Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Bra for Hypen :shushing_face:

Får håpe Funcom lager et spill som selger 15-20% av det som SB har solgt av PD2 :wink:

4 Likes

Min største frykt med coop shooteren er at den blir for generisk, så dette lover jo bra :slight_smile: . Ta f.eks OTWD. Det meste med det var egentlig greit nok, men det var heller ingenting som var interessant med det. Helt strippet for kreativitet og nyskaping.

3 Likes

Spillet heter Conan exiles og har blitt plukket opp av kanskje 5 - 7 millioner spillere

Jeg håper på at funcom sine to spill i 2020 selger mer enn en million. Tilsammen. :see_no_evil::cowboy_hat_face::sunglasses::thinking::joy:

7 Likes

Det var voldsomt lave forventninger? 500k solgte på alle platformer pr spill? Conan singelplayer som har en CE base å ta av, på 5millioner+???

1 Like

Jeg håper på et som selger 10 ganger mer :wink:

4 Likes

Er du gearet til opp over ørene? For det salget tilsier vel 20kr i kurs :joy:

Hva? Hvilket salg? Jeg har ikke estimert noe?

Og er relativt lavt gearet :crossed_fingers:

Er jo selvfølgelig godt fornøyd med det. Spesielt sett ut i fra hva utgangspunktet var ved lansering av Early access. Men tenk om de selger 50 millioner spill!

Mulig jeg misforstod, men jeg tolket posten din som at du mente Coop shooteren og Conan singelplayer skulle selge 500k hver i 2020.

Det må jo være særdeles konservativt når vi vet hva CE har klart?

2 Likes

Det er mitt bull scenario at de totalt selger over 1 million og dermed tjener inn ca alle kostnader til begge spillene i løpet av 2020.

Siden spill har lang levetid må man da kunne forvente omtrent like mye eller mer i salg resten av spillets levetid.

Hvis Funcom har 100% gevinst på interne prosjekter før skatt er det innafor i mine øyne.

4 Likes

Oj. Synes det var lite til å være bull?

Hvor mye solgte CE første uka i meget uferdig stand på 1 platform?

På de to 2020 spilla snakker vi vel ferdig polerte produkter, på flere platformer samtidig?

1 Like

Det ER konservativt. Vi har lært litt. Jeg vil ikke hause opp tallene for de to spillene som vi vet null og niks om. Men før eller senere…

Det er ingen tvil om at Funcom har mye spennende på gang :joystick: Det som er veldig uheldig for kursen er at de holder for mye for seg selv!

Ja de har vært tydelig på at de ikke ønsker å kommunisere noe før de har noe klart, men slik det er nå går det ut over salg, økning i forventning ved nye spill og DLCer, og som vi ser nå også kursen.

Vi får skylde på sommerferien, for nå er det på tide å gi litt guiding :mega:

5 Likes

Jeg lagde en kalkyle ifht antall spillere fra kjøpende AoC gamere og at 20 % av disse kom til å plukke CE på Release, som betydde ca 320.000 ifbm release, endte vel på omtrent der første uken. Vi kan anslå mer ifht salg når vi vet mer, men er Conan singleplayer ok+ så tror jeg de fint klarer 10-15% av totalt antall CE eiere første året. Så om CE har 5mill eiere nå så tror jeg på 5-750k første året hvor halvparten kommer første 1-2 mnd.

2 Likes

Gi oss mounts og en dlc så holder vi kjeft en mnd til :wink:

2 Likes

Når jeg leser jobbannonsen får jeg inntrykk av at det kommer til å ta en del tid før release. Har hatt q2 som tips jeg men lurer nesten på om det kan være optimistisk.

1 Like

Håller inte med. Dessa roller skulle definitivt kunna komma in i ett senare skede, både till slutfasen och arbete efter produkten är launched. Vi vet dessutom inte hur modellen ser ut om de tänker sig på Early access eller full launch. Hur som helst så har de vid något tillfälle legat ute drygt 20 annonser i NC, nu är de nere i 3-5 och varit runt 3 väldigt lång tid. De är dessutom 11 månader till Q3 ^^. Dessa roller kan ju även behövas till andra kommande spel.

3 Likes

Er en del som bør på plass godt før sluttfasen mener jeg da. Tenker spesielt på disse oppgavene:

• Work with the Art Director, Producer and Lead Artist to develop concept artwork that defines the overall look and art style for the game.
  • Assist with the creation of the style guide for the visual direction and language to be used throughout the project.
  • Create concept designs and art direction materials for each project.
  • Design a wide range of original concepts and subject matter, including; characters, vehicles, monsters, interior and exterior environments, weapons, objects.
  • Create Lighting, composition and mood, color studies, as well as storyboards.

De nevner spesifikt Coop shooter men mulig det er litt generelt også. Men jeg får uansett følelsen av at q2 er best case. Så får vi jo se om det stemmer.

1 Like

Du glemmer at det kommer masse DLCer til coop shooteren. Masse jobb som skal gjøres etter release også :wink:

Siden Coop prosjekter er stort og kanskje det viktigste de jobber med i det studioet er det greit å bruke det som “knagg” for en rekrutering.

3 Likes