Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jo faen, du har rett! FPS. Nice!

1 Like

Det kommer til å bli fantastisk bra dette spillet, det er jeg ikke i tvil om. Flagget de har på bildet i presentasjonen, er fra Cartel-organisasjonen.

Cartel består av 5 selskapsfraksjoner (Bauhaus, Capitol, Cybertronic, Imperial og Mishima), som alle ønsker makt, samtidig som de sørger for lov og orden i solsystenet, og forsøker å forhindre framdriften av Dark Legion. I tillegg finnes Brotherhood, men de er selvstyrende og hører ikke direkte under Cartel.

Dark Legion er de onde. De er ledet av 5 apostler - Demnogonis, Semai, Muawihje, Algeroth og Ilian. Algeroth er feltkommandøren.

Disse fraksjonene skiller seg mye på hva de har tilgjengelig av teknologi og ressurser, så det er utrolig kult og Funcom har et enormt univers å bygge videre på her.

Les mer om fraksjonene her:
https://1d4chan.org/wiki/Mutant_Chronicles

19 Likes

Dette spiller er rett og slett et forsøk på å bryte håndbak med Overwatch - Funcom har ganske store nøtter som forsøker seg på et AAA multiplayer shooter av denne typen :peanuts:

2 Likes

Det er ikke de store volumene den enkelte trader antar jeg, men mange bekker små. Det er såpass lavt volum at slikt får merkbar effekt på kursen. Så har man de store svingningene som jeg vil anta er en effekt av en større aktør kommer på banen med mindre etter.

Min gjetning er at dette er ett vermintide type spill. Fatshark har lykkes svært godt med det, og det vil passe godt inn i universet. Replayability og DLC med flere factions osv kan også bli høy. At det skal være en overwatch konkurrent har jeg liten tro på.

2 Likes

Hva har han sagt nå?

Spørsmålet nå helt kortsiktig er vel hva Redeye sier. Kanskje de må nedjustere litt selv om potensialet egentlig har blitt større slik jeg ser det.

Det er da interessant å se hva RedEye selv har sagt.

image

Det logiske er at de beholder 2021 som de tidligere har estimert, men nedjusterer 2020 noe. Så vidt jeg har fått med meg har de aldri spesifisert nøyaktig hvor stor del av inntektene i 2020 som skulle komme fra Conan Single Player, og noe av dette blir vel veid opp for av større satsing på Conan Exiles - men en liten nedjustering vil jeg tro de kommer med.

Hva det gjør for “fair value” estimatet deres vet jeg ikke. De har jo uansett alltid antatt at 2021 blir det store året for Funcom.

2 Likes

Kan hända att de höjer CE och att Dune kommer tidigare i 2021 och höjer då.

We will most likely lower our estimated net sales for Q3 2019 with around USD 1.5-2 million

Så Redeye räknade alltså upp emot 2 musd för CCC? :joy:

1 Like

Og ser bort i fra MYZ epic avtalen … ?

1 Like

Unnskyld språket, men de fremstår (for ofte) som noen skrotnisser.

2 Likes

Dette i kombinasjon med en eventuell dump er nok mat for rette instanser og det som er satt i gang. En ting er sikkert som banken, “noen” kommer til å putte mye kapital i Funcom når DUNE og potensialet der blir kjent uten forbi de indre rekker. Det må dryppe litt teasere og noen estimater på det faktiske potensialet. Samt at det er “nært” forestående vil tippe 8-6mnd ish. Noen som husker hvor tidlig man så inntog av fond etc ifm EA CE?

2 Likes

Japp märkligt. Skrev de i deras tweet. De måste helt missat dealen…

1 Like

Var vel ikke noe særlig fond å snakke om hvis jeg husker riktig. Storebrand var inne, men solgte seg ut for EA-launch og kursrally. Etter det var det ikke før desember 2017 at Robur kom på banen. CNT kom først vinteren 2019.

Kan noen som har tilgang til artikkelen fortelle hva de sier?

Var storebrand jeg tenkte på samt andre større investorer. Uansett, det blir nok rimelig god stemning en stund før DUNE. Spørsmålet er hvor tidlig man skal posisjonere seg for å få med den hypen. Ref Rui/Stian i går, som mener DUNE har potensiale til å overgå CE på alle måter og det er også intensjonen deres fra et utviklingsståsted. Så har man det faktum at det kommer både filmer og serier. Det skal godt gjøres å bomme her.

Det gjør jo ingenting, i så fall blir det desto bedre resultat i forhold til forventninger.

Nå var vel Storbrand en av dem som var med i emisjonen der Funcom nesten ga bort aksjene sine.

Så det teller ikke.

1 Like

Funcom Q2-2019_redeye.pdf (311,4 KB)

1 Like