Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg er jo helt enig i med deg, og tiden fremover vil vise at vi har rett, og det er frustrerende å se at folk er så plombert at de ikke ser det, men det er lite å gjøre noe med annet enn å være klar når det smeller :wink: har snart på plass giring vis banken, kursen må gjerne holde seg slik litt til.

Får håpe kursen konsoliderer over 15 med suksess for Co-Op i 2020 da :sunglasses:

Ingenting er sikkert. Eneste man kan si er at det er et spennende, robust og relativt konservativt priset case.

Jeg ønsket i utgangspunktet bare å belyse hvor lite positivt sentiment det er igjen på TI og dermed i aksjen som sådan.

1 Like

Det er rart når halve forumet konstant i nedgang skal fortelle deg hvor bunnen er, helt blottet fra reell verdi, og at du er mindre lur om du ikke trader :wink: det er mange amatører som meg selv som kan gå i fella.

Det er best for deg (meg) om du trader (ned kursen for meg) for da kan du (jeg) kjøpe billigere aksjer senere og (la meg) tjene mer penger.

2 Likes

Ca 5x volumet på å ta aksjen opp de siste dager, kontra ned i dag?

Dvs det er den letteste sak i verden å få tilbake aksjene etter en dump…

1 Like

very soon

4 Likes

Er egentlig bare bra at aksjen blir behandlet sånn, svake elementer blir borte og man får haugevis med muligheter. Tips: sjekk likviditeten til gjengen og man skjønner desperasjonen litt bedre, ser slett ikke bra ut :joy:

1 Like

Ser ikke ut som det er noe fundamental verdi i Funcom. Jaja, det går ikke lenger ned enn til 0kr uansett. Det er en trøst :smile:

1 Like

Så hva skyldes nedgangen i dag? Er det “makro”?

Stabilt sideleie. Aksjen er Syk

1 Like

Trading. Lenge til det skjer noe av interesse. Simulere volum i dauperiode.

Jeg må le ass, dere høres ut som en gjeng med Tussier som blir like overrasket hver gang kursen ikke beveger seg i en pen linje oppover og blir triste og lei dere. Rent komisk blir det jo når dere også trader Funcom alle sammen og garantert er med på å forsterke både oppganger og nedganger.

16 Likes

Det er lite «morsomt» med status quo i aksjen.

At folk til slutt blir tvunget av henda, betyr ikke at de må like det.

Men slik er det her inne - så lenge man kan gjøre noen kroner på trading mens man venter, så skal man ikke omtale søppelfyllingen man må velte seg i.

3 Likes

Hvis du sitter tungt nok giret til å bli tvangssolgt i Funcom, så tar du for høy risiko.

Åpenbart. Jeg snakker om de som kjøpte dyrt når sentimentet var mer positivt. Dersom de ønsker lavere snitt og flere aksjer må de bli med på dansen.

Enda flere bare gir opp og finner andre aksjer (ref. svenkene).

Gitt det vi vet nå, så er det vel få som trodde aksjen skulle stå i 14 kroner, eller 11 kroner for den saks skyld, i 2019.

Men men, det blir repeat.

God ettermiddag i sola! :sunny::beer:

1 Like

Antallet eiere via Avanza har ligget relativt stabilt i lengre tid nå, endringene er på noen få prosent.

Det var 800 flere i fjor sommer, en tredjedels reduksjon ca. Hvis jeg husker riktig, da.

2 Likes

Kanskje de bruker stop-loss der borte

2 Likes

Dårlig ordlagt fra min side, antall aksjer eid via Avanza har holdt seg relativt stabilt. :slight_smile:

1 Like

Det gjør de sikkert, men litt som her til lands har Funcom blitt en meme man i all hovedsak holder seg unna og/eller ler av.

Stemmer det ja, @Christian - heldigvis noen svensker som veier opp for veldig mange i antall aksjer.

Hvor denne aksjen hadde vært uten Robur, CNT og enkelte hardføre svensker kan man lure på.

1 Like

Hvis dere ikke tåler status quo i aksjen, så kan jeg anbefale dere å selge alle aksjene til status quo endres. Eller prøve å glemme at dere eier dem og slutte å mene at kursutviklingen har noen som helst betydning hvis dere er “langsiktige”. Personlig har jeg valgt å selge, og trader kun kortsiktig rundt triggere i denne perioden.

Senest 1-2 måneder før lansering av coop shooter vil nok status quo endres. Ellers er det visse sjanser for at det skjer før i forbindelse med triggerhendelser:

1. Juli lanseres DLC til MYZ og jeg forventer at spillet/dlc er høyt oppe på steam global best sellers, og blir streamet av coohcarnage, dansgaming, + andre. Nærmeste konkurrent er Wolfenstein Youngblood som slippes 4 dager før. Årets største lansering i mine øyne (og jeg håper på enda en DLC til MYZ i år, dvs i desember, hvis denne går bra).
    1. til 24. August er det Gamescom og jeg forventer at Moons of Madness og Conan Chop Chop vises fram. Kommer det noen overraskelse bør det være positivt, ellers så tror jeg at mer pressedekning av spillene vil være positivt.
    1. August er det Q2 rapport med kvartalstall. Her vil det komme inntekter fra PS+ avtalen, og kanskje noen nyheter? Funcom har tidligere sluppet nyheter i nærheten av kvartalsrapport, så det er lov å være optimist.
    1. September er det Conan Chop Chop lansering. Jeg tror personlig ikke på noe hype i forbindelse med dette, men vi tracker jo alle salgstall i ettertid så det kan vel bortimot kun bli en positiv overraskelse. For min del i hvert fall.
    1. oktober (halloween) lanseres Moons of Madness. Dette er da det publishingspillet som jeg personlig tror kan bli suksess nr 2 etter MYZ. Interessen er lav per dags dato, men flere streamere (blant annet cohhcarnage) har allerede skrevet det opp på listen over spill som de vil streame. Kvalitet er jo en forutsetning, men enn så lenge er jeg optimist (så begynner jeg å sjekke data ca en måned før lansering).
    1. november er det Q3 rapport. Da er alle kjente prosjekter Funcom jobber med lansert. Det er også 7.5 måneder igjen til 1H 2020 er ferdig. Det bør være håp om oppdateringer på pipeline, og hva selskapet ser for seg angående 2020 på denne kvartalsrapporten hvis det ikke kommer informasjon før.

Men disse triggerne er mindre, og jeg ville personlig ikke forventet at kursen tok av på grunn av disse. Det jeg forventer er at kursen beveger seg relativt sidelengs (mellom ca 12kr og ca 18kr) fram til vi har IP, lanseringsdato, cgi trailer, gameplay video, av coop shooter. Og basert på det vil status quo endres.

Unntaket er selvsagt hvis noen større aksjonærer enten mister troen på Funcom, eller får troen på Funcom. Dvs enten kjøper seg inn eller selger seg ut. Da vil vi nok også få større kursbevegelser.

ps: I fjor på denne tiden så jeg for meg coop shooter i 2019, og at 2019 skulle bli enda bedre enn 2018. Det var vel en del av årsaken til at selskapet var priset høyere for ett år siden. Utsettelser og andre endringer av fundamental betydning bør selvsagt være kursdrivende.

7 Likes