Her:
Mat på bordet er vel en lansering? Forventningene til salget styrer kursen før lansering, salgstallene styrer kursen etter lansering. Forventningshypen kommer typisk først når PR-en starter fra Funcom et par uker før lansering og topper seg på lanseringsdagen. Så fra 15. juli og utover. Så er det vanligvis noen luringer som kjøper litt før det da.
Hehe, for å være ærlig, så har jeg såpass bra med cash til at jeg godt kunne tenke meg at kursen falt mer, selv om jeg er investert, forventningene er ikke spesielt høye på noe som helst av det som kommer i 2019. Har også en annen investering som jeg forventer å kunne redusere i med god gevinst i starten av juli. Jeg bruker negativ om kurs som går ned, positiv om kurs som går opp, uavhengig om hvor jeg ønsker kursen på kort sikt.
Han referer til kommentaren min om hvorfor Funcom falt fra 18 til 11,5 rundt jul 2018 som jeg mente delvis var MYZ og delvis makro.
Enig i det meste du skriver, bortsett fra hype. Det ser ut til å være et tilbakelagt kapittel. Gode gamledager det.
Det jeg mente med den TA jeg postet i dag er at kursen henger nå litt i ingenmannsland. 12,5 er veldig sannsynlig. Mer enn det vet jeg ikke.
Hype ja… Det var tider det.
Yup. Kan vi slutte med å disse folk bare fordi de er uenige ang. retning på kurs? Siste to ganger jeg har skrevet noe her ble første innlegg skjult pga. rapportering og andre gang 11 totalt som skulle lage vitser om det jeg skrev eller si hvor dum jeg var. Nå viste det seg jo at jeg hadde rett i at vi skulle ned, men det kan ha vært tilfeldig igjen. Blir bare lei av at man skal skyve alt negativt ved aksjen og utviklingen under teppet som om det ikke finnes ved å drite ut de som skriver noe negativt ang. kursutvikling. Var ikke sånn før her, hva har skjedd?
MYZ salget var jo litt ubestemmelig i starten, men har vist seg å være kjempeflott og kommer sikkert til å være finfint i årevis. Lover også godt for at MYZ kan bli en fin IÅ å lansere flere typer spill i og.
Både CU og CCC synes jeg var skikkelige skuffelser i forhold til hypen i forkant. Min spontanreaksjon var skikkelig meh på reveal på begge to.
Men de kan fremdeles ende opp med å bli helt ok vellykket for all del.
Altså, de spillene som lanseres nå, dvs CU, MYZ, CCC, og MoM er alle mindre titler så hadde vært litt rart hvis de pushet kursen 5 kr. 1-2 kr er naturlig. Det betyr jo veldig mye hvor bra CE gjør det. Det er mye inntekter derfra hvert kvartal nå.
12,5 er vel ikke veldig sannsynlig? Jeg vedder gjerne 100kr på at den ikke går ned til 12,5 kr den neste måneden. Tviler på at du tar veddemålet.
Her er triggerne fram til 2020 og de som har vært, med unntak av DLC-ene til CE. Det kommer tre til av dem i år og var vel noe sånt før det også. Jeg har tegnet de store triggerne i blå, de små i grått. Vi vet ikke når Coop shooter eller Conan SP kommer i 2019, så dette er bare antakelser fra meg. Dvs Q2 2020 og Q4 2020.
De fleste forventer nok at vi får en god gammeldags hype med kursstigning før større releaser til neste år
Det tror jeg vi kan få, men noe myz hype her nå, neppe
Jag hoppas att visa hinner inte köpa aktier… när det rusar.
Kommer nok en ordentlig hype når Dune nærmer seg ja.
Blir nok ikke noen hyper i år. Men forhåpentligvis noen positive overraskelser!
Co-op shooter og Conan Single Player er potensielle hype-kandidater før den tid. Men det kommer jo helt an på mottagelsen av informasjon i forkant.
Viktigste er nå uansett at Funcomgreier å lage spill som selger godt. En hype er jo fint men blir jo surt milø her hvis det skulle vise seg å bare bli hype og ikke resultat av det.
Jag ser det som sannolik att vi får presenterat ett par publishing-titlar till ila året… Så det kan bli spännande framöver. Funcom börjar få många ben att stå på och har råd med ett felskär då&då
Gjeesp igjen… Funcom er en solid og spennende investering på 14 kroner og på 18 kroner. Ingen strektegnende baisere vil endre på det.
50k på 14.35. vem vill ha?
666
Funcom minutt for minutt!