Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Er du min ukjente tvilling !?! :rofl:

Har nøyaktig akkurat samme tanker👍

1 Like

Igjen og igjen sier du det. Så ja. Hva heter faren din? Hehe min heter Jan, men ikke Jan Jappens.

Alvorlig, hvis Funcom drar inn 3 milliarder på det første Dune spillet så tjener de trolig mer enn filmen. Da kan vi få noen fete overskrifter i både norske og amerikanske medier…

3 Likes

Hur nu Hegnar ska vrida på den då :joy:

1 Like

Funcom kan kjøpe Hegnar allerede i dag og sende Trygve i tidlig pensjonisttilværelse. Hegnar tjener ikke penger, det gjør Funcom.

Egentlig er det en god idé, selskapet kunne trengt en plattform for å forkynne litt info om bransjen og at det finnes penger i annet enn belånte oljerigger og laks.

8 Likes

Bingo!

Noen tanker

• Glem å se på net profit. EBITDA gir et mye klarere bilde av utviklingen til driften. De prøver å følge noen regler på D&A, men som jeg mener er tilnærmet er umulig å beregne riktig i slikt type scenario. De setter noen satser og håper på det beste. Derfor er viktig videre å se på topplinje, ebitda, cashflow og balansen for å se verdiene som ligger i selskapet.

I et kvartal der det ikke ble gitt ut noen spill(jeg mener helt seriøst at CU ikke er seriøst nok til å kalle en lansering engang) så:

• ALL TIME HIGH siden Rui tok over: Selskapet har investert -5,8 MUSD, de viser at de er aggressive på investeringene- det indikerer høyere kommende vekstrate.

• CASHA økte med +0,7 MUSD fra Q1 2019 i samme kvartal som de investerer for rekordhøyt investeringsnivå?

• På et halvt år har selskapet økt non-current assets fra 25,4 MUSD til 33 MUSD (+ 30% )

• På et halvt år uten nye spill har selskapet økt equity fra 45 til 47,7 MUSD

• På et halvt år har selskapet økt liabilities med 2,5 MUSD.

• Mener også at topplinjen er det tredje høyeste kvartalet siden Rui tok over.

Positiv net cashflow…

Og ja, det er et statisk bilde. Men det gir gode indikasjoner på hva selskapet driver med, og hvordan strategien fungerer i perioder UTEN spill-lansering.

Hvis du er en av de få langsiktige, kjøp mer, ikke mindre :slight_smile:

21 Likes

Er du seriøs Funcom investor igjen nå @havana12 :wink:

4 Likes

Aldri ikke vært seriøs :wink: Fikk endelig en ny kvartalsrapport å kose meg med

1 Like

3 av disse millionene kom til under nyttårsnatta på grunn av IFRS 16 regler

4 Likes

Good catch :clap:

Kjøpte 40 aksjer på 12.6 selv i dag. Ble litt sjokkert over rapporten da jeg forventet negativ profitt med minskning av cash, forventet også null ny info. Så denne studenten er veldig fornøyd, spesielt med det at de flytter fokus til Dune så det blir nærmere film hype. I ettertid burde jeg kanskje kjøpt 39 aksjer, så tror folk at jeg er robot :robot:

12 Likes

Nog med robotarbete i denna karusell aktien :grin:

Om man tar bort kassan från börs värdet så är Funcom inte ens dubbelt så stort som Starbreeze, och bara dubbelt så stort som Toadman. Detta är ett fucking joke att vara på norska börsen och ha denna typ av handel.

15 Likes

Dette var jo en svært løs påstand med uten noen form for kilde?

Her inne vil overraskende mange fortelle deg at det ikke er noe som helst i veien med handelen, og at OSE er riktig indeks for Funcom.

Vent å se, snart får de samme folka billigere aksjer enn Robur fikk ved emisjonen i 2017.

2 Likes

Fra at de snakket om det til det du skrev tidligere er ganske lang vei. Slenge ut påstander i hytt og gevær er grunnen til at vi har antivaksere og folk tror at jorden er flat :stuck_out_tongue:

1 Like

Nå er det politiet (økokrim) som beslaglegger utstyr etc, ikke Funcom. Samme hva Funcom sier…

Jepp Funcom er nok på vei dit for å beslaglegge pc’en nå :clown_face:

2 Likes

Det vil jo en hver bedrift som er på børsen si, hva ellers skulle de sagt? Tror du er på fisketur her altså.

Funcoms IR avdelning bör avväga om de är värt att lägga resurser på att få bort ASP eller att potentiellt bli av med Robur och TIN fonder. De är en avvägning de bör fundera skarpt på för jag tror inte de är långsiktiga i all evighet om inget händer.

Dessutom drabbar detta deras egna stock option program och det blir en extremt vidare utspädning av aktier vid eventuella förvärv och annat vid dessa skämt kurser.

4 Likes