Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Ser at PewDiePie setter nye rekorder:

Kanskje Funcom bør bruke han på de neste utgivelse CCC og MOM?..
Ser forresten ut at CE gjorde det ekstremt bra, og da brukte de PewDiePie, mens MYZ og CU ikke levde helt opp til forventingene (de første ukene), og da brukte de ikke PewDiePie til å markedsføre spillene…

Pewdiepie plukket opp CE på eget initiativ såvidt jeg kan huske. Rui nevnte vel også at de ikke opplevde nevneverdig mersalg fra at han laget en video basert på CE - les: mange views betyr ikke nødvendigvis mersalg, det er viktigere med hvem og hvordan influencere formidler spillet ditt.

Neebs, CohhCarnage og DansGaming er nok eksempler på de som konverterer mange views til salg gitt at fanbasen deres (stort sett) er dedikerte gamere.

5 Likes

Funcom og enkelte her mente det hadde liten effekt med Pewdiepie og CE stream… Få som kjøpte spillet akkurat da han streamet.

Det er sikkert sant akkurat i streaming øyeblikket, men at videoen er sett 5 millioner ganger på Youtube tror jeg har hatt en mye større effekt🙂.

Over 200k likes har den og👍

1 Like

Tror han var betalt av Funcom, har du kilde?

Ja stemmer det du sier at Rui ikke så noen særlig effekt, men med så mange følgere som Pewdiepie må jo dette garantere en god del salg…

Med de andre streamerne så de at salget økte i realtime, ikke med han.

3 Likes

Sikkert sant. Men i ettertid av realtime har Ppp videoen 5 millioner views på Youtube og 230k likes.

Det gir sikkert endel salg (vanskelig å måle sikkert)

Cohh videoene har fra 5-40k views og noen hundre likes…

Jeg foretrekker Cohh>Pew, men det kan jo ha noe for seg å tenke på annet en bare realtime salg og?

1 Like

Ja stemmer nok det, men favoritten til PewDiePie er jo Minecraft, og da vil det jo være rart hvis ikke noen av de mange følgerne hans vil prøve/kjøpe CE, som jo er “Minecraft for voksne”…

3 Likes

Greit å notere seg at han spilte CE i den perioden hvor han var skikkelig sykg o alkis.

Filmen het vet “littearly hitler”.

Med tanke på hvor stort han har gjort det med minecraft nå, og hvor poppis horror spillene er når han spiller dem, så håper jeg han plukker opp moon".

3 Likes

Han måtte døpe den om.

Nå heter den Good Game🙂

Enig, tror det er kjekt om han plukker opp MoM. Tror nesten han gjør det og på eget innitiativ.

1 Like

Det tror jeg vil være en god match :slightly_smiling_face:

1 Like

Mexican standoff?

Det overrasker ikke meg i tilfeller som dette om samme person står på begge sider og bare ser hvilken som blir slukt først.

Vi snakker FUNcom her :slight_smile: Litt moro i dagliglivet må vi ha.

Kan det være blokkering før dump?

Det er risk for dump i morgen pga “sell on news”, men om kvartalsrapporten er solid nok kan det gå motsatt vei også :slight_smile: Jeg er usikker på om rapporten blir overraskende nok til å dra kursen opp, så jeg har redusert risikoen forrige uke. Planen min er dog å komme inn igjen på et tidspunkt. Synes kursen er under fair value nå.

Tenk at det er slik at man må redusere risiko før en kvartalsrapport fordi tendensen er at det dumpes. Det har ikke vært noen oppgang nå før tall, så hvorfor dumpe nå? Får jeg en god forklaring på de så er det greit?! Tidligere når kursen har krabbet opp et æt par kroner på relativt lavt volum FØR en god rapport eller andre triggere så skjønner jeg at man kan ønske å realisere HVIS man mener toppen er nådd på kort eller lang sikt. Men nå? Alt er selvfølgelig mulig mtp historikken og en gjeng kortsiktige nervevrak med adhd :yum:

3 Likes

Hva mener du, vi snakker jo syk pumping fra 12.5 til 13.7 eller noe?!?

Fra spøk til alvor, denne kvartalsrapporten er bortimot umulig å estimere pga ps+ avtalen. Samtidig er det slik at vi nå har følgende kvartaler å se fram til:

Q3 2019: like bra / dårligere enn Q2 2018 avhengig av epic avtalen siden myz dlc var meh.
Q4 2019: moons of madness. Mindre spill som ser bra ut, men har lite hype.
Q1 2020: ??
Q2 2020: ??
Q3 2020: ??
Q4 2020: ??

Og jeg lagde en meningsmåling som indikerer at folk stort sett forventer få nyheter.

Min antagelse er at noen få fortsatt har tradet kvartalsrapporten i håp om å få informasjon om når ting skal skje neste år, men at mange nå bare har posisjonert seg på utsiden ut fra teorien om at de heller kjøper på 15+ når de vet at neste funcomspill ser bra ut, enn å bli med ned til 11kr fordi trump går amok på twitter.

6 Likes

Press release: Online multiplayer and new release date for Conan Chop Chop

15 Likes

Dette er bra, men det burde vært planen fra starten av. Kjipt med utsettelse, men det blir forhåpentligvis er bedre spill av det

Edit: jeg synes det er litt synd at de måtte vise det frem på gamescon for å komme til denne avgjørelsen

3 Likes

En god avgjørelse, tror det kan påvirke salget til spillet definitivt. Effekten av et nytt spill er også viktig, så å ha det fra lansering kan bli avgjørende for at spillet omsetter for mye mer enn nå. Blir en bonus neste år.

2 Likes

Fantastisk! " Alle"blir å spille WoW classic uansett :wink: