Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

waitingfc

27 Likes

Er nok endel som ikke er like tungt lastet som de pleier å være. Frem til de har kommet seg inn så blir det nok rolig.

Det er flere av de som er “regulars” som ville vært ganske aktive her etter dagens nyheter, om de var ferdiglasta, men som du ikke hører noe fra akkurat nå.

Tipper de er inne igjen iløpet av tiden før Q4/2018 rapporten.

4 Likes

:face_with_monocle:

1 Like

Er på jobb. Ser jeg bør skrive hurra! Slik at folk ikke får panikk og tror samtlige har solgt.

Hurra! Hilsen en som ikke selger en aksje på disse nivåer. Mine to siste kjøp er godt i pluss nå. Men jeg er fortsatt i minus totalt. Det er for dårlig.

14 Likes

Tror det “småplukkes” av flere her i dag :wink:

Sikkert noe av forklaringa på tausheten, men et annet moment er et det er litt vanskelig å ta bølgen etter utallige opp og nedturer og ikke minst det faktum at man er i mye minus.

Hurra!

2 Likes

Lenge siden man har vært under 6 sifret minus. Nærmer seg dog nå :joy:

3 Likes

pasp%C3%A5g

8 Likes

36 Likes

Bare meg, eller begynner det å bli en vane at positive Funcom-news trumfes av sur børs :face_with_raised_eyebrow:

Ikke mye medvind i denne aksjen. Men nå er jo faktisk Funcom en av vinnerne i dag.

Det er bra på en ellers rimelig dårlig børsdag.

1 Like

Ikke bare deg - gode nyheter har vitterlig sammenfalt med korreksjoner og eller annet grums.

2 Likes

Går bra, vi får en ny oppdatering rett etter Q4 2018 tallene 26. februar. :slight_smile:

5 Likes

Evig luremus:

8 Likes

Jag är nöjd över att Funcom tar grepp för att fler ska få upp ögonen för företaget. En analys är ett stort steg i rätt riktning och jag ser ljust på framtiden för kursen! Funcom är under redeye-paraplyet nu och vi kan räkna med mer regelbundna uppdateringar. Sen har vi Pareto och andra som står i startgroparna…

Visst; marknaden påverkar idag men uppgången känns närmare än på väldigt lång tid…

2 Likes

så deilig med redeye dekning altså! som langsiktig aksjonær er dette en utvikling jeg hadde håpet på, og hadde på triggerlisten min for 2019. hadde gjerne tenkt meg enda høyere target som base-case (de gikk for 18kr) da jeg egentlig ikke synes de tar spesielt hardt i på sine estimater. samtidig gir dette funcom greie forutsetninger for å slå forventningene til redeye og vi kan få positive oppdateringer fremover. det blir godt å ha profesjonelle som sitter og vurderer ting fortløpende og kan hjelpe med litt sanity checks på ting og tang, selv om de selvfølgelig heller ikke sitter på noen fasit. det mest positive er at det generer buzz og gjør funcom til litt mindre black box for nye potensielle investorer. samtidig tror jeg også det ytterligere øker sannsynligheten for at andre meglerhus tar opp dekning. krysser fortsatt fingrene for at pareto skal ta det som for meg fremstår som et helt åpenbart og logisk steg, mtp den dekningen de allerede har innen gaming i norden. SEB er et annet hus dette ville vært logisk for. gøtt.

3 Likes

Vet ikke hvor langt opp i tråden du leste, men kjenner en analytiker der som kunne fortelle at Funcom presenterte der i forrige uke - til god respons :wink:

5 Likes

Redeye anslår 100 000 solgte MYZ før nyttår. De bommer vel med 50%? Burde ikke det kritiseres?

Har de i det hele tatt tenkt på Xbox pass, humble bundle eller whatever ?

Har ikke lest rapporten da jeg har jobbet mye i dag, men basert på det lille jeg fikk med spørs det om jeg ikke bare skal jobbe videre og gi F i hele rapporten

Riktig - det er altfor lavt.

MYZ hadde ~1500 Steam-reviews etter 1 måned. 100.000 solgte på Steam alene gir en faktor på ~66-67 reviews per salg, noe som trolig er for lavt (single-player, god score, turn-based etc.).

Men la oss nå bare legge til grunn at dét stemmer - da har man ikke en gang tatt inn inntekter fra Xbox og PS4.

Kanskje like greit at de oppgraderer kursmålene allerede ved Q4? :wink:

Edit: @Christian oppklare saken nedenfor.

4 Likes

Använder du Redeye som sanity check kommer du snart bo i ett hus gjort av bananskal med fönster i badrummet och toalett i köket. Och förlora alla dina pengar. Se bara på Starbreeze. Lite hårt kanske men Redeye är ej bra på gaming (inget analyshus är det) . Detta är dock helt klart positivt för kursen så man får tacka och ta emot men gör för guds skull din egen analys.

2 Likes