Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Switch folket er ikke helt fornøyde…
#Kladdeføre.

Får litt CE Xbox vibber… Nå må det jobbes @Funcom/Bearded ladies.

Detter ikke av stolen om endel kaster korta i morra, ikke at jeg gidder agere på det🌞

Embargo er løftet og reviews er ute - god stemning generelt, men litt grafikkkrøll på Switch man får håpe de får utbedret.

Forventet- og forventer null hype ift. kurs som sådan med en DLC til MYZ. Den vil bare selge jevnt og trutt (særlig når det kommer rabatt, hvor MYZ har vært på GTS-toppen) og gi ekstra inntekter - hverken mer eller mindre.

Edit: Utbedret og 8/10 første Nintendo-review.

2 Likes

Grafikkrøllet er årsaksforklart i MYZ tråden?

Var det ikke noe gammel build/ny build krøll eller forsinkelse ved CE Xbox og?

Klart man kaster kortene, er jo en hel dag og greier.
Det går jo ikke an :joy:

2 Likes

Ville heller tenkt at å få en kjent streamer til å ta opp spillet igjen, og da tenker jeg på han som var veldig hyped over spillet og med mange følgere på twitch, kunne ha fått alle de som sitter på gjerdet til å faktisk kjøpe spillet. En DLC release er jo en mulighet til å få selge spillet på nytt til alle disse etterpånølerne :snail:

Edit: Han her som var hyped over Myz -> https://www.twitch.tv/cohhcarnage

1 Like

Forsøksvis, ja. Som med flere ports er det betydelig dårligere grafikk på Switch. Og «alle» sammenligner med PC / kraftkonsoll-versjonen (som ser veldig bra ut).

Det ser i første instans ut som detaljene (MYZ-kartene er håndlaget og svært detaljrike) de har valgt å beholde, har gått litt vel på bekostning av oppløsning / performance. Noe man får tro de rebalanserer.

Spillet i seg selv er jo kvalitet tvers igjennom. Er ikke i tvil om at det kommer til å selge bedre en typisk gjeldende for DLCer.

Vet han skal spille MoM, og tipper han spiller DLC bare for egen del også ja.

Ganske så sikker på at streamere som både Cohh og DansGaming vil gi denne utvidelsen et forsøk :wink:

Igjen, fordelen med et veldig godt spill ^ Nå er det som nevnt under Fire Emblem som gjelder.

Dette blir ikke en GTS «hit», det blir merinntekter for et kvalitetsspill som vil selge i flere år.

Både han og Dansgaming var hypet over MYZ, og begge er nå opptatt med Fire Emblem tror jeg :slight_smile: Men kan jo absolutt håpe at de plukker det opp i løpet av de neste ukene.

1 Like

Mener du early access? :sweat_smile:

Nintendo kjører sikkert et lignende opplegg som Microsoft og Sony når det gjelder låsing av builden lang tid i forkant av lansering. Da blir det patching på dag 1.

Nå har cashbeholdningen sunket litt de to siste kvartalsrapportene så den kommentaren virker ganske historieløs.

4 Likes

Hvor mye er det snakk om, om du husker, så slipper jeg sjekke :yum:

1.3 mill $ (totalt).

1 Like

De trykker penger og ja, de bruker jo penger også. For info så går dette med trykking av penger på at Funcom kan slippe DLC etter DLC til CE, MYZ etc produsert for en rimelig penge og med garantert overskudd.

5 Likes

Blir spennende å se hva cashbeholdningen er når de slipper sitt neste storspill. Noen som har gjort seg noen tanker? Mange variabler men…

Med tanke på at de funder 2 store egne spill og har betalt for Dune IP i den perioden du nevner… så tror jeg det går ganske fint. Spesielt siden de kun lever på DLCer og små releaser

11 Likes

Vel, trolig større enn i dag så fremt MOM selger greit og salgshalene består slik det det ut til.

Ellers er første «Nintendo-nettsted» review ute med en 8/10 for launch-builden:

Og launch-build er allerede patchet, så det lover bra:

2 Likes

Absolutt er grep de kan ta etterhvert. SB tjente vel gode penger på DLC-er til Payday 2 etter at grunnspillet ble gratis. Men føler et slikt grep er mange år frem i tid.

1 Like