Altså det er ikke markedsmanipulasjon å utnytte en programmeringsfeil i en robot.
Men det er jo akkurat det de var siktet for, dømt for og senere frikjent for. Du får ta det opp med aktoratet.
De ble jo frikjent …
Hvor har du det fra at det var en “feil” i programmet?
Hvor smart en robot er programmert kommer an på teamet bak programmeringen. Det blir som med vanlige mennesker som daytrader, noen er dyktige og andre dårlige. De dårlige gjør stadig “feil” som gjør at de taper penger i lengden.
De fant ut at hvis de kjøpte på en bestemt måte så trodde roboten at det har noe spennede som hadde skjedd så den hang seg på? Tar det fra “husken”, så mulig jeg tar feil, men de fant ut hvordan roboten ble en sau og utnyttet dette til sin fordel
Poenget er vel at det er forskjell på at noe er markedsmanipulasjon og at noe er straffbar markedsmanipulasjon.
Her har Høyesterett kommet til at det ikke var det siste. Årsaken er at allmenn praksis i markedet tilsier at det ville være urimelig å straffe de tiltalte idet det ville representere en forskjellsbehandling.
Det er ikke egentlig uvanlig at man kan gå straffri for en handling som i seg selv er straffbar under andre omstendigheter
Å si at kursen er manipulert tror ikke jeg vi kan avgjøre her. Jeg mener at aksjen er ganske traderstyrt både kortsiktig og i forhold til triggere og stille perioder. Tror ikke det er en enkelt aktør som kan “skyldes” på for at aksjen er såpass trader og trigger styrt, og vi har jo også sett mye av det samme f.eks i Starbreeze den var ekstremt trigger og trader drevet når det holdt på som verst akkurat som Funcom er.
Cirmes=ASP?=Atle Pedersen? Fra Bergen?
Jeg beholder iallefall hovedteorien om at når/om Funcoms neste storspill leverer bra tall, så endrer det synet til flere skeptikere, eller om flere av de små slår an som MYZ har gjort.
Det som nesten irriterer meg mer enn ASP sin åpenlyse manipulasjon er de latterlig forsøkene fra mini-ASP’ene her inne på å spille dumme.
Om de får en suksess bare i nærheten av exiles innen to år kommer tallene til å tale for seg selv
61k i volum på fredag. Må være det laveste jeg har sett i denne aksjen.
Vil CE dlc på onsdag fyre oppunder noe?
Tviler jeg på, myz lansering og ny dlc kan sette fart om det selges særs godt, potensiale her er mye større så får vi jo en pekepinn på hvor bra utvidelsen selger på eksisterende brukere av myz også. Og tjene ok med penger er ikke godt nok lengre.
Unnskyld men Vet ikke helt hvorfor du blander inn myz her. Det er CE dlc som lanseres.
Nå er det 2-3 mill som har ce så det bør jo selge ganske bra
Mutant dlc kommer 31 juli da sammen med switch lansering
Er det bekreftet noen plass at ny DLC slippes på onsdag?
Ja jeg vett. Men ikke sammen med ce dlc
Ja jeg mente at det kommer ut på onsdag
source?
Om jeg ikke skal blande inn noe så er svaret nei