Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hehe, lugn det. Stoler på weekly chart + historikk ifht. launch. Nedgang på mikrovolum over tid gjorde at det var verdt å kjøpe i dag. Historisk er visstnok neste uke den med lavest omsetning på Oslo børs ila. året så forventer at andre tradere som ikke er på ferie vil hive seg på de få aksjene som rører seg litt. Kommer til å følge med fra bassengkanten som i dag :wink:

3 Likes

Beste kjøpet jeg noensinne har gjort var i akkurat den ferieuken i 2016 fra et hotellrom i Slovakia, det var lignende som nå med litt forsiktig putring før aksjen endelig brøt opp etter ferien.

Man gjør ofte gode kjøp når alle haiene er i bassenget, men ikke alltid :sunglasses:

8 Likes

Funcoms neste egenproduserte spill, coop multiplayer shooter lanseres

• Tidlig til midten av Q1
  • Slutten av Q1
  • Tidlig til midten av Q2
  • Slutten av Q2
  • Senere

0 stemmegivere

1 Like

Funcom har hatt suksess med å lansere i perioder der få andre lanserer, i rolige perioder på steam. Jeg tipper de fortsetter med januar og mai lanseringer. Jeg tipper på januar for coop shooter, og mai for conan. (mai er conan-måned)

3 Likes

Mange storspill som kommer ut mars-mai 2020. Blant annet Vampire 2 i mars, Cyberpunk i april og Marvels Avengers i mai,

Januar ser bra ut så langt :slight_smile:

https://www.releases.com/l/Games/2020/2/

4 Likes

Funcom trenger jo bare ca en ukes vindu, bedre med mer, men ikke avgjørende.

2 Likes

Hvorfor er Funcom Dune lagt under innsider? MYZ og CE er jo ikke.

Noen spesiell grunn?

Finnes 2 Dune tråder, 1 åpen og en innside.

2 Likes

Triggers i närtid:

• 30 juli : MYZ DLC, Switch digitalt/retail, Xbox/PS4 retail
  • 21-24 augusti: Gamescom Köln
  • 26 augusti: Q2 rapport
  • 3 september: CCC launch
12 Likes

Burde ikke hypen rundt MYZ starte snart?

Antar de kommer i gang denne uka med et eller annet.

De har skjeldent hypet DLCer noe særlig.

Snakker om switch-versjonen, eventuelt også retail.

3 Likes

Jeg tenker de først kjører i gang dagen før eller noe sånt.

Det er forresten ikke bare en DLC-lansering, men Switch digitalt/retail, Xbox/PS4 retail også, som @antzzo skriver. :slight_smile:

Ahh, minnes noe retail, men personlig er retail en ikke event for min del. Det er kult men volumet er jo ikke allverdens

Volumet på retail har fortsatt ganske stor andel på konsoll.

For konsoll, så er retail-volumet signifikant. Kan fort bli 50-100k bare der. :slight_smile:

1 Like

ahh

Ser de kjører litt dårlige tall på box vs digitalt i 2018 versionen. er dog faktisk en økning på 5% på boxed fra 2017

1 Like

En undersøkelse i USA viste at 66% av spillerne foretrakk å kjøpe en fysisk kopi.

I tillegg vil nok flere av spillerne som allerede har kjøpt digitalt, også kjøpe boksen.

1 Like

Jeg mener fra 2017 tallene så er console 50/50.

Jo men de tallene tar vel med spill som kun selges digitalt? Når spilleren har valget, er prosentandelen større.

1 Like