Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Det har vært lite prat rundt utvidelsen til CE :thinking: Slik jeg forstår det er det ett satsingsområde i alle fall ut året og vil være hoved-inntektskilden ut 2019. Hva er forventningen på økt salg i forhold til de kvartalstallene som er estimer i Q3 og Q4?

Någon som vill ut ? :face_with_monocle::zipper_mouth_face:

En rapport til så er ørkenvandringen over😛

Om salget i Q2 oppdrettholdes har de godt med inntekter. For Funcoms del håper jeg på rundt 8,5-9M i inntekter i Q3 og Q4 uten å mene at det er noe utover basecase.

Legges opp til 12.50 close. Det er vel bear sikkert.

kjøper litt mer jeg…

Snyggt jobbat! @Cirmes

Fikk litt i dag👍

Gambling

Kunne ikke vært mer frustrert over en aksje som denne. 10/10

1 Like

Ren skjær gambling!

Når kursen i dag er på nivået der selskapet kun hadde CE EA, gjeld og tom pipeline - så kan man lure på hva ledelsen og styret tenker om situasjonen.

5 Likes

Har tanken slått deg at kursen den gangen var for høy??

2 Likes

Nei, shit - det hadde jeg glemt!

Vi vet jo hva de tenker. Absolutt ingenting som har med kursen og aksjonærmassen. Dette bevises jo gang på gang. De bryr seg utelukkende om fortsatt drift som i og for seg er en god ting, men de har noen andre stakeholders de bør hensynta. De er her tross alt pga. Viljen til aksjonærene i emisjonene.

1 Like

Det er jo bare å vente på neste spilllansering som kan gi litt hype? Vi vet de ikke går konk i mellomtiden…

3 Likes

Om det er en faktisk dekobling mellom aksjekurs og selskapet så er sannsynligheten rimelig høy for at et oppegående PE-fond tar Funcom av børs, til en latterlig lav premium. Da får vi grine våre bitre tårer mens Funcom får vokse i fred inntil hele eller deler blir notert igjen - feks i Sverige.

2 Likes

Det var jo snakk om dump i hele går, kom ikke som noen overraskelse dette her vel?
jeg ser at ZPX søker blant annet lead developer, kan dette være funcoms versjon av å gi oslo kontoret friere tøyler for Dune?

Must relocate to Lisbon, Portugal - No Remote or Contracted Opportunities.

1 Like

Om det hadde vært en dekobling mellom aksjekurs og selskapet så hadde kursen gått opp i dag.

1 Like

Nja, vil vel heller ha foreslått tilbakekjøp enn utbytte når vi nå er her med MC<1mrd.

Så hvorfor foreslår vi ikke det? Fullmakt til feks 1-3m aksjer i markedet? Gitt prisen ved innsidekjøpene må jo det være gull?

Nettopp. Funcom går ikke konkurs med det første, så det er bare å smøre seg med tålmodighet…

Kursen går opp igjen om det så blir et år til…