Husker ikke helt hvordan det har vært tidligere, men føler folk selger seg akkurat litt ut før kvartalsrapport og forventer egentlig derfor noe nedgang før vi tangerer 14kr. Ikke noe dramatisk i grunn, bare folk som ikke er villig til å ta risiko for å sitte over rapporten (til tross for at det har vært relativt gode rapporter imo…). Vi får se, jeg sitter over som vanlig…>_>
Finnes det noen plass å se utvidet ordrebok gratis i disse dager? Brukte netfonds tidligere…
e24 er gratis med 15 min delay
Finnes det noe sted der man kan se RSI nå? Siden jeg brukte tidligere tar meg bare til Nordnet, og selv om jeg er kunde der så finner jeg ingenting.
Var det ikke du som ikke trodde på TA?
Det holder at andre tror på det
Jeg gjør ikke det, men det betyr ikke at jeg aldri titter på oversolgt/overkjøpt. Det er det eneste jeg ser på rent teknisk
Oversolgt/Overkjøpt er jo en fin indikator. Ikke streker som skal spå fremtiden
Du motsier deg selv men det er du sikkert klar over
RSI finner du i alle chartingverktøy med respekt for seg selv. Sjekk Investing eller Tradingview.
Nei, kan ikke se at jeg gjør det. Topper og bunner i RSI indikerer nesten alltid veien videre. Strekene i TA-trådene er som å kaste terning. Til og med Norwegian Bulls sliter med å ha rett 50% av gangene. De ligger vel mer på 30% ellernoe.
RSI er en teknisk indikator. Du sier du ikke tror på TA, men du bruker en teknisk indikator for å ta en informert beslutning om kjøp / salg. Mao, du bruker TA selv om du ikke tror på TA. Hvis du ikke ser selvmotsigelsen der kan jeg ikke hjelpe deg
Fair enough, men det er ganske langt unna å tegne streker som viser hvilket nivå vi skal til om flere uker, basert på figurer og kroppsdeler som tegnes inn i en graf. Denne diskusjonen føler jeg forøvrig hører hjemme i en annen tråd. Men du kan jo gjerne backtracke i TA-tråden og se hvor mange treff folk har hatt der. Det er ganske bedrøvelige greier.
Ser ut som stolleken er over gitt.
Forskjellen er at RSI viser nåværende data. Den spår ingenting, den gir bare en fasit på om aksjen er oversolgt eller overkjøpt.
De fleste som tegner streker prøver jo å spå fremtiden.
Jag har hängt vid Funcoms bås en timma nu.
Jag har spelat MoM och min polare CCC. Skriver mer om våra intryck själva och från gamers sen
inb4 dere skal skynde dere å selge før dere rapporter om hvor katastrofedårlig spillene er
Og alle har det fun.
Opp å teste 14 snart? Om ett halvt år fra i dag skriver vi “opp å teste 20 kroner snart”? Om 2 år da kursen står i over 35 kroner, skriver vi “husker dere da vi kranglet om kurs på 13 tallet ”
For to år siden var kursen den samme som nå😂
Ja, helt latterlig