Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Hva tenkes om abbonementsbasert løsning på både Dune og Co-op? Funcom må ha klokketro på disse spillene for å kjøre på med denne modellen.

Kan bli en pengetrykkemaskin dette her.

Edit: Har sikkert tolket det feil, det menes sikkert DLC som evil presiserte.

image

Blir ikke abbo men dlcer som i conan

Ok makes sense, sa de det på presentasjonen? :slight_smile:

4 Likes

Kanskje de venter på klarsignal fra den største kunden deres? :roll_eyes:

2 Likes

Man begynner faktisk å lure.

De kommer sikkert til å selge skins og slikt, veldig populært i online spill…

1 Like

Liker at han får litt utfordringer i nyjobben.

Ja tenk at et dypt etisk selskap som Pirato utelukkende bryr seg om comission motherfucker

Oppsiktsvekkende

2 Likes

Pareto har alltid slått meg som dypt etiske og seriøse.

Som den gangen de fasiliterte enn stor emisjon i APCL og ga strålende anbefalinger rett før tidenes kursfall.

1 Like

Høres ut som DNB før NANO emmisjonene det :smiley:

1 Like

Hehe, ja. Men enda mer ekstremt - kom vel melding om at selskapet ikke fikk letelisens to-tre dager etter at emisjonen var lukket eller noe slikt.

Finansavisen hadde vel en artikkel ute der de så på Pareto sine analyser, der hadde de 60% kjøpsanbefalinger. For selskaper som de selv var inne å “jobbet i” hadde de kjøpsanbefaling på samtlige.

1 Like

Spott on savepig!
Men den scenen er for fin, til å kuttes så kort :smile:

https://youtu.be/wM6exo00T5I

2 Likes

91k spärr på 13.00. Underbara papper

2 Likes

Bare så det er sagt så er det ett sterkt kjøpssignal. Nå blir det handlet en del opp mot 13, så litt salg ned med nye salgsposter på hvert øre, for å akkumulere noen hundretusen aksjer, så blir sperren flyttet eller i de fleste tilfeller kjøpt bort og da går kursen videre. Historisk kjøpssignal hver gang

4 Likes

And its gone.
Nå venter vi på Coop Shooter bla, og det som er greia her er at det kan fint kjøres en dump etter en slik nyhet selv om det ser aldri så bra ut. Det er viktig å posjonere kjøp og salg av alle og enhver for å alltid ha mulighet til å agere på opp eller nedganger. Om alle kaster seg på en nyhet som ser bra ut og kjøper for alt de kan, så er det ikke noe motstand i å selge ned kursen selv på gode tall eller nyheter. Det er ikke noe mer å kjøpe for hos majoriteten. Men om man kjøper litt på nyhet, så avventer litt og ser an kursutviklingen før man kjøper mer så vil man alltid ha mange investorer som har kapasitet til å kjøpe på fall og akkumulere på oppgang. Som @holmes har sagt, det er ikke farlig å kjøpe mer selv om kursen står over sist salg. Om man bommer på 50 øre ene eller andre veien betyr ikke så mye, men det gjør hverdagen til en market maker mye vanskeligere, fordi han kan risikere at de hundre tusen aksjene som selges havner i andres hender.

Som jeg skrev over når det kommer sperrer så er dette i min verden alltid kjøpssignal, så jeg kjøpte litt på 12.99, men jeg har fremdeles mer å kjøpe for. Fordi om kursen nå skulle stige på økt volum, si en krone, hvor så volum stopper opp sammen med kursen, så kan en aktør med mye aksjer som også har skaffet seg mye på lavere kurs foreta en dump/salg for å se om det er noe støtte lengre ned. Da gjelder det å ha midler tilgjengelig for å foreta støttekjøp. Er alle tomme for midler da, så fortsetter salget, folk blir nervøse når de ser kursen faller, man blir irrasjonell og traderne begynner sitt snakk rundt teknisk analyse og kursen faller fordi man orker ikke tanken på å tape mer penger om kursen skulle falle dit mange spår. Psykologi er en av de viktigste faktoren i Funcom pr idag, og kursen ville hatt god nytte av en alsjonærmasse som alltid hadde 30% mer å handle for ved eventuelle nedganger. Fordi de fleste er jo enige om at Funcom er billig må, iallefall på sikt.

4 Likes

Utfordringen vår er jo at Funcom putter mer fokus i CE som gir gode penger, men som ikke trigger markedet fordi markedet vil ha nye titler. Derfor får vi jo MASSIVT CE fokus på Twitchcon, som betyr at Coop må vente.

Alt dette er jo bra langsiktig, men det er kjedelig de neste 3-6 månedene.

4 Likes

Det er vel Funcom USA som lager Coop, mens Funcom Norge vedlikeholder CE. Så det er vel tvilsomt at fokus på CE forsinker Coop spillet?

Det var vel bare Conan Single player som ble utsatt pga, økt CE fokus…
Regner med at Coop “reveal trailer” kommer senest i dagene etter MoM lansering i Oktober…

3 Likes

For å endre ordlyden, PR messig tror jeg fokuset på CE gjør at de har mindre fokus på coop enn så lenge.

1 Like