Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Fant tallene

30% box på Console. noe mindre på pc.

3 Likes

Så hvis de har solgt 150k på konsoll hittil, så burde de mao selge 75k bare for å få riktig forholdstall. Så har du nysalget fordi det er en nylansering på toppen av det. Rimelig signifikant. :slight_smile:

1 Like

Her blir vel også mikrotransaksjoner og DLCer inkludert i utregningen?

Det står det ingenting om, så da blir det eventuelt en spekulasjon.

Det blir vel strengt tatt en spekulasjon andre veien også? :stuck_out_tongue:

Folk liker å byttelåne spill og selge spillene videre når de er lei. Derfor er fysiske spill fortsatt populært for konsoll.

4 Likes

Hva skjedde nå?

2 Likes

Pump

Og dump

Nei, akkumulering av aksjer kalles det. Kursreaksjon som følge av at ingen vil selge!

1 Like

Sikker? :yum:

Hva ellers? Stortradere på fylla?
Edit: hvor mye gikk det, skulle vært artig å se antallet og hvem som kjøpte :wink:

Fat finger

2 Likes

Det ble kjøpt 200k+ aksjer kursen var oppe i 16,89

Så ble det solgt ca 12k aksjer på 15kr.

Smart trekk. Tror ikke det var fat finger.

5 Likes

Det finnes ingen annen forklaring enn at noen ønsker å laste opp og med få aksjer til salgs så blir det en brutal reaksjon.

2 kroner opp på noen minutter altså. Og jeg var så hausete når jeg sa kursen kunne gå 5 kroner på noen timer. Jaja, tror folk innser at det var realistisk som bare det.

7 Likes

Det var 2 kr opp på ca 1 sekund og så ned 2kr på noen minutter, så opp 1kr på ett minutt og vi er nå “nede” i 30øre pluss. :stuck_out_tongue:

1 Like

Haha noe som våknet opp av ferie modus nå.

Fat finger eller bare noen som ville ha litt aksjer og ikke gadd å dille rundt med øretrillerne…

Og klart, var veldig viktig å raskt få solgt noen aksjer til krona under siste…!

Noen har tydeligvis panikkangst for at kursen skal gå! :laughing:

2 Likes

Ja det beviser jo bare at jeg var for negativ når jeg sa 5 kroner på noen timer. Det kan jo komme en nyhet som setter fyr på bålet samtidig.

3 Likes

Hadde jo vært morsomt med en gameplay trailer på Gamescom for coop spillet som ble svært godt mottatt og med en release dato i Q1 2020. Tror det at dette ikke skjedde på E3 er grunnen til at vi så 13-tallet nylig. Oh well, fikk lastet tungt da :stuck_out_tongue:

2 Likes