Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

I tillegg valgte Funcom å pøse på med opsjoner til de ansatte til en ekstremt lav kurs siden de gjorde dette rett etter emisjonen. Samtidig var det en del av de som var med i emisjonen som fremdeles hadde aksjer, som jo kunne finne på å dumpe ut disse. I tillegg kunne Jebsen finne på å konvertere gjelden. For ikke å snakke om at det var en betydelig utvanning i denne emisjonen.

Eneste som reddet det for mange var at Storebrand m/flere valgte å la andre få aksjer i rep. emisjonen. Jeg fikk det jeg ba om i rep. emisjonen så sånn sett var det jo bra for min del - men ikke alle fikk denne muligheten!

Så at det var så enkelt som å kjøpe igjen på kr. 1 er jeg ikke helt enig i.

4 Likes

Det vi trenger er flere store langsiktige eiere som tør å ta unna en del av tradevolumet som pingponges frem og tilbake nå (både av større og mindre “tradere”).

3 Likes

Om det er slik at @cirmes har lagt ned en god jobb ifht IR biten å få oppmerksomheten til husa så kan nettopp dette bidra til å få flere langsiktige, og det er klart at om kursen er lav som nå så er det vel større mulighet for at noen kjøper seg opp. Så om han trader dritten ut av selskapet nå, og at flere langsiktige kommer inn og kursen går opp om ett år eller 2 så spiller det jo liten rolle. Jeg synes det er litt funny at TA traderne fikk seg en skrell på 18 kroner, så slik sett kanskje flere tradere holder seg unna og på sikt skaper mer stabile kurser?!

Edit: når det er sagt så synes jeg utnytting av aksjonærer i ett lite profesjonelt papir som Funcom har vært direkte ufint og høyst spekulativt og muligens ulovlig?!

2 Likes

Er litt skeptisk til salgstallene de operer med i Q1 for MYZ og CE i følge SteamSpy. 45k CE og 55K MYZ får ikke jeg til å stemme med GTS plasseringene i løpet av kvartalet.
Kan ikke skjønne annet enn at CE må ha solgt mye mer enn MYZ på Steam i Q1.

2 Likes

Håller med dig. 55K verkar rimligt för MYZ men 45K känns för lågt när det gäller CE

1 Like

Bare å Google litt rundt så finner du mye. Flere som uttalte seg svært kritisk i media rundt denne emisjonen med god grunn. Blandingen av en udugelig tilrettelegger, et presset selskap og et lite knippe ultrakyniske investorer var bare trist…

1 Like

Driver ikke steamspy som regel å underestimere da?

Jeg tror kanskje MYZ ligger litt høyt og at CE er for lavt. Jeg tror CE fort har solgt i størrelsesorden 2x MYZ i Q1.

Det blir nok sett på som veldig seriøst når han samtidig trader aksjen helt vilt?

5 Likes

Enig! Jeg tror de bommer

Har ike fulgt med SteamSpy etter at Steam gjorde det vanskelig for de men mitt inntrykker også at de ofte lå litt lavt ja. Men ikke så mye som mange ville ha det til :slight_smile:

De store avvikene fikk man i perioder der salget var veldig høyt da tallene lagget 3-4 dager på grunn av måten det ble gjort på med sampling av data over 3 dager med utrullering av en dag av gangen. Mange på Hegnar brukte denne naturlige laggen som argument mot SteamSpy sine estimater i sin helhet og nektet å se hvorfor avviket var større i oppstarten og ved høye salg (som jo gjerne skjer samtidig).

Men som sagt så aner jeg ikke hvordan de gjør det nå og kvaliteten på tallene i dag.

De store kommer nok hvis Funcom greier å få på plass strategien og den viser seg å gi en langt mer stabil intektsstrøm. Tror mange sysnes det er litt vanskelig å forholde seg til resultater som svinger så voldsomt :slight_smile:

Her rapportert resultat (Total comprehensive income for the period) siden Q1-16.
image

Veldig mye opp og ned og jeg tror det er viktig at man får gjort det lit tmer forutsigbart. Spesielt ved unngå at dårlige kvartaler havner for lavt. Føler de har ryddet i regnskapet slik at det ikke burde komme store overraskelser på gammel morro og liker at de nå tar avskrivinger mer aggresivt i starten på spill slik at disse kommer mer i samsvar med inntektene.

10 Likes

image

4 Likes

:hamster::hamster::hamster:

bilde

:sheep::sheep::sheep:

bilde

Som sirkusdirektør må det være kostelig i begge retninger.

1 Like

Er ikke så god på TA som gutta i TA tråden så hører derfor med dere i småprat :wink:.

Flere enn meg som ser antydning til denne formasjonen nå?:
bilde

3 Likes

Skal vi få makrohelvete samtidig med gode funcom-nyheter igjen nå.

Denne aksjen er ikke sann.

Hadde du tatt dette screenshotet to timer senere ville jeg vært mer imponert :slight_smile:

51

Eller?

22

3 Likes

@Irathi Bare en alternativ teori om at det ikke var ASP men MK1 som hadde signert traden sin. Var ikke han tilbake i aksjen?

1 Like

23/05-2019 14:00:06: (FUNCOM) Press Release - Funcom reveals Seed of Evil, upcoming expansion for Mutant Year Zero: Road to Eden

23 Likes