Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Du må huske på at den tilsynelatende dårlige lanseringen på PS4, Xbox og Switch ikke påvirkes av EPIC dealen.

Epic dealen er ikke synlig på 12-måneders grafen, men på 30/90 dagers grafen og vil nok få et enda større utslag. Det blir veldig interessant å se hvordan det går.

1 Like

Mavrick har begynt å trade litt Funcom han også ^^ image

1 Like

Old news.

Han har for øvrig en long-posisjon i Funcom har han sagt. Hva nå han legger i det.

De som är intressant om EPIC är här för att stanna och Funcoms spel säljer bra där så blir caset helt Funcom helt annorlunda ut. det är extremt stor skillnad på 35% (Steam + UE4) och 12 % (Epic)

1 Like

Det er sant, men er vi sikre på at de vil selge like mye på Epic launcher som via Steam? Og UE4 må de vel ha uansett eller har epic sin egen engine som går med i den prisen?

WWZ sålde väl 700k på en månad på EPIC. Satisfactory sålde 500k på en månad.Metro och division 2 sålt riktigt bra där med.

Japp Epic tar cut 5% per kopia som säljs via t.ex. Steam men inte via deras egna plattform.

De dealene som Epic har hatt til nå er MEGET lukrativet og tar hensyn at man mister salg.

Et indie studio som gikk Exclusive EPIC game store. Fikk en engangsum som tilsvarete hele det budsjeterte salget for ALLE platformer i et år. Samt at de fikk vanlig cut på alle spill som ble solgt.

6 Likes

Kilde for de interesserte.

Merk at det nok er snakk om PC storefronts, ikke konsoll.

1 Like

@h3nk1 https://m.9gag.com/gag/aY7bjLx

2 Likes

Denne videoen er interessant å se om akkurat denne annonseringen, og jeg håper Funcom ser den hvis de skal være eksklusive på Epic Store:

En 14 min video er jo litt lenge å se på. Uansett noen gode tanker der om hvordan man bør kommunisere rundt eksklusivitet på epic store og kanskje først og fremst hvordan man bør unngå å kommunisere med kundene sine. Og det er i forbindelse med akkurat den annonseringen, og kontroversene rundt eksklusivitet på epic store.

4 Likes

Tips Funcom om det slik at vi vet at budskapet er nådd frem :email:

image

2 Likes

Calle om Funcom fra 16. minutter…

Spørsmålet var:

På tide med listebytte snart?

Jo, det känns deppigt at vara listad i Norge […] Det kanskje er smart med listebytte […] Det er veldig dårlig likviditet i aksjen, det har til og med siste uken vært diskusjoner om at det finnes en market-maker som er «flagged» i Norge for markedspåvirkning (les: manipulasjon).

No shit.

Jaja, grattis - kjendisstatus nå.

Og as we speak står PAS-algoen og jobber som den har gjort nå i snart 3 år uten stopp.

God stemning :ok_hand:

22 Likes

Må være første gang ASP blir nevnt “offentlig”.

5 Likes

Klockrent att Armfelt nämner ASP offentligt

8 Likes

Nei det er nok ikke første gang at ASP er nevnt offentlig:

OK, la meg presisere - første gang han er nevnt offentlig i sammenheng med Funcom og den merkelige situasjonen i selskapet.

6 Likes

Det har gått altfor langt, og det har fått pågå altfor lenge. Noe må skje.

5 Likes

I sommer ble det utlyst en stilling som Lead programmerer i Oslo. I teksten står det:

The first project for this position will be on a new open-world multiplayer game that is in early concepting stage, to enter pre-production in Q4 2018.

Har vi en oversikt på hva som skal ut etter Conan Chop-Chop og Moons of Madness i september og oktober?

Det er Dune Open World. Eller CE 2.0 som noen internt kalte det.

2 Likes

“Jeg selger ikke Hurtigruten selv om de er opp 20 prosent på en dag. Min grunnholdning til selskapet er positiv, sier Pedersen.”

Lurer på om han holdt ord :thinking: :rofl::rofl:

1 Like