Jeg tror at Petroglyph kan få mye til dersom de får 10 MUSD i budsjett i forhold til 1.5 MUSD…
Veteranene kan lage konsept, programmere, så kan andre stå for grafikk / utseende
Jeg tror at Petroglyph kan få mye til dersom de får 10 MUSD i budsjett i forhold til 1.5 MUSD…
Veteranene kan lage konsept, programmere, så kan andre stå for grafikk / utseende
Grafikk/utseende er riiiimelig tett knyttet til programmeringen i et spill
Med tanke på at Petro hadde tatt Dune IP om de hadde hatt råd. Men at de fikk Funcom til å ta den så tror jeg det allerede ligger en forseglet avtale om dune spill. Når Rui på toppen hinter så sterkt om det så tror jeg bare man kan slutte å hate og innse at det kommer
Helt greit, men Chris Robert sitter ikke å programmerer Star Citizen…
Det er fult mulig å delegere programmeringen til andre slik at spiller ser bra ut, det du trenger er noen som kan lage et spill som er underholdende å spille.
Er det bekreftet at det var sånn avtalen kom til?
Vet det ble diskutert her, men tolket det som teorier?
Det var Rui på forrige investormøte som insinuerte så langt det er mulig at det var gjennom Petroglyph Funcom kom i kontakt med Legendary (Fred M. møtte deretter med dem i Hollywood må vi videre anta).
Siste setning
Kjenner jeg er hyped Moon of madness. Myz dlc. Coop shooter trailer?
Fifan vad hype!!!
Funcoms representanter på E3 er Erling Ellingsen og PR Manager Eirik Leganger Nergård. Eirik ble ansatt nå i mai, og kommer fra Egmont Publishing.
Han skriver at han er lidenskapelig interessert i esport og spill, og er medlem i en gruppe som heter esport experts på LinkedIn.
Jeg tror nok det er co-op shooter som skal avdukes.
Kilde:
Virker som en bra og habil mann de fikk inn i den rollen. Blir også overrasket om det er noe annet de skal vise frem. Rui reiser nok også på E3, men tipper det er mer for å ha møter rundt publishing og ikke promotere det kommende spillet.
Ja, heller mer og mer mot dette selv. Var noen tweets for lenge siden også hvor Funcom lagde noen videoer i Nevada, og hadde med seg en esport-manager på turen…
Redeyes analys är uppdaterad nu. Det är 8.7 musd som gäller för Q2 och inte 10.1. Dock har de fortfarande inte skrivit att Switch kommer i Q3 men de spelar mindre roll. De kommer väl till insikt om det snart
"Dreamloop Games and Funcom have announced a partnership to bring Moons of Madness to consoles. Announced earlier this year, Moons of Madness is in development at Rock Pocket Studios for PC.
Dreamloop Games is a Finnish studio and it will be handling the game’s port to PS4 and Xbox One."
Inte ZPX alltså! På ZPX hemsida står det " Funcom on two new unannounced games as well as other projects that will be announced in 2019."
Om nu inte ZPX arbetat på vare sig CU eller MoM innebär det stycket 2 reveals i år Interna förhoppningsvis!
Groda? Släpps i oktober! Halloween då såklart ^^
Rui har sagt fra til dem, han i Redeye trodde ikke på meg når jeg sa det.
Det tar nok litt tid for dem å sjonglere tallene, tipper vi får den ny oppdatering i morgen. Lurer på om den også blir lagt ut i stillhet?
Spännande att titta på reviews och jämföra mellan kvartalen.
Vi kan se att Mutant year zero är redan före Q1-19 i antalet reviews på Steam och att båda spelen snart har fler reviews än i Q1-19.
De vi vet om från Q1-19 är att 4 musd kom från Steam och 1.6 musd kom från konsol.
Förutom att spelen verkar sälja bättre i Q2, framförallt MYZ så är de spännande vad för omsättning som kan komma från Steam. Lägg därtill 6 nya CE produkter i Q2 (2 DLC, 2 DLC pack + complete och deluxe edition). Dessutom har CE haft f2p detta kvartal med + kommande Steam Summer Sale.
Steam omsättning i Q2 borde komma upp i 5-6 musd, exklusive Conan Unconquered.
Besvikelsen i förra kvartalet var omsättningen på konsol. Nu har vi 2.5-3 miljoner nya CE owners på PS4. Frågan vad det gav för pengar från Sony?
Drömmen vore detta scenario i Q2-19
Steam 5,9 musd (inklusive CU)
Konsol 2.6 musd (0.5-1 musd från Sony)
Övrigt 0.2 musd
Totalt: 8.7 musd, alltså samma som Redeye, fast HELT UTAN Myz Switch + Konsol retail release.
Spännande!