Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ja, da er jo hensikten oppnådd, noen må jo selge aksjene så den som setter sperrene skal få kjøpt noe :laughing:

Brent Funcom-aksjonær skyr tall :joy:

Skjønner ikke hastverket når man kan selge i hele morgen også da tall kommer etter close.

1 Like

Før så gjaldt det å selge før tall. Nå gjelder det å selge før folk selger før det kommer tall.

15 Likes

Før var tallene elendige - folk solgte
Nå er tallene gode - folk selger

3 Likes

Formentlig for at skabe den panik, der opstår og derved købe på dippen i morgen.
Det bliver et selvforstærkende profeti.
At sidde og skælde ud når kurs falder, sende eder og forbandelser, giver ingen mening.
Selv har jeg tradet funcom, dog ikke hyppigt, men formået at tage rimelige gevinster.
Denne gang er de købt for long.
Jeg er overbevist om, at hvis man er long, der mener jeg 20/21, så skal det nok gå fint.
Nytter ikke at sidde og klage over daglige udsving.

Jeg kan love deg at den som solgte mest aksjer i dag var en kar fra Bergen.

3 Likes

11 Likes

Sist gang Funcom var hos RedEye kom det analysedekning samtidig. For lengst overmodent at Pareto starter dekning.

Det har vært etterspurt av markedet i lang tid nå - så det kommer før eller siden, gitt at de dekker sektoren i Norden.

4 Likes

Jeg er bare forundret over psykologien i aksjen.

Den trenger en real vending hvor aksjonærer belønnes for å sitte over tall, spillanseringer osv. i stedet for at mange sitter med fingeren på slagsknappen og lurer på hvem som skal selge først.

3 Likes

Det kan jeg medgive dig

Det er en godt forankret dynamikk i aksjen, som bare har blitt mer og mer sementert gjennom 3 år hvor aksjen dumpes når sentiment er positivt og resultater gode.

Så får man se da, hvor langt strikken skal strekkes denne gangen.

Nå er det om ikke annet aktivt fokus på atferden og interesse for å evt. omtale denne utenfor børs.

Heller dét enn ett år til og vel så det med én-manns-sirkus-Funcom.

7 Likes

Bare jeg som syntes det ble tatt imot bra idag?
kanskje jeg er gal og gjør de samme feilene om og om igjen :relaxed:

1 Like

Så lenge man har en oppside så stor som i Funcom så er det ikke feil å sitte, romantikken er dessverre død og aksjen er gjennomsyret av adhd tradere og ungdomskoleelever, det går snart opp igjen :wink:

2 Likes

Kanskje ikke så relevant her ser filmen Dune skal være ferdig november 2020

5 Likes

Tydelig at noen er gode kunder hos Pareto! :smiley:

2 Likes

Det er egentlig gammel nytt, det påvirker desverre ikke det annonsert Dune spillet fra Funcom. Det ble bekreftet på møtet hos funcom.

Jeg lukter PAS-analyse. Hvorfor (igjen) kalle inn både CEO og CFO - jeg skal se om jeg får deltatt.

4 Likes

Skal de ha en analyse må vel nesten ASP være der. Han er jo den største faktoren som påvirker kursen.

Faktisk den eneste faktoren.

Tenker det samme!:+1:

@Evilfreud ordner du fremtidig møter i Stvg :rofl:

Hehe, jeg er litt furt på pareto som ikke inviterer meg.

Tipper Tore er lei av at jeg maser ;(

3 Likes