Program
8:00-8:20 Sprint Bioscience - Anders Åberg, CEO
8:20-8:40 Funcom - Rui Manuel Monteiro Casais, CEO
Program
8:00-8:20 Sprint Bioscience - Anders Åberg, CEO
8:20-8:40 Funcom - Rui Manuel Monteiro Casais, CEO
Kommer live streamen opp på den siden?
yes. skaffa konto!
Har logget inn men ser ikke noe live stream
Takk.
Ser fortsatt ikke hvordan jeg skulle funnet den siden selv.
Utifrån streamen så ser det ut att vara bra uppmöte
Siden jeg har telefonmøte de neste timene, gidder noen av dere å oppsummere her ?
Virket ikke som det var mye nytt der?
Såklart det inte var något nytt där. Detta är ju information till potentiellt nya aktieägare
Poenget var nok ikke å komme med ny info men å treffe nye investorer
De sa nyss i presentationen att strategin innefattar 1 eget spel / år.
Det borde ju innebära att coop-spelet kommer i år?
Market doubled by launching on console in addition to PC
Dette stemmer veldig bra overens med estimerte salgstall for CE i Q4. Salgstallene på PC så ca like ut som i Q4 2017, men konsollsalget doblet totalsalget.
Ikke nødvendigvis. Jeg tror man skal være forsiktig med å dra for sterke konklusjoner ut i fra den formuleringen. Jeg tror bare de sikter på en utviklingstakt på 1/ år i snitt og ikke nødvendigvis betyr at det må komme ett spill i år. 0 i år og feks. 2 neste år er helt innenfor det også.
Jeg tolker det dit hen at funcom sier målet er 1 egenprodusert spill hvert år. Mens markedet ( analytikeren) føler det er kommet forlite info til at det er sansynlig at spillet klarer slipp i år.
Några tankar/observationer (även om typ allt var gammal info):
För att inleda lite krasst;
Rui gjorde samlat sett en bra figur och framstår som att han har koll på läget. Nackdelen är att han lätt låter sig rivas med och pratar gärna i 110km/h. Kan fort bli grekiska för gubbarna som sitter i salen och inte har speciellt stor insikt i branschen. Stian vid hans sida verkar obekväm med att stå på scen och jag upplever att han inte riktigt får kontakt med publiken. Han kommer inte helt till sin rätt mötet tyvärr med stålkoll på talen… Det lilla som sades hade det nästan varit bättre om Rui tog själv (när det är sagt så pratade Rui en del tal han också).
Rui nämnde att de vill se en investering mellan 30-50% från utvecklaren (beroende på vilket prosjekt det är och hur bolaget ser ut) på de publishingprosjekt Funcom åtar sig
Budget på publishingprosjekten sträcker sig typiskt mellan 3-6 MUSD. (De tunga investeringarna går till internt utvecklade titlar)
“Conan Unconquered is shaping up nicely” (citat Rui)
För att vara ett första möte med Redeye och ett gäng med helt nya potentiella investorer så får de ända godkänt för presentationen. Det största plusset är att de faktiskt åker runt och presenterar sig! Jag ställer höga krav därav kritiken i starten av inlägget
Edit; de nämnde också att generellt kan man säga att konsoll (samlat sett) säljer samma som PC (50/50 splitt som Rui sa i presentationen)
Edit2: Ok, jag har missat att de var där i fjol…
Funcom var hos Redeye ifjor.
Forsåvidt enig men poenget mitt er at de ikke vil gjøre tabben å la kallenderår være førende for release dato. Målet er nok ett pr. år men strategien er fortsatt ny og avvik må påberegnes
Derfor mener jeg man ikke kan konkludere med at Coop Shooter MÅ komme i år.
Vi vet jo Funcom har penger, så jeg tror kvalitet trumfer release mål pr år.