Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Tror det er rett avgjørelse selv om man sikkert kunne kjørt en soft-launch nå, og online multiplayer senere? De fleste har vel sagt at de burde vente.

Artig uansett at det har vært nok interesse for et så lite prosjekt at de flytter på det for å gi extra features.

Er det tilsvarende spill som har online multiplayer? Store suksesser som Castle Crashers og Binding of Isac har vel bare lokal Co-Op?

4 Likes

Utsettelse med det grunnlaget er bare kjipt for de mest kortsiktige. Godt valg tror jeg for Funcom i det lange løp. :slight_smile:

2 Likes

Dette er jo en fantastisk nyhet om noe som har vært diskutert og etterspurt her inne i lengre tid. :slight_smile:

1 Like

Start av en inntektsstrøm utsatt 3-7mnd og økte investeringer i Q3-Q4 er vel ikke fantastisk, men at det blir større inntekter i Q1 vil jo forhåpentligvis gi en opptur etterhvert. Siden Funcom har handlingsrom her går jeg ut ifra at de har analysert salg med og uten online multiplayer og sett at dette vil lønne seg.

Fort gjort at et spill går i glemmeboka om det lanseres med manglende features.

Bedre at streamere kan spille sammen på dag 1.

3 Likes

Inte så otippat detta. Spelet hade inte sålt något utan online Coop. Bra av Funcom att lyssna på gamers och investerare! Dessutom skriver de att ska utöka innehåll.

9 Likes

Fett! Dette er bare bra for alle langsiktige!

:slight_smile:

3 Likes

Håller inte alls med dig där.

Jag var på Gamescom och de var tillgängligt för gamers. På E3 var de stängt för journalister. Vi pratade med dom och de sa att varenda person som testat hade frågat efter online Coop. Inte konstigt de tog detta beslutet . Hade ingen sagt något så hade de kanske kört på som de var och inte sålt något alls.

Dessutom hade de bara en dator där och ett ställe där man kunde lira couch Coop. Så Jo de var väldigt viktigt och avgörande för CCCs framtid att närvara på Gamescom

1 Like

Tycker det här är jättebra. CCC är ett litet spel med liten budget. Intäkterna kan nog bli hyfsade men inte på långt när CE (eller MYZ för delen). Jag tror man gör helt rätt i att vänta och släppa spelet med online-feature från start.

Ingen poäng att släppa det i en patch om spelet redan hamnat i ”glemmeboka” för de flesta gamers

Den ökade potentialen till försäljning försvarar senare release tycker jag :+1:t2:

2 Likes

Men det er nettopp dette som er poenget mitt. De burde selv ha skjønt at dette spillet er ingenting uten online Coop. Det er synd at alle som var innom måtte fortelle de at dette var nødvendig for at de skulle innse det selv.

Men nå har de omsider funnet ut at online Coop er lurt, så da blir dette bra.

3 Likes

Derfor jeg spurte ovenfor om andre tilsvarende spill har online multiplayer… Hvis det er uvanlig er det ikke rart det ikke lå i grunnkonseptet. Det kan dobler vel fort investeringen og vel så det (her vet andre mer enn meg).

Edit: Ser at suksesser i samme sjanger som Castle Crashers og Binding of Isac nå har dette. Enda viktigere at CCC får en slik modus.

3 Likes
2 Likes

Supert…da får vi den obligatoriske rapport dumpen og utsettelses dumpen i morgen da :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Bleh

Noe stort på G :ok_hand:

Skal de klemme til såpass må det være snakke om en ny game-mod eller ditto nytt innhold. Eller, hva mener dere andre?

Tror også at første glimt av multiplayer Co-Op kommer ifbm. TwitchCon.

3 Likes

De där är en typisk kommentar som 9 av 10 personer gör som väntar på att få Coop reveal så att de kan sälja.

2 Likes

Håper på features som får gamle spillere tilbake. Features som gir en grunn for å bygge katapulter. Gjerne bombadering av NPC styrte knusbare baser. Eller mini-games inni spillet, som capture the flag ++. Det er så mye kult CE kan utvides med :star_struck:

4 Likes

Vel, noe stort må det være - hvis ikke har du ikke egne stands på Twitch-Con (dyrt!) for et eldre spill.

1 Like

Tja. Jeg har null forventninger til denne tittelen, men med online multiplayer støtte blir jeg litt mindre negativ. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor funcom inngikk denne avtalen. Mulig ideen er åvise at conan ip kan brukes til mye?
Ulempen er at man utsetter floppen og øker utviklingsutgiftene hvis ccc flopper.
Noen særlig dipp pga dette har jeg liten tro på.

1 Like

Lav kostnad, stor oppside og svært nyttig erfaring når det kommer til multiplattform launches som publisher :slight_smile:

1 Like