Nei, 7,6 MUSD
“Redeye estimates on data from Steam (digital PC platform)”, så de skriver jo eksplisitt at 100k ikke inkluderer konsollsalget. 
Nei, 7,6 MUSD
“Redeye estimates on data from Steam (digital PC platform)”, så de skriver jo eksplisitt at 100k ikke inkluderer konsollsalget. 
Gleder meg til Redeye sin neste analyse av Telenor: basert utelukkende på inntjening og salg av mobilabonnement i India.
For et svada. Kan da ikke utelukke halve markedet når man skal analysere et selskap.
Q4 vil ikke gi Redeye noe kjøtt på bena her likevel. Klarer ikke Redeye å anslå antall solgte på alle plattformer nå så hjelper det ikke å lese et vanlig Funcomregnskap.
uppsidan från dagens kurs och deras kursmål ställs ju i och för sig i bättre ljus när man underskattar marknaden 

De har regnet seg fram til ca samme omsetning som meg, 7 - 8 MUSD. Det er hele selskapet de har regnet på da. 
Jeg får lese alt før jeg sier så mye mer. Bra at de klarer å treffe bra på omsetning da. På vei hjem fra en tom visning ca 20 mil fra kontoret. Så ikke utenkelig at jeg er litt dyster.
Den er kjip. Men selv de beste har noen dårlige dager! Er det som gjør de gode dagene bedre!
Gaming er notorisk vanskelig å analysere. Å skulle anta etterspørselen etter et gitt dataspill er bortimot umulig. Gitt den typiske funcom aksjonær ville jeg argumentert for at redeye vil gjøre en langt bedre jobb enn snittet i sine antagelser, og dermed bidra til mer realistiske forventninger. Men alt er relativt her i verden.
Måske det bare er ordspil.
Men hvis man siger at alt er relativt, mener man så, at intet er absolut?
Glöm inte att Redeye sänder live imorgon bitti 
Lest de 16 første sidene og så langt må jeg si jeg liker denne analysen. Virker som de har peiling de som har skrevet dette her faktisk. Dette var oppløftende 
Jeg må lese resten i morgen. Nå må jeg slappe av litt. Måtte selvsagt lese denne først. Og man blir sliten av å grine også…https://www.nrk.no/dokumentar/xl/forst-da-mats-var-dod_-forsto-foreldrene-verdien-av-gamingen-hans-1.14197198
God kveld folkens!
Hva gjelder coverage fra Redeye slår det meg er at peers (THQ Nordic og Remedy Entertainment) tilsynelatende er bedre kjøp basert på deres bear, base og bull case chart. Vet ikke hvor mye jeg skal legge i det og har ikke lest analysen på de to selskap, men to tanker slår meg:
1: Synligheten og sammenligninger fremover skjer på godt og vondt (kurs til Funcom kan gå ned basert på slik dekning)
2: Det er mulig at mange (meg inkludert) har overvurdert aksjen selv med “nøkterne” estimater og muligens ligger Funcom der de skal ligge gitt det sure markedet. Blir spennende med Q4 og første justering (forhåpentligvis) fra Redeye. PS: Mener ikke Funcom er et dårlig kjøp, men slik analyse åpner øynene vel så mye for eksisterende aksjonærer som for potensielle.
Ellers positiv med dekning og forhåpentligvis følger Pareto etter 
Det er sansynlig at Redeye fikk seg en knekk på Starbreeze og har valgt en mer nøktern linje, det er også sansynlig at de justerer opp estimatet etter Q4 tallene nårvi har mer kjøtt på beinet.
Angående SB så regnet de jo med 18mill solgte for OTWD… som ikke helt skjedde.
Ja, enig, vi får gi det litt tid og se hva Q4 tallene viser.
finns ju inte så mkt att säga om den kommande pipen… varken för oss eller Redeye. När vi vet mer om när och hur kommande spelen kommer ju korrigering av priset. Jag tycker analysen är bra även om den är konservativt lagd. Tycker de är jättebra att Redeye t.ex redan nu lägger fokus på att co-op spelet kommer i 2020… så blir det en smärre chock ifall de visar sig att de klämmer in det i Q4-19
Kommer link till stream upp automatiskt på sidan? Eller måste man registrera sig på nåt sätt? 
Trodde man registrerte seg for live streamen jeg men da fikk jeg pdf-bilett til arrangementet gitt. 
Når starter det?
Eventet startar kl. 07:45 med frukostmingel och bolagspresentationen pågår mellan 08:00 - 08:40