Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Tja de er vel kanskje mer i null med litt margin :laughing:

Bare noen nye millioner aksjer å leke med i fremtiden.

Leser jeg google trends riktig når jeg ser at interessen ved “reveal” av Ccc og MoM er lavere en ved CU? @Christian

Det er isåfall kjipere en noen millioner nye aksjer…:confused:

Det er ikke snakk om flere aksjer. Her kan du lese deg opp på hva en opsjon er for noe:

En opsjon er en rett, men ikke en plikt, til på et tidspunkt å kjøpe eller selge verdipapirer (typisk aksjer ), varer eller andre ytelser til en på forhånd avtalt pris. Denne fremtidige prisen kan avvike fra verdipapirets eller varens markedsverdi.

Og hvor kommer disse aksjene fra når opsjonene blir realisert tror du :wink:

2 Likes

Stemmer, bøyer meg i støvet…

Har lest meg opp litt selv nå på opsjonsteori:

1 Like

Hehe, uansett en motivasjon for å få opp kursen om de vil løse inn opsjonene med profitt og ikke la de gå ut verdiløse! :wink:

Det har jo ofte vært tilsvarende kursutvikling ifbm slike opsjoner tidligere, de som har fulgt Funcom tett kan bekrefte nettopp det. Fordel at de er lavest mulig for de som skal/kan benytte de :slightly_smiling_face:

På 15,04? En screenshoot fra et av de interne spillene så er vi nok godt over der. Skulle gjerne sett at de fikk tildelt aksjer litt utenom dumpkurs. Da hadde de hatt litt mervå streve etter. Nå risikerer vi at alle disse opsjonene er med å skaper motstand oppover igjen.

Enhver seriøs bedrift på børs har et opsjonsprogram/insentivprogram. Det styrker eierskapet til insidere, samt gir dem en god grunn til å prestere.

Noe som ikke var greit var å utdele en haug med opsjoner etter emisjonen, noe som gjorde at utøvelseskurs ble latterlig lav.

1 Like

Noen får foreslå at ASP får ta del i opsjonsprogrammet

2 Likes

Ja, det er vel hans salg som sørger for at de får fin innløsningspris på opsjonene.

Hvilken dato kunne de benyttes? Hvor finner jeg en oversikt over alle opsjoner som foreligger og hvilken dato de kan benyttes?

@nofun @Irathi

En av de har oversikten

Må man altså føre egne lister hver gang det børsmeldes nye? Det vises til The exercise of the Option Rights is subject to the relevant Standard Terms under the Share Incentive Program of Funcom SE.
Funcom SE.

Hva betyr det? Altså jeg forstår engelsk. Men når er det de kan bruke de? Det er jo sikkert et eget vindu for hver rett. Som blir gitt på ulike tidspunkt. Og derfor har ulike utløpsfrister. Alle har vel en utløpsfrist. Så kan de vel selge de når de vil, bare ikke 4 uker før kvartalsrapporter?

Beste insiderkjøpet er vel rett under 16 (Meza), dernest på høy 18 (Stian), 19 (Rui) og 20 (økning ved Robur, Malmberg mfl. i fjor tidlig høst). Hvis jeg husker riktig.

Ingen insidere vil realisere opsjoner med det første, for å si det sånn. De sitter vel på langt mer lukrative opsjoner enn dette allerede.

Meza kjøpte vel to ganger. Så litt mer til bedre kurs også tror jeg. Jeg husker kursen gikk ned når hun kjøpte. Logisk, det er jo Funcom. Aksjen hvor man skal gjøre det motsatte av det man gjør i alle andre aksjer.

Innside kjøp? SELG
Milliardær kjøper seg heftig opp i liten børsmygg. SELG
Selskapet snur minustall til plusstall SELG
Storaksjonær har solgt 70% av aksjene i selskapet siste 24 timer. KJØP
osv.

10 Likes

Dette er så sinnsykt sant og latterlig🤣

4 Likes

Årsrapporten er vel eneste sted med brukbar oversikt over opsjoner.

På forrige GF ble løpetiden på opsjoner økt fra 5 til 10 år.
Vet ikke om det er noen begrensning på når de kan utøves, bortsett fra vanlige innsideregler som hindrer en del av de å utøve opsjoner i perioder.

1 Like

Korrekt:

Jeg har dog lyst til å kommentere at Conan Unconquered hadde en CGI, mens Moons of Madness ikke har det. Jeg tror ikke MoM kommer til å få det, men kommer i stedet til å støtte seg på streamere. Der MYZ hadde et budsjett på 5-6 MUSD fra Funcom sin side, så tror jeg MoM har et noe mindre fra Funcom. De har dog fått endel støtte opp gjennom årene. Totalt sett, så tror jeg MoM er litt billigere å lage.

Jeg tror ikke det blir så mye forhåndshype av MoM, men at Funcom kjører en kul release i forbindelse med Halloween og prøver å få spillet høyt oppe på streamingchartet for å selge det den veien. I tillegg til den vanlige pressedekningen. Det er vanskelig å få i gang noe særlig hype uten noe særlig markedsføringsbudsjett eller en virkelig hit CGI som den MYZ hadde.

… Så, summa sumarum, jeg tror MoM kommer til å selge ganske bra, ikke like bra som MYZ, og krysser fingrene for at mangelen på hype nå ikke preger lanseringen negativt.

Jeg ser forresten på CCC som en morsom liten sak med sannsynlig finansiell styrke som en middels mygg. Jeg kommer mao ikke til å bruke så veldig mye energi på spillet.

EDIT: bare så det er klart, at google trenden til MoM er såpass laber er et svakhetstegn, eller rettere sagt, mangel på styrke.

2 Likes

ZPX is looking for an enthusiastic, talented and versatile Environment Artist to join its art team in Lisbon, working on Unreal 4 Engine, on a variety of titles, such as Mutant Year Zero and Conan Exiles as well as other future Funcom internal and published projects including Dune, Conan and several other popular IPs.

3 Likes