Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg selger alt i morgen…når man ikke leverer mer enn 117% økning i revenue samt at dette nye spillet er utsatt så ble dette nok for meg…

Edit: Hiver på en tulle emoji slik at folk ikke skal misforstå :wink:

5 Likes

Hegnar med oppdatert bilde også. Fy faen nå ble jeg imponert

1 Like

Ser at fun leverer bedre rapporteringer. Liker godt private-equity standard rolling 12 months revenue og ebitda margin, gir vekst et bedre bilde. Hadde personlig et lite håp på noe mer informasjon om spillene i 2020, ettersom vi nærmer oss juni. Resultatet er fint, skaper trygghet og stabilitet utenfor lansering!

2 Likes

12 måneder er meget bra opplegg. Strategien dems er jo å få jevnere inntekt og ikke BOOOOOOM! så bleeeh. Er nok lettere å tiltrekke seg gammel og sur kapital på den måten også.

E3 kommer straks. Tipper vi får informasjon om ikke så lenge.

Kan jo tyde på det kommer 4! spill i 2020, 2 publishing og 2 egne… Tror det blir et FINT år.

3 Likes

Skulle egentlig bare mangle, men spesielt visuality for vekst q.o.q! Helt enig med deg, blir et veldig fint år før det smeller.

1 Like

Litt høyere omsetning enn jeg forventet - fin rapport som bekrefter at cash-flow er på plass også i kvartaler uten spillslipp.

Caset bekreftes ved hver korsvei.

3 Likes

Bortsett fra at makro er bais, er det ikke så mye tvil hvor vi skal de neste 12-18 månedene :wink:

5 Likes

Avskrivingene som kom inn litt høyere enn forventet?

Hvordan traff Redeye? Har ikke tid til å finne det ut selv

Avskrivningene var noe høyere ja, men fortsatt relativt lave. Det kommer til å bli relativt høye avskrivninger i 2020 når de kommer med sine to egenutviklede spill. :slight_smile:

BTW, at investeringer var relativt høye nå er jo ikke så rart, de finansierer MYZ, CU, MoM , Conan SP og Coop shooter. Å gjøre det på 4546 TUSD er jo imponerende. Det er vel hovedsakelig CE og MYZ som driver opex.

2 Likes

image

PC dro mye(75%), mye mer dette kvartalet enn FY18 hvor det var ca 50-50%

1 Like

I 2018, så lanserte de på PS4 som solgte svært bra, men i Q1 2019, så hadde de ikke noen store PS4-stunt. I Q2 2019 derimot, så kjørte de et gigantisk ett, så det blir svært interessant å se hvor det bærer avsted.

4 Likes

Redeye kjørte på med for høy D&A, 2,8 estimert vs 2,1 reelt. I tillegg var revenue for lavt, 5,1 estimert mot 5,8 reelt.

12 Likes

Hadde Funcom vært en næringseiendom ville vi vel sagt verdi på 2 milliarder :wink:

6 Likes

Litt forskjellig ute å går ja :sweat_smile:

2 Likes

Noen som har hva RedEye endret fra? Traff de bedre før justeringen?

De nedjusterede netsales fra 6,8 til 5,1 m

2 Likes

Mon tro hvor mye inntekter man ser fra konsoll i Q2 - real joker. Spennende om de kommenterer PS+ suksessen i det hele tatt.

1 Like