Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ja, det er også en mulighet. Først og fremst en kortsiktig momentum trade. Hype. Funcom er fortsatt en aksje for spesielt interesserte på osebx. Det skal leveres gode resultater over tid før selskapet kan bli sett på som en investering. Tror jeg.

1 Like

CE skapte jo en enorm oppmerksomhet og forventinger. Hypen var betydelig og da CE matchet Ark sin utvikling på samtidige spillere ved EA launch så jo mange for seg at et nytt Ark-spill var født.
Men fortsettelsen ble jo ikke helt i de baner. Så at kursen ikke er helt den samme som da er kanskje ikke så rart?

Akkurat nå er det jo ikke den helt store hypen.

3 Likes

Jeg er også Funcom folk :slight_smile: Har hele veien fra 18kr sagt jeg skulle vente til 12kr, til både latterliggjøring, eggplanter og skjulte innlegg pga for mange rapporteringer. Du får høre på meg når jeg er utenfor aksjen i stedet :stuck_out_tongue: Når jeg er inne bommer jeg ofte på utgang(sitter for lenge), men på inngang treffer jeg bra.

2 Likes

En måte å se det på er jo at den sorte streken under representerer byggingen av Funcom 2.0 og toppene over er hype reaksjoner :slight_smile:

image

8 Likes

Tyder på at reaksjonene framover vil bli veldig beskjedene, med tanke på at toppene bare blir lavere og lavere. En hype-topp til 15 bør kunne gå.

2 Likes

Alt avhenger jo av hvilke nyheter man får og/eller om handelsmønsteret endrer seg (les: pump-dump opphører).

Har jo ikke vært noen egen launch siden CE. Så hva hype rundt et internt spill eventuelt kan gi av kursutslag er umulig å si.
Alt kommer an på hva de viser og hvordan det blir mottatt/hvor mye oppmerksomhet det får.

1 Like

Jeg venter bare på å se inntekter 22.08, tror vi får en positiv overraskelse der.

Inntil Funcom får en suksess som når opp til mer enn knærne på CE, så er jeg enig i tankegangen, om ikke akkurat 15 kr :smiley:

2 Likes

Veldig uenig der, CE skaper fortsatt gode salg(tror jeg, får se i halvårsrapporten håper jeg) :slight_smile:

Mener du at Q2-tallene vil være gode nok til å snu trenden med lavere og lavere topper? Dvs at vi får en topp over 18,2?

Tror du ikke tall, info om interne prosjekter, MOM-suksess, fond og / eller andre ting kan sette en ny topp over 18?

For ikke å snakke om den rosa elefanten. Forsvinner den ville man fått umiddelbart rally.

3 Likes

Jeg tror triggeren er de to prosjektene med forventet release i 2020. Jeg tror ikke Q2-tallene uten nyheter om disse to releasene vil kunne dra aksjen over 18,2.

Jeg tror at et fond som gjør større kjøp av Funcom-aksjer i markedet vil drive kursen, mens et fondsskjøp rundt dagens kurs fra Funcom (emisjon) eller fra en større eier ikke vil drive kursen.

1 Like

Vi vet alle hva som kommer til å skje dersom kursen går opp mot 18.

Eller hva, Dichesbuen?

2 Likes

Har det kommet f.eks. bra Q2 tall og coop release i Q1 2020 og vi har fått sett gameplay og det ser bra ut… så er ikke 18 kr der jeg selger meg ut. Du står fritt til å prøve deg på den traden og håpe ASP backer deg. :wink:

Om ikke ASP gjør det så klarer resten av aksjonærene det. Jeg har mine tvil om at vi klarer å bevege oss til 18kr også på gode nyheter nå fra 13-tallet. Folk er så fette lei av denne aksjen og med god grunn.

2 Likes

Theyre not dead

1 Like

Nei, jeg mener Q2-tallene vil være gode nok til å få oss opp fra 13-tallet mot 15kr

bilde

2 Likes

Betonggulv i hvilken etasje?

1 Like