Cashbeholdningen Funcom har er ikke mer enn det de trenger for å gjøre business som de vil. Hadde de hatt mindre cash enn de har nå, så kan det godt være de hadde vært litt mer forsiktige med pengebruken.
Skal vel ned til 5kr >_>. Men vi må huske at vi er 10 % opp så langt i år da!
Optimismen råder som aldri før i Funcom tråden.
Vi får se frem til 2020… og resesjonen som sikkert sammenfaller med Funcoms gullår😂
Ikke glem hvor “heldige dere er som har aksjer i et gjeldfritt selskap som gjør alt riktig.”
Det er en stor gjeng kortsiktige som tror at kursen ikke går opp igjen om den går ned, og som er bitre på at de ikke fikk kjøpt på disse nivåene blant annet
Jeg ble lovet oppgang og gull og grønne skoger. Wtf is this shit…
Siste gang jeg hører på Funcomfolk!
Jag köpte mer på 12.96 ^^
Et lite knippe kortsiktige selger Funcom på grunn av oljepris, makro og tilsvarende. Etter hvert som aksjen har blitt illikvid skal det ikke mer volum til en dét for å koble aksjen til indeks (i større grad enn tidligere).
12.9 her. Hadde en liten ordre ute.
Mulig at du har et poeng der Paddy
@Nocturne ikke bestandig så lett å bli klok på Funcom. Enten en ser på den fundamentale biten eller benytter seg av TA. Kursen blir vel stort sett styrt av en algo, litt makro, oljepris alt etter som hva som passer best
Veien er ned, har bergenseren bestemt.
Jeg har på lange briller og da ser jeg kun opp, MYE opp😉
Ja, spørsmålet er bare hvor langt ned vi skal. Kommer den en krone til ned så skal jeg doble, men avventer - teknisk har jeg lite å gå på her, volumet er lite men signalene bearish så… meh
En ting jeg har lært i Funcom er at den vil alltid kunne gå lenger ned enn du tror, uten noen annen grunn enn at noen dumper den dit.
Tanken har slått meg mer enn en gang. Det vil i tilfelle bare føye seg inn i rekken.
Det jeg husker fra 2008 (året etter jeg begynte med aksjer ) – var at aksjer som gjorde det bra gikk ekstra mye for alt annet falt. Så hvis Funcom gjør det bra neste år, og det er resesjon, skal du ikke se vekk fra at Funcom kan stige mer enn normalt. Det blir skikkelig stock-pickers market siden de færreste av oss er komfortable med å shorte.
Undres hva kortsiktige er på dette forumet, nå er man tilbake til godt under 3kr gammel kurs for noen år tilbake i tid. Vil påstå at det er rimelig å forvente litt bedre tilstander enn dagens kursnivå ut ifra helomvendingen funcom har gjort. Men er vel for kortsiktig da…
Funcom må gå opp mer enn 100% for å matche kursen da CE skulle ut i Early Access. Det er ganske fascinerende. Hva var forventningene den gangen? Noen som husker?
Forventningene var hyperally uten like