Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Jeg gamblet og gikk inn da. 2,5 gammel kurs. To år senere, og det eneste som er det samme i selskapet som den gangen er… :drum:… aksjekursen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

8 Likes

Med nesten 20% av MC i cash så tror jeg det er helt greit å fjerne litt av free-float gjennom tilbakekjøp.

1 Like

Det Funcom ihvertfall bør gjøre er å få lagd litt interesse hos større investorer evnt. fond som antakelig kan og greier se et større bilde av hvor selskapet er på vei og hva de leverer. Inntil det skjer det fritt frem for sirkus, på den ene eller andre måten :sweat_smile:

Nå har ikke de oppnådd dette selv om de har vært aldri så aktive. Så kjøp nå heller tilbake aksjene nå så kan evt fond få kjøpe disse om/når de måtte fatte interesse.

Og den interessen, den kommer først på høyere mc og turnover.

1 Like

Siden 15 desember 2017 har kursen har closet under 12,50 to ganger - 27 og 28 desember 2018. At det i det hele tatt er snakk om det samme nå er mer absurd enn det er overraskende.

Den fundamentale utviklingen fra ett spill i EA, gjeld og null pipeline til der selskapet er i dag er på ingen måte reflektert i kursutvikling.

Går kursen til 11 og 10 kroner kan man se for seg å vurdere en tur innom Gaustad.

3 Likes

Eller en tur innom Dronning Eufemias gate 30,0191 Oslo og hente rykende ferske riksdaler :wink:

Dronning Mauds gate 3, 0250 Oslo tenker jeg vi sier :wink:

1 Like

Hvorfor skal Funcom jobbe for å få inn fond mens ASP herjer i aksjen? De har allerede fått inn Robur, men ASP sørger for at det foreløpig ikke er noen suksess.

4 Likes

Og CNT senest i vinter. De alene tok aksjen fra 12 til 15 takket være 1,5 mill aksjer kjøpt over børs.

Men så fortsatte pump-dumpingen, og kjøpersiden var utarmet på runde 4 eller 5.

Nå er vi på emisjonskurs igjen.

Strengt tatt en gavepakke for langsiktige. Man vet vesentlig mer nå enn da og det er vel liten tvil om at en dobling/mange dobling i verdsettelse er innafor, ifm slipp av DUNE.

Bare å laste det man kan!

4 Likes

Tok en post i dag på 12,79. Har troen på langen.

Max

1 Like

Ja lasta på nu @vcp

Kan jeg spørre hvorfor det innlegget til @h3nk1 er skjult? Så ikke noe galt med det, med mindre Gaustad er et mentalsykehus og man selv har et familiemedlem der eller noe. Jeg vet ikke hva Gaustad er referanse til, men tenkte noe slikt.

Uansett så jeg ikke noe galt.

2 Likes

Det var i TA tråden og ble rapportert, så ble det flytta, så bugger forumet ved at det enda er skjult.

3 Likes

Helt på sin plass med den :wink:
Har lastet full posisjon i dag, men jeg har ikke det i meg å være veldig langsiktig.
Men er med opp hele veien, inn og ut. Inntil aksjekursen viser tegn til at det er mer hensiktsmessig å sitte rolig i båten.
Det sagt, fortsetter den ned kommer jeg til å øke på veien. Synest aksjen er billig nå. Det kan bli høy volatilitet ila høsten og fram til nyttårsrally så litt tørt krutt tenker jeg er smart.

1 Like

Etter husken min pleier ikke september og oktober å være særlig gode måneder. Men julerally har startet tidligere og tidligere hele tiden. Tipper julerally starter enten ved nyhet eller før 25 november. Tipper 1 uke før ca. Kanskje til og med 2 uker før denne gangen. Og i år forventer jeg faktisk et skikkelig julerally på ca 50%. Uten nyheter.

3 Likes

Spørsmålet et om det blir fra 10 til 15 eller 12 til 18 kr da :male_detective:‍♂:wink:

Ännu en rapport med inga ord om hur Secret World Tv serien går :rofl:

Hadde vært på 18 nå om vi ikke blir teppebombet på det nivået hver gang

1 Like

Nei det avhenger mye av MoM og eventuelle nyheter om coop shooter. Som tross alt har vært det folk stort sett har ventet på uansett.

At de har nå sagt at de tror at Dune kan selge bedre enn CE betyr uansett mest for meg. For jeg skal ha med meg det før jeg skal selge uansett. Jeg er skuffet over at Conan singleplayer spillet er utsatt. Conan Chop Chop har jeg hatt null forventninger til. De kunne likegodt kansellert spillet og jeg hadde ikke brydd meg. Men jeg er ikke så skuffet av utsatt singleplayer at jeg selger. Nå har jeg i det minste full tro på at Dune spillet vil bli en stor suksess. Kanskje vi da snakker om et spill som kan selge 10 millioner spill! Potensielt det. Potensielt mer. Regn på den! :slight_smile: Skjer det så tror jeg vi kan se kurser på over 100 kroner.

7 Likes