Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

@Pablo @Jensen
Testet disse hypotesene i TA tråden i går;

#1 de fleste er ute av aksjen
#2 selger seg ut stille og rolig

Synest det ser ut til at det selges i det stille. Hadde de fleste vært ute hadde vi kunne forvente en del mer likes og bekreftende bearish TA.

Alternativt er gjengen på ferie og har fått TI/skjerm forbud av kjerringa. Mao dem er ute, tilliten er ikke robust nok til å holde uten at man er .

1 Like

Har vel kanskje ikke vært så mye å skrive om nå i ferietiden? Lite som skjer.

2 Likes

Mulig men det har ikke stoppet “dem” fram til midt forrige uke. Nå er det “lanserings” dag og man venter på sell on news :wink:

1 Like

Så du kjørte rett og slett en AB analyse? Som om du kjørte en clickbait-avis? :smiley:

Det er jo nesten ikke innlegg eller aktivitet å spore, sikkert fordi det har vært sinnsykt varmt i Norge forrige uke. :smiley:

2 Likes

Ahh, varmen ja… godt tenkt den hadde jeg ikke tatt med i ligningen. Men, gamere ligger vel stort sett under varmepumpen på dager som dette?

image

4 Likes

Tror de fleste gir litt f… Tror neppe det blir de store svingninger den ene eller den andre veien frem til 2020.
Forventer iallefall ikke noe særlig de neste månedene. De smarte bruker vel de smådippene som kommer utover, til å akkumulere frem mot neste store interne slipp.

Tror det blir flere aksjer på de som vanligvis har mye ved store triggere, og færre aksjer på de som skal være smartest.

3 Likes

Sell on news. Betyr vel nedgang det da, selv om vi ikke har hatt en oppgang i forkant:wink:

1 Like

Det er ganske mange som sitter langsiktig i Funcom, det har man sett på aksjonærlistene. Det er noen få aktører som lager bevegelser, i stor grad ASP og noen nominee-kontoer som MSI, ABN Amro, Clearstream, Euroclear osv. Svært lite trading fra privatpersoner.

Tror bare det ikke er noe å snakke om og at folk gir f… som Shadowbane var inne på. Markedsføringen fra Funcom har vært tilnærmet lik null, det påvirker også at det ikke er noe å skrive om.

4 Likes

Ser ut som om Funcom velger å ikke bruke så mye ressurser på de små. De brenner kanskje til litt mer på de to store i 2020.

Pleier å gjøre det ja. En eventuell manglende/begrenset oppgang i forkant sier muligens noe om hvilke forventninger som faktisk var til dette.

Morro lell med litt TI analyse :wink:

https://www.indiearenabooth.de/Gamescom2019/games

MoM och CCC kommer finnas på denna arena under Gamescom.

Inte mycket som talar för ett internt spel atm under Gamescom. Enda är att de släpper en trailer.

4 Likes

Jeg blir faen meg litt irritert av å lese så mye piss. Det kastes om med “aksjeutrykk” over en lav sko. Sell on news, så klart det blir sell on news, selv uten oppgang… For en gjeng! :see_no_evil:

2 Likes

Håper du så blunkefjeset mitt @Paddy80 :wink:

2 Likes

Enda mer irriterende at den faller synes jeg. Sell on non-news er vel dette siden dette er en av de minst hypede releasene jeg har sett fra Fun.

1 Like

Ja, deg kjenner jeg jo ganske bra :+1::slightly_smiling_face:

Fikk litt samme følelsen som CE på Xbox . Oppgangen som aldri kom.

Gutteklubben wink: :laughing::kissing_heart:

Synes sell on news er feil uttrykk i dette tilfellet. Er jo absolutt ingen nyhet i dag. Switch release har jo vært kjent lenge den.

Det er nok mere «sell on no hype confirmation» tenker jeg.

Det er omsatt for 700k NOK… Synes det hverken er sell on eller buy on noe som helst jeg.

Dream on er mer korrekt🤣

2 Likes

Er nok mest traderne som håpte på 5 til 10% gevinst på kort tid som kaster kortene. Samme leksa hver gang

2 Likes