “at Redeye tilsynelatende / kanskje var i ferd med å ta opp dekning av Funcom.”

what he said

Ingen vil ta opp dekning av en tulleaksje