Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

24 Likes

Der kom den! Yiihaaa ser knallbra ut!!

6 Likes

Utsatt til 30.juli. Kjedelig

1 Like

Fra en Gamers synspunkt som hadde gledet seg til å spille Mutant etter utvidelsen er det synd.
Fra en investor side som ønsker jevn og fin inntekt strøm gjennom året så er det fint at dette nå kommer i 3 q og ikke 2 q.
2 Q bør CU og CE suksess i april fikse mer enn nok penger, så at det litt tynne 3 q får Mutant er bare hyggelig vi liker jevn pengestrøm året gjennom.

ha en fin ettermiddag

10 Likes

Bra at det kommer ut før sommerferien starter i mange land. Blir sikkert dårlig vær.

1 Like

Enig i at det nok er helt greit at disse inntektene kommer i q3.

Det andre som er viktig er at de ikke tviholder på datoen og kompromisser på kvalitet. Hadde vært veldig kjedelig om de hadde ødelagt spillets gode rating med en buggy utvidelse.

3 Likes

Helt korrekt👍

Her er vi 100% enig.

Sry my bad; eg har bursdag 30 juli og ba Funcum om en skikkelig presang :cupcake::cupcake::cupcake:

4 Likes

Plukket noe mere aksjer på lav 17, ser på det som en helt ok kurs å øke på.

1 Like

Verdt å nevne at vi for en gang skyld går hardt mot den globale nedgangen i dag :muscle: Gleder meg til 20.00 i dag :open_book:

3 Likes

Haha, ja det känns som att det är första gången! Normalt sett styr ”allt” Funcom-kursen (i alla fall alla sorters nedgångar) :joy::wink:

1 Like

Noen som vet hvorfor de kommuniserte 25.06 først og 12 minutter senere kom med en utsettelse?

Meldingen som kom 12 minutter senere var vel fra TDN direkt og bare oppsummerte den første meldingen der det stod 30 juli?

"originally set to release on 25 June 2019, will be released on 30 July 2019. "

Evil Alex tolkning:
Slapp av. Det er nok bare Atle som skal ha den over 18 igjen for å selge litt før helga kommer…

1 Like

Når noe er for godt til å være sant… takket for meg på den pumpen der :wave:

Hva forventer folk av rapporten? Jeg synes det var riktig av RedEye å justere ned estimatene noe.

Personlig forventer jeg 4,5 - 5 MUSD revenue, med en ikke ubetydelig oppside. Sammenlignet med Q1 2018 blir det uansett veldig hyggelig gitt omtalen som vil komme.

Etter rapporten er det bare 4 børsdager til launch av Conan Unconquered - et spill det knapt finnes forventninger til.

Et spennende utgangspunkt dersom det skulle gjøre annet enn å floppe :wink:

2 Likes

Vet jo det at selv om forventningene er ekstremt lave så vil kursen gå ned om forventningene skulle inntreffe.

Det er ikke gitt, da de aller fleste kortsiktige og CU-skeptikere ikke er inne i aksjen (på det tidspunktet).

Tok 7500 aksjer til idag.

Vurderte å klemme inn giret, men gadd ikke. Så nå går det sikkert ned imorgen.

:smiley:

4 Likes

Tja. De kan vente helt til release-dagen. De må selge før man får fasiten.