#flopp
Det er litt artig å se forskjellen på nye og gamle Funcom aksjonærer. Mange av de gamle har spådd nedgang mot 12-13, mens de blir latterliggjort av de nye. Jeg kan ærlig innrømme at jeg også deltok i slik latterliggjøring på veien ned fra 5,64-2,1 etter CE Early Access launch i starten av 2017 fordi caset viste at selskapet hadde bedre utsikter enn før oppgangen. Det dreit Oslo Børs i og sendte aksjen ned til 2,1(10,5 med dagens kurs) over en lengre periode med nedgang. I dag blir det selvsagt litt “hva var det vi sa?” tendens på å prate om dette, men tenker at det i alle aksjer kan være greit å høre på argumentene fra de som er uenige med meg også. De har noen ganger rett og mer erfaring enn meg.
Hvem? Jeg har bare sagt at jeg ikke bruker giring før på 13-tallet fordi det da er idiotsikkert. Jeg tror ikke kursen går så langt ned.
Panikk!! det kommer ikke noe mer i år!!!
VI må vente helt til 2020 med å få igjen penga våres!
(eller vent nå litt, triggerliste hva er det?
Ikkje få panikk! for en gjeng
Yup, ca samme jeg har sagt Kjøper ikke før 12kr. Om den går dit mener jeg lite om, men hvis den gjør det kjøper jeg.
Omsetning i dag, 4,5 Mill på en time, fart i sakene
Forskjellen er at jeg kjøper her for ledig cash. Jeg er like sikker på at MYZ i juli kommer til å gjøre det bra som jeg var sikker på at CU nå i mai kom til å gjøre det dårlig.
Pareto 7.juni også. Kommer nok dekning da
Jeg tror ikke det kommer dekning, har vært møter hos Pareto før.
Joda, men det er lenge til Juli i denne aksjen her. Mye kan skje på den tiden. Jeg utelukker ikke en ytterligere dip, men den blir kort tror jeg.
Vi er vel strengt tatt i dippen nå da?
Jeg liker å selge aksjer i det folk er i ferd med å bli redde og kjøpe når folk er redde. Fungerte bra å selge i starten av desember og kjøpe i slutten av desember, i januar og i starten av februar. Fikk dessverre høydeskrekk på veien opp til 18, så solgte for tidlig.
For ikke å glemme denne (la den til nå):
Er det noe som virkelig ville satt fart på aksjen og endelig gjort den «stueren» i Norge så er det dekning fra et norsk meglerhus.
kjøpte 6500 til
kjøpte 5000 til
Tok 18k
Tok 10k👍
noen her som nettopp tok 80K?
OSEBX er nesten i + nå
Noen som fikk det travelt med å lukke traden sin fra i dag morges?
CU selger som forventa og tjener inn igjen investeringskostnaden. Funcom toget går så det suser fremdels og øker cash beholdningen til tross for økte investeringer og flere prosjekter som løper. 1 spill ala CE størrelse hvert år fremover.
Bare til å kjøpe…