Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Nå mente jeg («på det tidspunktet») i kjølvannet av launch og i fravær av flopp - sikkert noen luringer som ikke liker CU som vil prøve en trade i forkant, som du sier.

Funcom streamer nå og der ble nettopp nevnt at det kommer en kul annoucement i slutten av streamen :raised_hands:

http://www.twitch.tv/funcom

2 Likes

Noen som vet om den nye karakteren er basert denne, som ble laget av en spiller?
image

Den elgen er vel basert på en karakter fra rollespillet.

1 Like

Lommeelgen? :roll_eyes:

1 Like

Tenk å elge seg innpå noen på den måten der! Skamme seg :joy:

1 Like

Blir vel «sell on news» og en ny dump i morgen? Makro ser jo ikke bra ut i det heletatt heller.

23/05-2019 19:00:11: (FUNCOM) Funcom’s First Quarter 2019 Financials

30 Likes

Sell on news kommer typisk når det er stor oppgang i forkant, det er ikke tilfellet denne gangen, derfor blir det motsatt denne gangen, og eventuell realisering ifht CU. Tror jeg.

1 Like

Høyere revenue enn jeg hadde forventet, 5812 vs 4500, men lavere resultat 110 vs 1000 TUSD.

Må jo medgi at jeg treffer bedre når jeg prøver å regne på resultatet enn når jeg gjetter. :stuck_out_tongue:

Intangible assets opp fra 24711 til 26996, så en økning på 2285. De skrev samtidig ned 2261, så totale investeringer i perioden var 4546, så rimelig høyt kan man si. Opex+investeringer blir da på 3268+4546=7814.

(Alle tall i TUSD)

7 Likes

Egentlig overrasket over hvor lavt resultatet er. Men meget fornøyd med omsetning .

2 Likes

Er det alle nye ansatte som trekker ned? Har ikke fått lest den ennå

Økte investeringer for 2020 lansering på spill ser jeg.

Kanskje det er mulig å komme seg ut over 17kr imorgen siden det bare en uke til spillslipp.

1 Like

Ser ikke helt hvorfor kursen skal dundre ned imorgen. Rapporten er bra.

1 Like

Kanskje noen vil inn igjen og håper på salg. :wink:

1 Like

Om den dundrer ned ser vi 15kr.
17kr var optimistisk . :slightly_smiling_face::white_check_mark:

Virker jo som noen panikksolgte på luremus manøveren igår. Må være litt kjipt å sitte utenfor med den rapporten.

2 Likes

Vi er i en oppovertrend og snart CU release. Vil påstå at det er ekstremsport å leke med kursen nå.

Du kan jo selge på åpning?