Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg har tidligere solgt nano for å kjøpe fun, og eneste grunnen til at jeg hadde nano i utgangspunktet var siden det var så mye blest om det her. Tviler på at mitt tilfelle er unikt, noe som også støttes av linken til jcp

2 Likes

Nano er i skrivende stund ned 20%, Funcom knapt -1%. Hvis teorien deres skulle holde noe som helst signifikans ville du mest sannsynlig sett et større fall i Fun, og mindre i Nano. Mao. så KAN det være enkelte som deg og meg (som er i begge aksjer) men at det påvirker Funcom i særlig stor grad klarer jeg bare ikke å se.

2 Likes

Kan jo være at noen som har gira i Nano velger å selge andre aksjer (og mange av de samme har vel Funcom) for å ikke ryke på tvangssalg i Nano. Om de trenger midler. Mulig det er de noen her mener.

Sjekk BergenBio og handelsgraf / volum, så sammenligner du med Nano. Ser du noen likheter?
Sjekk så Nano grafen og sammenlign med FUN. Det er INGEN likheter. I rest my case :wink:

1 Like

Kort kommentar. Mycket på gång i Funcom :sunglasses:

11 Likes

Noe spesielt du tenker på som du tror vi andre ikke er klar over? Kanskje du fikk høre litt på messa?

1 Like

Kort kommentar. Mycket på gång i Funcom :sunglasses:

Si det til kursen.

1 Like

Funcom har dumpet ned til 4. plass på listen over de mest populære aksjene på tekinvestor

54

6 Likes

Fra når ? Nå nettopp ?

Jeg la merke til det nå, men usikker på akkurat når det inntraff.

1 Like

Tekinvestor er jo for høyrisikoaksjer, funcom begynner vel å bli for kjedelig? :joy:

6 Likes

Vet ikke hva den måles på, men hvis det er antall innlegg så fikk Nano ganske mange i dag. Hvis det er basert på kjøp / salg så var det nok en del som snittet ned i dag.

Synd at ingen på listen du la ut @holmes, har gjort det spesielt bra i år.

Hva legges til grunn i popularitets målingen av aksjene her @pdx?

2 Likes

Det er vel de mest diskuterte aksjer.

Nano har naturlig nok vært diskutert en del i dag, funcom omtrent ikke.

Alle tar feil :wink:

Den baserer seg på antall brukere innlogget de siste 4 ukene som har aksjen i favorittlisten sin.

Antall innlegg kunne også funket :smile:

8 Likes

Lite kommentarer från Gamescom.

Jag förstår varför inte Funcom smäller upp ett fett bås på Gamescom. Det är aaallldeles för dyrt. Det fanns indie hallar där små spel hade en dator där de visade sina spel.

Annars var de alla maffiga AAA bolag som ställde ut sina spel och de kostar sinnessjuka pengar. Jag kan tänka mig att THQs olika bås kostade säkert 50-100 msek, om de ens räcker.

Vill vi verkligen att Funcom ska lägga 20-30 msek på en monter? Jag tror inte de är vägen att gå. Inte idag iaf. Conan Exiles sålde ju jätte bra. Visst var dom på Pax men de är inte samma sak som detta.

Gamescom blev en eyeopener för mig. Att ställa upp en monter för mig är inget i dagsläget. Då skulle de vara om Funcom vill ha en stor förläggare till interna spelen. Men vill vi verkligen det?

Starbreeze föll i den fällan. De går inte och tävla med jättarna. De är bättre att satsa på alternativa vägar. Jag menar Twitch finns? Digitala vägar. De är dock viktigt att vara på alla mässor och träffa B2b folk. Till slut kommer Funcom i ett läge där de kan börja satsa på stora monters men då måste de ha minst 4-5 miljarder i BV. That is the reality

De är toppen de testar med Twitchcon!

16 Likes

Satan så dyrt. Förstår den och smart drag. Takk för info @antzzo

Tror du virkelig det er sååå dyrt?

Det tviler jeg på.

3 Likes

Har du bilde av noen av de båsene du mener er så dyre?
Må innrømme min initielle tanke er at du er way off når det gjelder kostnad selv om jeg ikke har sett de. :blush:

3 Likes

Det er jo sikkert tilgjengelig info ett eller annet sted. Arrangør averterer vel med hva de kan tilby og til hvilken pris, til de ulike interesserte selskapene? Kan ikke se hvorfor det skulle være hemmelig. På de bransjemessene jeg selv har deltatt på har iallefall dette vært åpent.

Liten stand 100k, 250k for 3 dager
Medium stand 200k, 450k for 3 dager
Etc

1 Like