Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

De må bare skjule alle innlegg som ikke passer ønsket om positiv omtale og positiv kursutvikling. Det beriker nok forumet.

Det som viser seg over tid er at omtrent samtlige her inne trader, men det er alltid en unnskyldning tilknyttet. Hvorfor? Dette er børsen ikke funcom fanklubb.

Jeg respekterer standpunktene dine, men når de blir repetert på en klagete måte daglig blir det å oppfatte som grinete. Samtidig som du også trader funcom.

5 Likes

Hehe, kan forsikre deg om at jeg fortsetter å «grine» inntil denne aksjen er i bedre forfatning. Heldigvis kan ting gjøres for å bedre denne - noe noen av oss faktisk jobber hardt for.

6 Likes

Som forventet, drama og rød dag…fornøyd om vi ender opp på 13kr :roll_eyes:. Rinse and repeat.

Många som vevar här nu. Tänk på vad ni vill tillföra en extra gång innan ni skriver. Ligger ni ute och enbart vill såga FC, gå vidare. Ni som ligger inne och försöker vara dryga mot de som inte tycker som ni. Lägg ner.

Lägg av med påhopp och annat skit.

4 Likes

Ett fall i dagen(e) etter kvartalsrapport kan fint begrunnes med lavere forventninger til inntektspotensialet i 2020. Det er jo den direkte konsekvensen av kansellering av Conan Single Player. Hvor lavt aksjen faller er avhengig av om dere som ønsker å eie funcom på dette tidspunktet øker eller reduserer beholdningen på disse nivåene.

Noen ganger holder den enkleste forklaringen.

Det er muligheter for nyheter på twitchcon, men ikke garantert slik jeg tolker Tascha og kvartalsrapporten. Det er da mulig å spekulere i at Funcom ønsker å ta en kvalitetssjekk av det de kanskje skal vise før de eventuelt viser det fram, og at kvaliteten per i dag ikke er helt der, men at det fortsatt er omtrent en måned med arbeid de kan legge i demonstrasjonen. Alternativet er selvsagt at det de kanskje viser på twitchcon er det ukjente publishingspillet som de annonserte de har avtale på i kvartalsrapporten.

1 Like

Det gikk meg hus forbi tror jeg, hvilket tenker du på her?

Fikk noen på 12,59 i morges, og er fornøyd med det👍

12 aktive prosjekter hvorav 6 er nye:

1: Moons of Madness.
2: Conan Chop Chop.
3: COOP Shooter.
4: Dune.
5: Slovakisk ukjent IP 2021 (+2 unannounced publishing projects).
6: Ukjent spill (+2 unannounced publishing projects).

8 Likes

Aksjonæroversikter viser at det slett ikke er så ille som mange skal ha det til her. Det er kanskje noen få, men det er små rokkeringer i aksjonærboken - svært mange er langsiktige. Ellers er det vår kjære venn som i stor grad styrer hvor kursen skal gå hen.

5 Likes

Synes ikke det er overaskende at folk selger i dag.

I tillegg til tradisjons sell on news fikk vi:

Dårligere Q2 sammenliknet med fjoråret (det er vanlig å sammenlikne mot foregående år)

Utsatt Chopchop et halvt år.

Utsatt Conan Singelplayer.

For alle som ikke er like informert som oss her inne, var nok gårsdagen skuffende.

Ikke noe dobbel payday i 2020 nå, så jeg reduserte med 30% i dag. Får heller se om jeg kan trade litt mot Twitchcon

1 Like

Det skjermbildet i streamen i går, kan det ha vært fra Coop? Ja, de sa det var for “inspirasjon”, men jeg tenkte med en gang dette er et easter egg. Så i allefall veldig ut som en menyskjerm for Coop.

2 Likes

Det er en menyskjerm - du ser «matchmaking», «customization», «progression» etc. i liten blå skrift.

8 Likes

Skal bli morsomt å spille chronicles. Rollespillet var morsomt som Harry action

Jeg tipper det er en placeholder inntil de finner ut hvordan dette skal fungere i praksis. Så derfor poengterte de at dette ikke nødvendigvis representerer gameplay eller noe annet.

Concept art som ble placeholder funksjonalitet for en vertical slice gir mening.

Det sier nok om ikke annet noe om stilen de går etter.

Fint å se at det var Mutant Chronicles, dette blir bra.

mutantchronicles.com er forresten til salgs for $6495, så domenet der eier ikke Funcom enda i alle fall.

3 Likes

Ser jo ikke helt umulig ut å få til en coop-shooter som ser kult ut basert på det der :slight_smile:

OK, så det var ikke helt på jordet :slight_smile:

Vi vet fortsatt ikke om dette blir førsteperson eller tredjeperson?

Står väl FPS på många av Paxtons tweets?