Etter mange år i byggebransjen så har jeg lært at mas hjelper alltid til slutt😉
Men for å være HELT ærlig, så setter jeg mer pris på det årlige møtet vi har fått etablert hos Funcom i mars hvert år enn frokost hos Pareto 
trommevirvel
…tomlene spinner rundt og rundt…
Om noen er i Oslo området og ønsker å stille hos Pareto 7 juni og føler de har noe der å gjøre som: feks stille gode spørsmål til Rui og Stian som ikke meglere /forvaltere og analytikere hos Pareto kan stille i mangel på kunnskap om Gaming. Eller andre gode grunner så send meg en melding privat så skal jeg formidle kontakt som gir dere inngang.
Kan tenke meg å spørre om hva de synes om den åpenlyse kursmanipulasjonen som en enkeltaktør har drevet med i årevis. Og hvilke tiltak de ser for seg rundt dette.
Fra Odin bloggen
Hvordan du ter deg med fondsinvesteringen din har mye å si for avkastningen din. Det gjelder når du vurderer å gjøre en investering, og når du forvalter investeringer du allerede har gjort. I praksis innebærer det at du gjør vurderinger og beslutninger basert på tidligere hendelser, personlige holdninger og preferanser. Denne atferden skjer i god tro, men dessverre svertes den av en rekke tankefeller, som spenner ben på avkastningen din.
Tankefeller, eller såkalte mentale snarveier, tar deg vanligvis vekk fra rasjonell tenking og langsiktighet, alt som kjennetegner valg en dyktig investor gjør. Dermed hopper du inn og ut av aksjefond i troen på at du vet best i jakten på bedre avkastning. Resultatet blir uansett det samme, nemlig dårligere avkastning enn om du hadde holdt deg i ro og fulgt planen.
Bytt ut fond med Funcom og gjør som meg. Gå i pluss. Sitt i ro. Enkelt.
Denne aksjen har vært en tragedie etter emisjonen som slapp rikingene inn bakveien for å tjene enormt mye penger, deriblant en ungutt som har vært i media nå i disse dager.
Og nå er den som har styrt aksjen opp og ned som han vil, med og skal presentere spørsmål til Funcom hos Pareto? Drit og dra, det møtet er jo bare for å dra opp egen jævla vinning. Faktum er at ASP på egen hånd har stått for mesteparten av volumet i aksjen, og at han fremdeles gjør det.
At du ASP valgte å ikke delta i den ulovlige emisjonen som likevel ble tillatt, betyr ikke at du trenger å voldta aksjen i 3 år i etterkant for å “høste det inn igjen”.
Tragedie etter emisjonen på 0.55? Vi kunne alle kjøpt så mye vi ville på rundt 1 kr. Nå er kursen på 17.
Men skjønner hva du mener med asp og volum ja
Gammel kurs er 3,4 på 17
Men hadde ikke sagt nei til å handle på 1 kr med ny kurs🤣
Selve emisjonen, måten den ble utført på, inkompetansen til ABG Sunndal, nivået den ble på og den komplette rævpulingen av eksisterende aksjonærer og fraværet av rep emi var et grelt kapittel i Funcom sin historie…
Heldigvis for oss alle så har både selskapet og kursen gått veldig bra siden den gang!
Vi snakker om en faktor på over 3 siden den emisjonen. Det er veldig bra avkastning
Jeg var ikke interessert i aksjemarkedet på den tiden dessverre. Hva var det som var så ille?
Det var vel mange som kanskje ikke hadde mulighet til å kjøpe så mye, da hjelper det lite hva avkastningen har vært fra 1kr til nå. Men selv de som kjøpte på topp før emisjonen er vel i pluss nå slik sett. Og har man tålmodighet til å sitte i flere år så kna det uansett bli riktig pent for alle.
Et annet moment med atle og volum er om denne situasjonen egentlig er ny? Vi husker alle piratos og funcomaksjen i 1.0 tiden. Kanskje han har vært med i mange mange år allerede?
Nå er stemningen bra her🤣.
Gamle synder, emisjon, positive tekniske signaler som blir banket paddeflate, folk tror på 30k solgte CU etc…
Mangler bare en salgsanbefalning fra Norske Bulls/Investtech nå, så er veien mot 20 sikret 

Redeye kom med reducerade förväntningar till Q1 igår:
Vel. I forkant så vaka funcom på krona leeenge. Så hadde vi en real opptur opp mot ca 2.8. Før vi over natta ble sendt så lavt som ca 0.8 for min del ble det minus 600k som måtte trades inn igjen. Dessverre ble nok mange påført enorme tap og så ikke muligheten