Hvem tipser Rui/malmberg om konkursboet i WRE?
Read Dead Brothers Kane Ride Again.
Et norskutviklet morgan kane dataspill hadde jo vært helt fantastisk! Nobrainer right there.
Kan ikke være bare meg som husker dette:
Morgan Kane-IP’en tilhører jo ikke WRE engang.
Tommere konkursbo skal du lete lenge etter.
Begynner å bli åpenlyst for stadig flere, og det ble visstnok omtalt på møtet hos PAS for kort tid siden også.
Funcom borde verkligen skaffa sig lite sjukdomsinsikt gällande noteringen i Norge.
Handlen speglas av någt som skulle försigå i oseriöst/suspekt bolag, kanske på aktietorget. Är det så de vill att bolaget ska uppfattas?
Med ett värde på bolaget lägre nu än hösten 2017 kan, om jag vore cfo/ceo, inte alls vara nöjd med (med tanke på allt nedlagt arbete från ledningen/styrelse).
Du kan inte konstant avfärda börsen som irrationell.
Tipper det kommer når selskapsstrukturen er ferdig ryddet
De samme som handler aksjen nå vil jo handle aksjen hvis den blir flyttet, ser virkelig ikke hvordan det kan hjelpe, utenom å bruke masse penger…
Det vil også bli valutakostnader mm for norske aksjonærer som ønsker å handle aksjen i SEK. I tillegg til at selskapet vil ha kostnader i forbindelse med notering og å sette seg inn i og følge regulatoriske forpliktelser på en annen børs.
Hvis man satser på First North der de fleste andre svenske gaming aksjene er notert vil man ikke kunne handle på Aksjesparekonto.
Flott, samme gamle tralten.
Da må du virkelig sette på deg (retrospektive)briller. Pump-dump handelen over de siste tre årene med Atle (eller andre) i spissen vil ikke lenger kunne finne sted på eks. Stockholmsbørsen. Der håndheves faktisk regelverk og (åpenbar) manipulasjon tas alvorlig.
Å lukke øynene for konsekvensene (les: utbombet volum og #tulleaksje) av ovennevnte er mildt sagt underlig etter 3 år med jævelskapen.
En annen notering ville gitt en «ny start» med blanke kort.
Vel anvendte penger slik jeg og mange andre ser på det, men selvfølgelig helt i orden å være uenig.
Er en del interessenter som er mektig lei å se relativt langsiktig kapital stå og stange hodet i OSE- og ASP-veggen for 3. året på rad.
Så fremt man ikke er helt kortsiktig, ser jeg ingen gode grunner til å holde Funcom igjen på OSE.
Litt kos fra Stockholmsbørsen:
Lugn grabbar. Ordningen är återställd. Rött igen
Er det bare meg heller begynner handelsmønsteret å bli rimelig krampaktig? Så fort den begynner å løsne, starter ned salg
Ja, vitterlig, gitt. Så stiller du deg spørsmålet om 80 prosent av volumet i de bars’ene (intradagshandelen) er én enkelt aktør som handler og selger på tvers av egne kontoer
Altså dere må gjerne være imot å endre hjemmebase for Funcom, men vær så snill å ikke late som at den typen handel vi har sett her hadde flydd i eks. Sverige.
Hvis dette ikke er noen få tradere som har det moro på bekostning av ti tusen småsparere, så kan du kalle meg en krakk.
Gi deg nå da
At aksjer trades er noe annet enn at én aktør tegner kurs med seg selv.
Akkurat nå finnes det verken kjøpere eller selgere. Volumet er latterlig lavt.
Om det blir oppgang eller nedgang vil bli bestemt av dårlige nyheter/FUD eller gode nyheter / noen større vil inn.
jeg er 99% sikker på at kurs er høyere i 2020 enn i dag.
Tror de fleste investorer vil være ganske kritiske til et slikt bytte av noteringssted bare for å pumpe opp kursen
Vi må huske på at Funcom har hatt 1 stor lansering foreløpig, de neste kan/vil definere selskapet.
Den ultimate konspirasjonsteorien om ASP:
Jeg lurer litt på om hans betydning er større enn jeg først trodde. Få vil kjøpe aksjen bare selge hvis han har for mange aksjer. Det er velkjent.
Men mulig få vil kjøpe også hvis han ikke er på kjøper’n for da er det ingen til å dra opp kursen et titalls prosent.
Så med andre ord er det et ganske lite tidsrom å trade funcom i for de kortsiktige.
Når det er sagt er som regel sommer en fin kjøpstid i funcom for de langsiktige. Veldig lite volum og kan bare sittet å vente på at noen dumper.
Ja, de fleste investorer vil nok være kritisk til at kursen stiger og at den evige manipuleringen tar slutt.