Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Enig i at det bør prissettes som et indiespill.

Kommer helt an på hva prisen blir.

Prisen bør være MAKS 19.99. Helst 14.99 eller under.

Men i henhold til gjeldende strategi hos Funcom så blir det vel 39.99 eller noe sånn.

(i dollar dette).

Tenker det blir mellom 5-10 Dollar.

1 Like

9.90 dollar blir bra.

5 Likes

Enig der mtp. at de som spiller sammen må kjøpe hver sin kopi.

https://store.steampowered.com/search/?filter=popularwishlist

Nei ?

Oppdaget akkurat at jeg var inne på feil liste ja ! søkte top global wishlist på google og gikk på første link som tydeligvis var feil… beklager

https://store.steampowered.com/search/? Blir dette da top sellers i vår region/norge ?

Får ikke det heller til å stemme da MYZ ligger på 43 plass, og CE 54 plass på min steam ?

Jeg aner ikke. Kanskje det å bla i spill er en miks av hva slags spill steam vil promotere, hva som er populært, muligens mikset mot region og egne preferanser (dvs, genre du har kjøpt før). Vet ikke hvordan den listen er sortert. Jeg pleier bare se på bestselgerlisten og wishlist/community (ca en måned før lansering).

Bør være F2P spør du meg. Heller selge våpen og karakterer / skins. Flere spill av denne typen som har klart det fint :slight_smile:

Tipper du er inne på den norske listen ja, tror jeg hadde lignende plasseringer selv da jeg sjekket tidligere i dag.

1 Like

F2p må etter min mening være så bra at det kan selge skins /loot boxes til spillerne som spiller igjen og igjen, CCC er (kanskje) ikke ett slikt spill, så da bør det være vanedannende og respillbart, samt kompetitivt med progressiv vanskelighetsgrad, så man må kjøpe seg fordeler for å komme seg videre.

CE er ett spill som kunne etterhvert funket som f2p når det slutter å selge på salg, ved å feks gi loot drops ved gjennomført bossoppdrag eller rett og slett random for, så kunne åpnes og gi enten bare kosmetiske items ala CS eller items med fordel ifht pvp

1 Like

Jeg har ikke noen forhåpninger til CCC. hvis det hadde hatt multiplayer over Internett kunne det blir noe av dette, men siden det bare er lokal multiplayer så klarer jeg ikke å se at dette skal slå an. For 10 år siden ville noe sånt funket, men ikke nå tror jeg.

4 Likes

Om ikke annet er forventningene blant aksjonærene før en spillanseringen for en gangs skyld edruelige :smile:

Kan skjønne du er lei av å høre om det. Samtidig synes jeg at dersom du bryr deg nok til å kommentere det, kunne du også brydd deg nok til å faktisk sette deg inn i det. At en eier på topp 10 systematisk kjøper og selger i meget aggressiv pump & dump i en liten og illikvid smallcap-aksje er overhodet ikke vanlig, og går i det minste ikke i tråd med ånden i reguleringen. Hvorvidt det i praksis er straffbart er en annen ting, men at det er direkte destruktivt for utviklingen for aksjen er hevet over enhver tvil. Således er det meget relevant både for kortsiktige og langsiktige aksjonærer.

13 Likes

Var det ikke ASP som ikke fikk noe Emi aksjer?

A-f*cking-men.

Hvorfor tar ikke top 5 aksjonærer tak i det da?

1 Like

Ting tar tid, og det er ikke slik at det ikke «tas tak». Men det diskuteres av naturlige årsaker ikke åpent.

Det sagt, skulle gjerne sett at Funcom selv, Malmberg, CNT og/eller andre bidro til fortgang mv. Hands-off tilnærming er helt i orden, men dette er som @Xeres så godt formulerer - en unik og uheldig situasjon.

Hvis noen har lyst til å se eksempler på dokumentasjon på atferd som etter alle solemerker burde bryte mot intensjonen i forskrift og/eller lovverk kan de sende meg en PM.

Heller det enn å slenge innom her og «lol, bare trading - slutt å syt». Fordi det er alt annet enn normalt, og ville aldri kunnet finne sted på - eksempelvis - nabobørsen.

3 Likes

Jebsen kunne jo bare kjøpt ASP sine aksjer om han ville ha han ut?