Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Finns väl lika mycket möjligheter och risker i de flesta aktier, inte bara i Funcom.

Noen som har estimert trolig salg for MYZ på Switch?
Utfra mine kalkuleringer så vil det selges ca 50k av orginalspillet på switch og 125k av DLC (alle platformer) den første måneden.

2 Likes

Det hadde jo vært veldig interessant å se hva du har lagt til grunn for beregningene dine?

Jeg har for det meste gjettet, ettersom jeg ikke har noe godt tallgrunnlag synes jeg. Det er verdt å ta med seg at det er retail release på PS4 og Xbox også, og at deluxeversjonen også kommer til å selge relativt greit.

Deluxe = original + dlc.
https://store.steampowered.com/bundle/11109/Mutant_Year_Zero_Road_to_Eden__Deluxe_Edition/

1 Like

Sleng gjerne beregningen inn i fundamental tråden. Så linker du den hit, så diskuterer vi den her.

Jeg har forsøkt å finne ut hvordan man skal estimere salg til Switch, og konkludert med at jeg ikke har nødvendig kunnskap til å estimere det. Jeg har hverken datagrunnlag eller noen gode kilder å gå etter.

1 Like

Her er en liste over spill som har solgt over 1 million kopier.

Det som kommer nærmest Mutant er Mario + Rabbids Kingdom Battle, som står oppført med 2 millioner kopier. Men siden de har Mario-ip’n er det vel vanskelig å sammenligne med.

Jag vet att den japanska tidningen Famitsu estimerar försäljning för switch på den japanska marknaden. Här är det i alla fall lite data att se på:

1 Like

Stille her nå… dvs «alle» fyller opp :wink:

1 Like

trikset er å fylle opp før det blir stilt, når det er dårlig stemning og vi sitter og øver på løkkeknuter :joy:

2 Likes

Har kjøpt endel +/- 15

Gratis is penger i 2020🤣

2 Likes

Omsatt 261k til nå idag, ikke allverdens, men tydelig at aksjer bytter hender.

1 Like

De har begynt hype i sosiale medier. Ser lovende ut!

2 Likes

Hvilke medier? Eksempel?

var mer än twitter och fb?

Nei. Ikke noen flere steder.

Tror ikke noen av de nærmeste småtriggerne påvirker kursen nevneverdig. Da må de vises svært godt på listeplasseringene tror jeg… sitter helt i ro og håper på over 20 i 2020🙂

2 Likes

Eller selger seg ut stille og rolig.

Stillhet på forumet er ikke et bra tegn.

Pleier ikke stilleperioder på forumet å tilsi at de fleste er ute av aksjen?

Er vel når euforien er på topp man historisk sett skulle solgt.

2 Likes

Vi går jo opp! Helt greit for meg om folk selger seg ut samtidig som vi går opp😉

1 Like

Korrekt.

Omsatt 328k idag. Det er en fin mengde aksjer rotert rundt 15.

5 Likes