Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Er mest spent på kursen dagen etter launch av Chop Chop jeg. Tror det kan bli en fin suksess :grin:

Svarer deg her, siden dette ikke er TA

CU hadde jeg svært lave forventninger til og det ble vel delt av ca 50% her. MYZ har det vært helt andre forventninger til, derav dagens reaksjon ned.

En IP i seg selv er ikke penger i kassa. Hvis du ser på CU, så bruker den jo Conan IP-en, men solgte kanskje 20-40k første 30 dager. Forventninger til Dune tror jeg folk først får når de vet litt mer om hva de skal gjøre. Pr dags dato, så er nok Funcom 90% opptatt med Coop shooter og Conan SP. Det er disse som vil styre kursen gjennom 2020.

Press release: Funcom has released Seed of Evil, expansion for Mutant Year Zero: Road to Eden

1 Like

Når til og med @h3nk1 har blitt pessimist når det gjelder Funcom kursen har det gått for langt. På tide at Funcom ledelsen kommer på banen med litt positiv IR igjen. Tror også at Funcom trenger noen flere seriøse innvestorer og Fond for å stabilisere kursen.

Nå er det jo bare en måned igjen til Conan ChopChop, Gamescon og Q2 rapport, så da får vi forhåpentligvis ett løft i kursen…

Er det sånn at markedet forventer at Coop spill starter markedsføring 6 måneder før lansering?
Og i tillegg at kursen faller pga. at Funcom bruker for lang tid på denne spillutviklingen?

2 Likes

Markedet har iallefall ikke troen på Funcom pr i dag, det er ikke den store inntjening på titlene som i dag er ute. Frem til neste stortittel er det bonus om noen av de nye små slår til og heller vedlikehold av cashbeholdning pr nå. CE kjørte jo masse PR i god tid før lansering med gameplay som var så som så, screenshots osv som bidro til å skape forventning. Dette er 100% fraværende på småtitlene mtp deres budsjetter og forventet potensiale. Gamescon vil vel kanskje heller ikke være bankers med mer info om de nye, det blir i såfall ren spekulasjon

1 Like

Siden tidlig 2018 har jeg sagt at kursen og volumet blir en saga blott hvis ikke vedkommende avslutter svineriet. Jeg er ikke overrasket, tvert i mot.

Snart tilbake fra ferie. Skal bli interessant å ta dette caset / handelen ut for en luftetur til meningsbrytning i det offentlige rom.

Så får man se hvor gøy de involverte synes det er.

13 Likes

Hvis MYZ og CU hadde hatt fine lanseringer, så hadde kursen vært en helt annen, men det har de ikke hatt, så … her er vi.

Sånn teknisk, så er jeg mest spent på om 14,10 (13,86 intradag) holder som støtte.

1 Like

Det ligger vel ikke så mye annet enn negative/lunkne forventninger til chop og q2.
Fram til det kommer noe juicy vedrørende Coop og det tiltaler markedet og investorene tilstrekkelig, tror jeg aksjekursen vil synke. 14kr er billig mtp potensialet for Coop og spesielt Dune. Men 12,5kr, 11kr og 9kr er billigere. Mye kan skje på veien her, spesielt når storfiskene rævkjører både kontoen og tilliten til de små.

3 Likes

Nå var vel forventningene til CU og MYZ på forhånd lave, men når til og med gode nyheter ref Dune IP, fører til nedgang i kurs, så går det som det går når CU og MYZ ikke er storselgere (topp 10 på GTS Steam)…

Så et IP samarbeid og planer om spill er tilnærmet verdt null ( kurs) før markedet vet hva spillet går ut på?

Kan det være at strategien til Funcom med hemmelighold av spill titler ikke er så bra med tanke på kursutviklingen?

Så forresten at CNT guruen nylig advarte om å investere i «black box» selskaper med for lite info til markedet. Kan det hende at Funcom oppleves av markedet som ett «black box» selskap?

5 Likes

Det er ikke null verdt, men jeg tenker at en 2021 lansering av et spill man ikke vet noe om ikke påvirker kursen så tungt i midten av 2019.

2 Likes

Hvis markedet mente Funcom var verdt 18kr ville kursen ikke vært på 14kr. Uavhengig av hva en eller annen aktør foretar seg. Tror folk overvurderer hva enkeltaktører kan styre.

5 Likes

Når folk snakker om verdien til Funcom så tenker de fleste på hva kursen ville stått i om ikke en Herr Sandvik og Fru Pedersen hadde kost seg litt ekstra på hytta en sen høstkveld i 1965, og på den måten eliminert den mest forstyrrende faktoren for Funcom-aksjen.

2 Likes

Hmm, hva om ASP egentlig er et akronym for Alle Sure Pengegale som selger samtidig og skylder på ASP? ;D

2 Likes

Selge?? Det er jo nå når alt er bekmørkt man skal kjøpe! Jeg har kjøpt i dag!

4 Likes

Hehe, les hele setningen :slight_smile:

1 Like

Synd at makro slo seg vrang i dag da. Typisk det!

Rart at negativ makro skulle føre til lavere kurs når mennesker søker til spill for å rømme fra verden. Burde selge mer spill jo verre det går med makro :stuck_out_tongue:

1 Like

Regner med det var forsøk på ironi… saken er at Fun fucket opp nok en launch som @Evilfreud m.fl har påpekt. Listeplasseringene er vel heller ikke noe å hoppe i taket av, så hva forventet du?

1 Like

Så det man kan si her er at den som eventuelt dumpet volum i dag solgte grunnet skuffende lansering av funcom. Har ingen ting med P&D å gjøre :face_with_monocle:

Forskjell på å være første mann til å innse et faktum og drive kursmanipulasjon vil nok noen hevde på akkurat denne i det minste.

3 Likes