Er det bekreftet at det blir et actionorientert RPG spill?
Eller kan det bli typ Divinity?
En av mine bekymringer med det Funcom lager selv er grafikken. CE bruker vel Unreal Engine 4, men likevel ser det ikke så bra ut etter min mening. Greit at man ikke kan ha så høy polygon count på online spill, men er ikke imponert. Var ikke det med The Secret World heller. Er noe med bevegelsene til figurene og grafiske valgene som ikke ser bra ut uten at jeg kan helt sette fingeren på det. Virker litt amatørmessig rett og slett.
Så med tanke på et Conan 1st person singleplayer må de overgå det de har gjort grafisk hittil. Vet grafikk ikke er alt og at de ikke er AAA utvikler, men se bare på Dying Light, de var ingen AAA utvikler når det kom ut (ca 300 ansatte sier Wikipedia), men det så bra ut og holder seg fortsatt godt etter min mening.
Unreal produserer nydelige spill. CE kan ikke være for tungt gitt at det er online-multiplayer (og det er penere enn konkurrentene).
TSW var vel ikke UE?
Uansett, CE ser faktisk meget pent ut i utgangspunktet, så veien derfra til polished SP-grafikk er ikke veldig lang. Men den er viktig som du sier å lykkes med, helt andre krav for SP-spill.
Har du da sammenlignet med Rust og de andre survival spillene? Jeg synes CE ser bedre ut enn alle disse…
Håper de har de rette talentene. Vil gjerne se noe i stil av de nye Wolfenstein eller Doom spillene. De anser jeg som velpollerte grafisk, men de har jo også sikkert en del mer penger i ryggen. Vi får se, just my two cents
https://twitter.com/TheHashtag0nist/status/1138905512672747520
Jeg lurer på om den herremannen oppe til høyre er CCO i Second Dinner, Ben Brode?
De jobber med et uannonsert Marvel-spill.
Det er ikke ben brode han er sikkert 1m bredere og 1m høyere
For et soyboy-glis
Ok, jeg ser bare at han er på E3 og at PR manager i Funcom følger han på Twitter.
Må ikke komme med sånt… Du ødelegger ratt for den personen som prøver å kjøre ned kursen
TSW brukte Dreamworld engine, så var inhouse produsert, og MMO spill, så det er vanskelig å sammenligne grafikk med et SP spill uansett.
CE brukte UE, men her var det fokus på rask produksjon og under høyt stress for selskapet og modellene var basert på AoC for det meste. (Det er faktisk modellene til CU videreutviklet på tenker jeg fra CE igjen) Da dette er også et MP spill, så blir det begrensninger i hvor detaljert de kan ha det før det blir problemer.
Conan SP er ikke like stort budsjett som de største spillene, men med ca. 6-10 mil USD får de laget et ganske greit spill håper jeg, og her trenger de ikke holde tilbake på detaljnivået. Men på en annen side, hvis de bruker for mye på grafikk, så blir det mindre tid til å lage størrelse på spillbart område, og da blir det fort et kort spill. Her må de finne en balanse de er fornøyd med, men siden det er basert på RE Howard sine historier, så regner jeg med at det blir noe ala brett å spille seg igjennom, og ikke en helt åpen verden, det vil spare de for tid i utviklingen. Da kan de også lage DLC med flere brett etter hvert hvis det blir lønnsomt.
EDIT: Siden det er Witcher 1 som noen har nevnt her, å kan det ligne litt på oppsettet de har brukt der tenker jeg, men med bedre grafikk selvfølgelig. Har ikke fått testet Witcher 2 enda.
Jeg sitter langsiktig!
E3 coverage väldigt snart=)
Fel -man pausar nedgången tillfälligt följt av en 10%ig nedgång om påståendet inte bekräftas. Blir det bekräftat så håller sig kursen stabil.
Spent på hva de kan komme opp med til 6-10 mill USD. CE kostet 4,5 mill USD frem til lansering så noe må man vel klare å få ut av de pengene. Synes i utgangsunktet at den summen virket litt lite for å få ut et fullverdig FPS (First Person Slasher? ) men merker at dette kan jeg for lite om
Har de sagt survival? Dune…
Hmm, pressemeldingen sa: “Open World Multiplayer”, husker ikke hvorfor jeg mente det ville bli survival? Kanskje noe Rui kommenterte? Jeg har ikke noen kilde å sitere så jeg kan ta feil.
Rui sa open world dune, og conan exiles 2.0.
Personlig har jeg en liten drøm om at deler av dune rammeverket kan patches inn i CE slik at vi fåe mounts og større kart
Conan Exiles 2, der folk som eier eneren får 50% rabatt og early access tilgang
Nei nei, mer som at Dune var ce2.0
Dvs viderefør alt som er bra, fiks alt som er dårlig og sett det i dune universet
Takker og bukker for aksjer på salg