Ja det stemmer, men han har nok kommet for å bli. Slik at vi investorer må nok tilpasse oss og tåle litt «støy» mens @Cirmes holder på og kjører kursen i dass…
Milliardæren da? Har han solgt noe?
Hvis en større laks kjøper aksjer på 15 kroner er det lite sannsynlig at samme laks ønsker å selge de på 14.
I videoen fra E3 er det vel åpenbart hvem han herremannen opp til høyre i bildet ditt er
Fra Mighty Kingdom forresten.
@Cirmes kjøper og selger med flere kontoer «uavhengig» av kurs. Hvis han selger feks. 1 000 000 aksjer på 15-16 og kjøper disse tilbake på 14-15 så er blir det fort en mill som er nok til lommepenger og is til @Cirmes i sommerferien…
Vi har gjort en innsats ifht å synliggjøre dette på bakgrunn av tidligere handler, så.får vi se hva som skjer med det.
Det er ikke lov å samarbeide om kjøp og salg av aksjer, men om noen på forumet kom med en anbefaling når en stor sperre dukker opp som flere kjøpte på, så ville vi sett hvem som mistet aksjene og stod bak sperren. Var det ikke en større aksjonær som gjorde nettopp dette for litt siden, og fikk en slutt på denne typen tull? De aksjonærene på forumet her som sitter på mange aksjer bør kunne ha en mulighet til å påvirke noe, hvem pokker hører på en småsparer?
Ja han var ikke særlig lik en gang skal være enig i det
Svarer her i stedet for CCC-tråden siden det gjelder Funcom, ikke CCC.
Greia er jo at Funcom styrer nær 100% etter å få høyest mulig pressedekning opp mot lansering. Jeg tror de sikter seg inn på å starte PR-kampanjen 6 mnd før lansering. Funcom vil bruke så lite penger som mulig på PR, og da må de ha noe faktisk “nytt” å komme med for at pressen skal være interessert. Hvis de bruker opp “nyhetene” ett år i forveien, så rekker folk å glemme det. Det er dumt når pressedekning mer eller mindre er gratis.
Samtidig tror jeg Funcom har ett kriterie til for når de går ut med info, og det er at de ikke ønsker å love bort egenskaper i spillet som senere blir kuttet. Dette skaper alltid så jævelig mye dårlig PR. F.eks. hvis de for CE ikke hadde sagt de planla mounts hvis det var teknisk mulig, så hadde mest sannsynlig folk vært mer fornøyde enn de er nå.
Som investor, så ønsker jeg selvfølgelig så mye informasjon som mulig, så jeg kan ta en velbegrunnet beslutning om hvor mye jeg skal investere, men jeg forstår at Funcom prioriterer å få solgt flere kopier av spillet de utvikler.
Det kommer vel ekstremt lite “lovnader” ut av en teaser, men det er en god måte å gjøre folk oppmerksomme på spillet, og gi det tid til å bygge opp følgere. Mange spill som slippes i 2020 ble avduket på showet, og spill som Cyberpunk 2077 fikk enormt mye oppmerksomhet. Nå vet jo alle hvilket spill det er. Det tror jeg Funcom kunne oppnådd med sin co-op shooter også.
Hvis det er sånn at co-op kommer først på slutten av neste år kan jeg forstå det. Men jeg tviler jo på at H1 for Funcom er blank til neste år, og er ikke co-op shooter der, så er vel SP Conan der. Mange spill som var på E3 kommer i H1, noen kommer også i H2.
Greia er at hvis Funcom var en av de virkelig store, så kunne de fint ha startet PR-en nå, men det er de overhodet ikke.
Hva er det motsatte av hold deg unna? https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Advarer-mot-syv-aksjer2
Mulig Co-op blir early access, det var i alle fall det som var planen til Funcom i utgangspunktet. I så fall kan jeg forstå at det ikke blir hypet allerede nå.
Var det? Jeg har spekulert i det, men ikke hørt noe konkret om det. Har du noen kilde?
Jeg synes det gir mening å slippe ut et multiplayerspill i EA, rett og slett fordi balansering er utrolig vanskelig å gjøre før du har noen tusen spillere som finner alle problemene.
Ingen från Funcom som nämnt något om att Co-op kan bli EA mer än CE lyckades
Nordnet har økt belåningsgraden på Funcom fra 20 til 40%.
Da har jeg kjøpt på 14.38. Nå skal han opp!
Da har jeg kjøpt mer. Da skal han ned!
En tanke jeg har gjort meg er at Funcom tilpasser budsjettet underveis utfra hvor stor sjanse ting har for suksess, og skalerer etter lansering etter hvor bra spillet faktisk gjør det. Hvis man sammenligner budsjett/sukess, så blir det jo litt morsomt…
Antatt budsjett (fra lite til stort)
CCC - CU - SWL - MOM - MYZ - CE
Antatt suksess (fra liten til stor)
CCC - CU - SWL - MOM - MYZ - CE
For meg virker det som Funcom er veldig flinke til å legge ekstra penger i de spillene som ser best ut underveis, så selv om det egentlig bare er to spill man kan telle som suksesser, CE og MYZ, så er budsjettene til CCC og CU såpass små at selv om de ikke solgte så godt, så tynger det ikke Funcom i noen stor grad.