Ikke noe bedre enn det noe bra kommer da ut av herjingen slik at gammeldags hype ikke funker lengre, DET ga mye kjipe skjebner, spesielt av at Funcom ikke leverte som nå.
Hype kommer når hype materiale presenteres. Enkelt
Finnes jo ikke omsetning. Sier det enda en gang, Funcom er plaget av verdens verste samling aksjonærer og spekulanter, det er rent vanvidd. Beste er at selskapet snappes opp for billig penge så man slipper denne gjengen for godt.
Blir garantert å ødelegge 2020 også skal dere se
Enig i det, vanskelig å snakke opp en dlc til myz omgjort til kursstigning
Et salg er heldigvis ikke et realistisk scenario. Finnes for mye vilkår rundt alle IPene til at det hadde blitt en suksess.
Dæven, nå var det mye syting pga andre aksjonærer i Funcom. Det er vel et typisk godt bulltegn?
På det volumet som er i dag er jo du (minst) like mye trader som de fleste andre på forumet her som kjøper eller selger litt i ny og ne…?
Blir litt matt av at du og andre til stadighet fremstiller det som om det man driver med er noe annet enn «de som herjer».
Det er summen av sånne som deg og nesten alle andre i aksjen som lager svingningene.
Alle forsøker dessuten å tjene penger på andres bekostning. Er ikke mer høyverdig å gjøre det ved å sitte long i tro på at man skal selge på toppen på f.eks. 35kr om ett år. Noen må jo da kjøpe og de taper…
Helt enig i det du sier, utenom at de som evt kjøper på 35 kr til neste år nødvendigvis er tapere. Har noen Stillfront aksjer jeg solgte etter 100%+ oppgang på 135kr, kursen der er 228 kr nå.
Aksjetrading er ikke et null-sum-spill.
Neida, mener ikke det. Det var kun et eksempel for tilfellet av en endelig topp på 35. I et slikt tilfelle blir jo de som kjøper der nødvendigvis tapere.
Uansett, poenget mitt er at så lenge Funcom ikke betaler utbytte og man ikke tror de kommer til å gjøre det i overskuelig fremtid så har jo selger en intensjon/et håp om at salgstidspunktet skal være mest mulig gunstig for en selv. Samme om man selger ut fra feks teknisk i dag eller har planlagt exit om 2 år. Har vondt for å se at noen er så mye bedre eller verre enn andre
Regner med at du ikke solgte Stillfront på 135 fordi du var sikker på at den ville gå videre og at du derfor følte det var riktig å overlate den videre gevinsten til noen andre? Var vel heller at du antok at det var en topp av et eller annet slag
Mye DLCer som kommer idag og imorgen.
Både Arma 3 og Anno 1800 får DLC idag og imorgen.
Risikoen i Funcom er så veldig stor pga makro…
Eller
Når det skjer noe i Funcom så faller indeksene…
Eller
Sell on non-news…
Eller
Hvordan var nå dette igjen?!
Jaja, det eneste som er sikkert er at Funcom trykker penger!
Funcom hadde vært bra hvis det ikke var for de jævla aksjonærene…
Funcom vil være “the good guys” to the bitter end i forhold til mikrotransaksjoner. Ved å satse på å lage spill som er gode nok til å selge i stedet for å manipulere ungdom gjennom virituelle pengespill. Fram til i det siste har det vært lite backlash for bedrifter som driver med dette, men det ser ut til at dette kan komme til Funcom sin favør på sikt om restriksjoner på loot boxes osv. blir innført og at denne delen av AAA-spill blir redusert. I dag er det dessverre monitization-potential som brukes av alle store spill-fond og selskap som ser etter oppkjøpskandidater. Det blir opp til Funcom å bevise at man kan slå resten av markedet uten å følge trenden.
Når det kommer til spillerne selv så elsker de at det ikke er mikrotransactions, men spillene må fortsatt være bra nok til at folk som har blitt vandt til å kunne spille det de vil gratis for så å bli lurt til å betale for ting senere skal ville betale på forhånd for Funcom sine spill.
Slik jeg kjenner Funcom ligger de 2-3 år bak den generelle trenden i spillmarkedet og kan komme til å kaste seg på mikrotransactions i siste del av den trenden. Håper det skjer for aksjonærene sin del fordi kursen vil gå mye opp, men håper ikke det skjer for spillene og spillerne sin del.
Nå er jo ikke mikrotransaksjoner noe nytt for Funcom. Man har jo lenge kunnet kjøpe kosmetiske items i TSW og man har kunnet kjøpe visse ting i SWL som gjør grinden mindre. Hadde vel også mikrotransaksjoner i AoC etter at det gikk F2P.
De ser vel hvor veien går med mikrotransaksjoner og har tatt et standpunkt hvor de velger og ikke implementere dette i spillene sine. Og om man ser på populariteten til CE tror jeg det har vært et lurt valg.
Føler veien de har valgt å gå med CE er en vei de fint kan følge i tiden fremover også. Ikke noe mas om å kjøpe ekstra ting hver gang du logger på(hei PUBG), men de som ønsker å utvide universet med nye skins og bygninger kan gjøre det via en engangssum eller et sesongkort.
Ser ikke helt hvordan Funcom skulle dratt mer penger ut av spillerbasen sin uten å forringe opplevelsen.
De kunne f.eks. skrudd ned prisen på hovedspillet og hatt varierende priser på DLC skins. Men er enig med deg. De har løst CE monetisation glimrende.
Er Funcom noe vel beskjeden med denne Myz-releasen
Jeg føler de er veldig beskjedne generelt. Men tenker at det er bevisst og at de gjerne får litt mer good-will fra både journalister, streamere, youtubere og spillere dersom de toner hypingen litt og bare sørger for å gjøre seg tilgjengelige for alle som vil ha noe med dem å gjøre.
Dog, jeg forventer også mer reklame når de skal lansere sine egne spill så hvorfor ikke også når de er publisher? Kan jo ha noe med budsjettet å gjøre. De setter seg ned og tenker “hvor kutter vi” og så velger de det som har vist seg å ha minst målbar effekt. Kan det være så enkelt?
MYZ er jo et godt eksempel på hvor det organiske salget og kvaliteten sørger for en fin salgshale. Å bruke mye på PR for å «hype» er neppe særlig god kost-nytte. MYZ selger som bare det når det er rabatt uansett, og å kjøre rabatt samme dag man slipper retail til fullpris går jo ikke an / er dårlig stemning for de som er retailpartnere.
Nå er det jo ikke et ord ute om Myz noe sted enda så virker ikke som om de har løftet embargo? Interessen kan da ikke være så lav at ingen vil skrive om det. Nekter jeg å tro.
Edit: Glem det, jeg fant det men på andre sider. Jaja det kan vel komme flere anmeldelser. Alle som anmeldte spillet tidligere vil vel skrive om spillet igjen? Ser det ble linket betydelig flere reviews ved lansering enn nå.