Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Dette er et investorforum.

Det er da ingen hemmelighet at en gjeng klager på dumping, asp, mini-asper, strektegnere, ødelagt aksje, osv når de håper på kursnedgang og ny inngang. “Gjør som meg og selg” er beskjeden.

Jeg syntes dette er akkurat like interessant å diskutere som når det hagler med beskyldninger på teknisk tråd om at man bare er ute etter å påvirke folk i henhold til egen posisjon.

Dette er ett aksjeforum. Alle er farget av sin posisjon, og 90% + av innlegg er ren støy, men så kommer det gode innlegg innimellom.

6 Likes

Rent bortsett fra at jeg påpekte dette flere dager i forveien.

Du tar feil @anon80503862 og har vært for kort tid aktiv på forumet/i Funcomaksjen for å innse det.

2 Likes

Eller jeg har rett :slight_smile:

Er nok rimelig vanlig å klage over hvor ille det er når man akkurat har solgt.

At du ikke ønsker å vite om det er opp til deg.

1 Like

Det er alltid noen som gjør det, det var vel ikke helt det jeg mente det var fritt for. Det har ikke vært så verst på dette forumet. Men det har hatt vokseproblemer, og nå når “alle” befinner seg her, så blir det problemer. Det er ingen tvil om at forumet var bedre før, også når bagger var her.

3 Likes

Ting er som vanligt …og asp er tilbake fra ferie😂

1 Like

Jeg har sakt det før og sier det igjen. Hadde det ikke vært for all verdens stocktalk forum så hadde kursen vært mye høyere enn den er idag.

1 Like

In other news, tilbake til 15

I alle dager, dette var da voldsomt. Ned 7.76%…

Alt er greit på Oslo Børs, det burde de fleste ha fått med seg nå.

Kan du vise til dumpen?

De klassiske ASP dumpene som du snakker om. Hvor det måkes ut STORE mengder aksjer på kort tid.

For i handelsloggen er det en drøss med småordre fra deg og resten av de likesinnede som selger før dumpen kommer :wink:

3 Likes

Bare 8,21% minus hittil idag. Klarer vi 10? Følg med…

3 Likes

Alle skal jo ut før den virkelige dumpen kommer må du jo skjønne!. ( selv om jeg tror den aktøren allerede har solgt det han ville selge).

Enig. Tipper den som tok 200k i går solgte ut igjen masse mellom 15,5 og 15,7

Brutalt tap da, med andre ord…?

Uten å ha regnet tungt på det så var det flere som konkluderte med at snittet på de 195k sansynligvis var i leiet rundt 15,5. dvs at noen tjente penger på det.

1 Like

Nei, ikke hvis snittet på det samlede kjøpet var 15,2

Funcom-aksjen har forandret seg. Før kunne flere sitte lenge og vente på en event, f.eks. AoC-release, TSW-release. Man fikk en fin trend over en lengre periode. Kanskje en midlertidlig nedtur hvis det kom en utsettelse eller to.Nå gjelder det mer å gevinstsikre hvis man har 10%+. Jeg mistenker at 13.5-14.5 er det riktige nivået for aksjen og over det er ren spekulativ trading der det gjelder å selge seg ned før den går ned igjen.

2 Likes