Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

10x1000000 er mye mer en 20x100000, så er greit å tenke litt volum på et aprilsnarrspill tenker nu jeg…

8 Likes

Stille i gården, har alle solgt seg ut før helga? :thinking:

Bare å vente til mandag.

I dag er det Nano som stjeler showet.

Omvendt!

Stille= Det kjøpes.
Hausing= Det selges, eller ferdigkjøpt og vil selge litt høyere.
Baising= Har solgt, men vil gjerne kjøpe lavere.

:slightly_smiling_face:

6 Likes

Folk driver vel heller å fyller på :wink:

1 Like

Färdigköpt. Tror jag.

Jag köper och blundar

4 Likes

Köpsignal med tanke på att du är på Gamescom :wink:

1 Like

De som selger nå er vel de som ikke vil sitte over resultat. Itillegg er det helg

1 Like

Tror at nano-kollapsen også kan spille litt inn faktisk.

Ja, nja, litt motstridende forventinger før en kvartalsrapport er vel ikke så uvanlig. Noen plasserer seg andre selger. Jeg har ihvertfall full tro på gode inntekter i Q2 spesielt fra CE. :slight_smile:

2 Likes

Hva pokker mener du med det? At folk ikke kjøper Fun fordi Nano krakker? :face_with_hand_over_mouth:

https://www.shareville.no/aksjer/funcom-1

image

Kan være greit å se hvilke andre aksjer folk eier innimellom … hvis noen er gearet totalt, og en av disse krasjer (og nå krasjer alle stort sett), så er det risiko.

6 Likes

Ja, noe sånn. Og at man selger for å fylle på i hullet. “Snitte ned” som noen kaller det. Og at man ikke skal bli tvangssolgt.

1 Like

Dette ser vi jo i mange aksjer hele tiden. THQ og SF har ATH, samtidig faller PDX fordi folk selger den for å kjøpe de 2 andre.

linken til @anon80503862 illustrerer jo dette fint.

2 Likes

Ja, jeg kan skjønne logikken innenforbi samme sektor, men ser ikke hva biotek har med gaming å gjøre. Tror heller Nanoaksjonærer flytter over i BGBIO i går og idag, enn at de selger seg ned i Fun.

Og jeg ser ikke hva oljepris har med gaming å gjøre. Men jammen henger det sammen det også :wink:

Ikke annet enn at det er samme aksjonærbase fordi dette er de mest diskuterte aksjene på ett av norges største investorforum … og man kan se dette på shareville.

1 Like

Nå tror jeg du troller. Makro er makro, du snakker om ETT spesifikt selskap på børsen og at dette påvirker et annet spesifikt selskap. Det gir ikke mening når det ikke er snakk om samme sektor.

Skal man tenke slik du gjør, så vil jo etthvert fall i et vilkårlig selskap påvirke Fun.

@Evilfreud sitt eksempel kan jeg være med på, det er i samme sektor, men at folk selger seg ned i FUN for å kjøpe Nano tror jeg ikke. Ser få av Nanoskribentene her inne i FUN trådene og motsatt @anon80503862 , men ser mange av de samme nickene i de andre biotektrådene som i Nanotråden.