Av de som var med i emisjonen var det vel han som satt lengst ?
Han var kanskje det, men det var aldri noen risiko for han . Han kjøpte 7 millioner aksjer på 0,55 og solgte 2 mill av dem før release av CE - og sikret seg.
Hvem som helst hadde kunne tjent penger når de får servert nærmest gratis aksjer.
Han skal imidlertid ha for at han giddet å sette seg litt inn i caset og derfor ble værende litt.
Nei det er sant. Ingen herjer som han, men relativt til hvor mange aksjer man har er det nok andre som tømmer en større prosentandel av aksjene sine, mens de prater som om de skal sitte. Lurer på hvem han snakket om
Nå har vi jo ganske mange top 200 lister, så enkelt å finne utav
Do it! I want to know! Vi må få litt liv her! Det er for mye snakk om fundamentale forhold som ikke betyr noe som helst for kursen.
Tja, om en ønsker selge lavt og kjøpe høyt så er det nok en strålende strategi
Tror jeg hadde rett
Rätt i vad, för den som inte minns vad du skrev?
Hadde du trykket på Butterfly emblemet så hadde det kommet frem :
“Redd dere er med i en lengre nedtur… igjen ?”
Aksjen er mer oversolgt enn ved forrige bunn i slutten av desember, da hadde man børskrakk å skylde på.
Før det må man helt tilbake til emisjonen i 2016.
Denne gangen? Tja - si det. Mange kreative svar her inne. Ingen handler, så det er fritt frem for å slipe ned, ned og ned.
Jeg handler, har nå 75% av maxen jeg hadde i startet av februar, opp fra 50% som jeg hadde for en måned siden. Måtte redusere pga husskjøp/salg og noe usikkerhet rundt det. Det er nå i land, så da går pengene tilbake i Kitron og Funcom.
Handlar också.
me too, har min laveste ordre på 14.
Blir skeptisk når det blir så billig. Kan umulig være samme kvalitet som mine på 16 og 15. For ikke å snakke om de jeg har igjen på 17 og 18.
Hører det er noen som har noen til over 20. Hatt dem i flere år. Da snakker vi god kvalitet.
Årgangsaksjer
Satser på å fylle på litt mere nå som skattepengene og feriepengene kommer…
Veldig bra initiativ @antzzo
I google doc-et du har lagt ved, kunne du endret formateringen på tallene til å være i tusen dollar og med tusentallsskille? Så i stedet for at det står 3523123 så står det f.eks. 3 523? Det hadde gjort analysen mye lettere å lese.
Ser du har kjørt på ca 9 MUSD i lanseringskvartalet og 6 MUSD i kvartalet etter for coop shooter. Det er vel en heller uvanlig salgskurve? Typisk selger det bra i ca en måned, så dabber det av inntil første større DLC kommer, typisk 6+ mnd senere.
Funcom skriver av sina spel på olika tidslängd. Avskrivningar på spel som Funcom förlägger skrivs merparten av redan i första kvartalen medan interna projekt, exempelvis Conan Exiles skrivs av under en en period på 5 år. Hur de interna spelen framöver kommer skrivas av kan vi bara spekulera i och det får justeras framgent.
Utfra takten på avskrivninger, så vil CE være fullt avskrevet rundt Q1 - Q2 2020, så ca 3 år etter lansering. I regnskapet skriver de dette, vet ikke helt om det er relevant, men de nevner i hvert fall 3 år.
Ser også du har regnet på salg utenfor steam for pc også, men beholdt en relativt standard ratio for steam? Greia her er vel at tidligere, så har vi kunnet se at ved X antall reviews så har de solgt Y spill (børsmeldt) og så ignorert utenfor-steam salgene. Når du da regner med utenfor-steam salgene til PC i tillegg, så blir disse da regnet dobbelt opp.
Ser også at du f.eks. regner fullpris på 9,99, og “etter cuts” på 5,93. Dvs at du har tatt med royaltybetalinger. Dette stemmer jo ikke helt, de vil typisk få 6,99 på revenue og så kommer forskjellen her på 1,06 på operating expenses. Dette er en av grunnene til at OPEX endrer seg så mye fra kvartal til kvartal for Funcom. Net result blir tilsvarende, men jeg ser du viser hele regnestykket, og da blir det misvisende.
Ser du har delt opp inntektene for Season Pass, så kun 25% av inntektene derfra kommer på Q2, men ser ikke at du har lagt dem til på Q3 og Q4?