Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

@evil du var en av de første som advarte mot denne kjente traderen så snart han kom inn i selskapet. Hva er det som har fått deg til å endre mening?

2 Likes

Folkens, jeg logger av, går på stranda og drikker øl. Om det blir pump eller dump eller robotgnaging eller stillhet, så får det heller være. Jeg tipper vi får både høyere og lavere kurser fremover.

9 Likes

Jeg trodde først det kun var 1 trader. Så ser jeg i retroperspektiv at det var 2-3 som drev med det samme.

Nå ser det ut som det kun er 1 trader. Men alle er så redde for han at de spiller etter og forsterker det han gjør. Ser folk en økning på aksjonærlisten selger de jo nesten i panikk ( og da er det 3 dager gammel info).

Og ser vi på kursen nå, igår hadde vi en 200k pump. Idag har vi hatt nedsalgt på ulikt volum. Men ingen classisc megadump. Kursen faller fordi folk er redde for dumpen.

Så da trenger ingen å dumpe. Fordi kursen går ned av seg selv.

2 Likes

Haha, du kritiserer mini ASPene og så er du en selv. Du må da se ironien i det? :smile:

3 Likes

Tradisjonelt så pleier kursen å gå ned fordi noen selger.

Det er greit, det er en gammel taktikk som fungerer for han og som vi har vært inne på før her. Men han har likevel stått for >50% av volumet de dagene hvor volumet har vært høyt og vi har sjekket.

Det er ingenting som er greit med det som den mannen driver med.

1 Like

Tja, har sittet igjennom masse dumper jeg. Men denne gangen gadd jeg ikke, og ga også forumet tydelig beskjed om hva som kom til å skje. I stedet for å komme med masse haussing.

1 Like

Nå er det flere som har drevet med det samme, sperre, kjøp, pump, dump osv.

Og vi er flere som har klaget til stockwatch og til finanstilsynet. Stillheten derfra tilsier at dette egentlig er lov. Så da kan man ikke gjøre så mye med det.

1 Like

Kun en grunn til at du sa kursen skulle ned.

Du solgte selv.

2 Likes

Dette var noe jeg sa for flere dager siden. Men godt forsøk.

Vet ikke om den tidligere kommunikasjonsdirektøren i Thin er den rette til å svare på de mailene. Handelen i det selskapet har vært, verre enn den i Funcom, men der er det flere aktører involvert og volumet er mye større.

Nå må ikke dere la dere Lure vi skal opp . Vi skal OPP… Det fikser Grisen

Somsagt, jeg har gitt opp å prøve å få noen myndigheter på banen. Jeg har troen på at caset snakker for seg selv. Og kan man hjelpe Funcom med IR, så løser ting seg på sikt.

2 Likes

-Du solgte på 15.50.
-Du skrev at det ble Dump pga Mini ASP.
-Sitter å skryter av at du traff.

Hva er problemet ditt egentlig?

4 Likes

Ok jeg tror også at kursen kommer til å gå greit, og sitter komfortabelt med det jeg har. Det er likevel ikke greit at den mannen tjener mange millioner på dette. Det handler om prinsipper.

1 Like

2019 er mellomår, det vet alle som følger aksjen.

Vi vet at mange har solgt seg ut og at svenske storfisker har kjøpt mye. Så aksjen vil stige når folk skal tilbake igjen.

Så da akkumulerer man og småtrader litt.

1 Like

Hva er problemet ditt egentlig?

Forumet her er fullt av folk som skryter av hvor mye de har tjent på Funcom på grunn av slik handel som dette. Jeg var såpass ærlig at jeg påpekte nøyaktig hva som kom til å skje flere dager i forveien.

Vær heller sur på de som har holdt på med dette i årevis.

Enig, men det betyr ikke at handelen fra denne personen er ok, og det bør gjøres noe med for å hindre det i framtiden.

Forskjellen er at de fleste som kjøper og selger ikke sitter å klager på alle “mini-ASPene”.

@Hakon er et bra eksempel. Han er helt åpen om at han trader på gearet. Men han klager heller ikke offentlig på andre som gjør det samme.

5 Likes

Ikke sur på noen jeg, men dette er vel et forum for å diskutere Funcom og ikke alle mans handler.