Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ser forventingene rundt omkring til CU er veldig labre eller ikke-eksisterende, skal for en gangs skyld ikke mye til for å overraske positivt.
Hadde vært veldig artig om det smalt til skikkelig, blir gøy å følge med ukene fremover. Mange som undervurderte CE og mente det ikke en gang var vits å fullansere spillet, så alt kan skje her :sunglasses:

Det bygges virkelig stein på stein her, og tårnet får stadig mer solid grunnmur.
En dag våkner vel aksjen fra sitt eget merkelige liv også.
Fremtiden har aldri sett bedre ut :comet:

7 Likes

Jeg tenker at det totale makspotensialet til CU ikke kan føre til de store svingningene i kursen men som med myz styrke selskapet økonomisk og omdømmemessig og derigjen kursen på lengre sikt. Spill som Conan singleplayer (muligens) og ikke minst Coop spillet kan endre kursbildet ila få dager drastisk, nå vet vi ikke en dritt om disse så det jeg gleder meg til å se hva de har funnet på for å danne meg ettt bilde av hva jeg tror potensialet er.

1 Like

Årsbeste i dag 18+

Ok da sier vi det!

3 Likes

Skal jo ikke så mye til.
18.29 er vel høyeste omsatt i år så 18,3 er jo bare 2% opp.
Close over 18,2 gir ny høyeste close. Så 1,5% opp holder for det.

Ikke så sprek i åpningen men vi får se utover dagen da :slight_smile:

18.70 er høyeste omsatt. Endel aksjer skal omsettes før dette, men går fort det :slight_smile:

Ikke at det har så mye å si men i følge Netfonds sin dataeksport så er 18,29 det høyeste i år.

Da kjøres det, untz.

Høyeste sluttkurs kan stemme var 18.29. Høyeste omsatt er 18.70. Husker jeg så det selv.

Da ser du for i fjor også. Høyeste kurs i år er 18,29. https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=60667&marketid=15

1 Like

Søren ser det nå, hadde med desember i fjor… my bad!

1 Like

Tror vi avslutter den diskusjonen med å slå fast:
Høyeste omsatt i år: 18,29
Høyeste sluttkurs: 18,2

Noen ønsker tydeligvis at det skal bestå eller er fornøyd med 18:

2 Likes

Konkursboet Starbreeze er i skrivende stund verdsatt til 1 / 4 Funcom.

Det er nok en del som tenker at de skal ut før tallene.

1 Like

Slik er det alltid - dem om dét.

Q1 blir nok hyggelig lesning. Den store jokeren (slik jeg ser det) er inntektene fra- og/eller hva som sies rundt dette:

Sony må nødvendigvis ha betalt litt for å få inn et knapt år gammelt spill i PS+ katalogen. Og med 2+ millioner nedlastninger i april, så…ja.

Kan selvfølgelig komme informasjon om nye prosjekter og annet snacks, men det er jo ikke gitt.

Videre er det påfallende lite liv i leiren her og andre steder. Ei heller har det vært den sedvanlige pumpen i forkant, og volumet er lavt.

Det er egentlig veldig greit.

11 Likes

Mulig at vedkommende som er eier av sperreposten, er redd for at enkelte her inne skal få høydeskrekk :thinking: :wink:

Tror du de kommenterer noen beløp rundt dette, da det gjelder q2?
Edit: Beløp kommer det vel lite ut av uansett, sa de hva de fikk for MYZ Xbox dealen?

Som jeg skriver kan inntekter synes i regnskapet som sådan (i form av større inntekter enn forventet), dersom de mottok en slump penger i Q2 (ved avtaleinngåelsen), og/eller så vil de kommentere at det gikk…veldig bra med PS+ som vi må tolke etter beste evne.

2 Likes

https://florencestandard.com/funcom-n-v-obfuncom-vs-brightcove-inc-nasdaqgsbcov-sizing-up-the-quant-signals/58099/

3 Likes

Det er mange som har ment at Funcom bør prises til det samme som Starbreeze. Jeg håper ikke de mener det fortsatt.

1 Like

Modden krever spillet installert, så kan jo gi noen ekstra salg dette (selv om det nok er ganske ubetydelig for Funcom). Uansett er det et veldig bra spill som jeg sterkt anbefaler å teste ut.

2 Likes