-1 million grunner til å eie hurtigruten
"Hurtigruten vil presentere sine tall for første kvartal førstkommende onsdag, men Pedersen advarer mot å legge alt for mye vekt på et kvartal.
- Det vil alltid komme gode og dårlige kvartaler, man må se lengre enn det, sier Pedersen."
Lurer på hvor mange kvartaler han ble sittende jeg
Hadde kopiert nøyaktig samme utsagn jeg tenkte å poste her inne
Great minds osv.
Føler meg rimelig trygg på at han ikke satt over neste kvartalsrapport.
Med all respekt för Rui & Co’s strategi om att ”fortsätta producera bra spel och få rätt värdesättning på sikt” så har det lite eller ingenting för sig när marknadsplatsen skiter fullständigt i allt vad lönsamhet, kvalitet och pipeline heter. Funcom är ett mobboffer på OSE och det kommer fortsätta så länge allt är oförändrat.
Pappret behöver förändring och fler långsiktiga ”stabila” ägare. Så får vi se om det blir listbyte eller något annat…
Halvårsrapport 26.08 blir spennende. Tror CE har fortsatt gode inntekter, men vet ikke før vi ser det.
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/FUNCOM.OSE/messages
Langsiktig kursutvikling i funcom styres som kjent av det fundamentale.
En ting Funcom fint kunne bli bedre på var å synliggjøre hva de får til. Gjennom å børsmelde avtaler som humble bundle, ps+, origin store, epic store, osv osv osv. Dette ville synliggjort for potensielle nye aksjonærer som leser seg opp på selskapet gjennom å lese gamle børsmeldinger hva som faktisk foregår i selskapet.
Håller med. FC ligger alldeles för lågt.
Veldig enig Hva er årsaken til at de ikke tilstrekkelig børsmelder/pressemelde aktiviteten sin?
Vel, når de børsmeldte alt mulig var det også feil. Mener huske media koste seg veldig med det.
Men de bør klart bli bedre på generell informasjon til markedet. Satser på det bedrer seg de neste årene når trykket og hendelsene blir lang større
Det var litt av ett byks, ingenting ville gjort meg mer happy men tviler litt…
Det som er litt interessant er hvor mange som mener Funcom ligger for lavt. Jeg tenker at disse har kjøpt seg fullt opp i Funcom også er det ikke noen nye kjøpere, så inntil Funcom leverer vesentlig bedre, så vil kursen vake rundt her (12-13-14-15).
Jeg mener at Funcom har potensiale i 2020, men mye usikkerhet rundt hvor godt de leverer. Er godt lastet selv forresten.
Kommer det litt positiv info så tror jeg at det fort kan gå til 15. Volumet på disse nivåene har vært lavt.
Viktig info i så måte er nesten hva som helst av info på de to kommende titlene de utvikler. Releasedatoer, CGI, gameplayvideoer, presseartikler, etc. Dette er fundamentale nyheter som vil drive kursen.
Forhåpentligvis oppover
Skulle til å si det!
Men ja, jeg satser jo på at infoen som kommer er positiv, men det er jo en gamble fra min side hvor jeg har analysert hvordan Funcom har oppført seg tidligere og hva de har fått til osv.
Kommer nok en gjeng som skal plassere seg før neste hype etterhvert, kanskje de får litt billigere aksjer, men ikke mye billigere enn nå vil jeg tro. Derfor jeg gikk inn her. I god tid før halvårsrapport hvor jeg håper vi får noen svar, men trenger ikke være så mye mer enn regnskap+hva vi skal se fram til for min del for å være fornøyd.
Jeg vet ikke når vi får info, for alt jeg vet så kan vi få informasjon i juni 2020 (E3) for coop spillet og august 2020 (Gamescom) for Conan spillet. Jeg tenker det er verdt å sitte i Funcom nå, for det kan jo også være vi får info de neste par ukene.
Er Coop spill utsatt til Q1 2021?
Det er vel forventninger om at Funcom kommer med informasjon minimum 6 måneder før release av større titler?
Poenget til @Christian er vel bare at vi ikke vet sikkert når det kommer når de ikke gir mer informasjon. Han tror nok ikke de datoene er mest realistisk selv
Ok, da forstår jeg, men så sent bør vel være «worst case»…