And its gone.
Nå venter vi på Coop Shooter bla, og det som er greia her er at det kan fint kjøres en dump etter en slik nyhet selv om det ser aldri så bra ut. Det er viktig å posjonere kjøp og salg av alle og enhver for å alltid ha mulighet til å agere på opp eller nedganger. Om alle kaster seg på en nyhet som ser bra ut og kjøper for alt de kan, så er det ikke noe motstand i å selge ned kursen selv på gode tall eller nyheter. Det er ikke noe mer å kjøpe for hos majoriteten. Men om man kjøper litt på nyhet, så avventer litt og ser an kursutviklingen før man kjøper mer så vil man alltid ha mange investorer som har kapasitet til å kjøpe på fall og akkumulere på oppgang. Som @holmes har sagt, det er ikke farlig å kjøpe mer selv om kursen står over sist salg. Om man bommer på 50 øre ene eller andre veien betyr ikke så mye, men det gjør hverdagen til en market maker mye vanskeligere, fordi han kan risikere at de hundre tusen aksjene som selges havner i andres hender.
Som jeg skrev over når det kommer sperrer så er dette i min verden alltid kjøpssignal, så jeg kjøpte litt på 12.99, men jeg har fremdeles mer å kjøpe for. Fordi om kursen nå skulle stige på økt volum, si en krone, hvor så volum stopper opp sammen med kursen, så kan en aktør med mye aksjer som også har skaffet seg mye på lavere kurs foreta en dump/salg for å se om det er noe støtte lengre ned. Da gjelder det å ha midler tilgjengelig for å foreta støttekjøp. Er alle tomme for midler da, så fortsetter salget, folk blir nervøse når de ser kursen faller, man blir irrasjonell og traderne begynner sitt snakk rundt teknisk analyse og kursen faller fordi man orker ikke tanken på å tape mer penger om kursen skulle falle dit mange spår. Psykologi er en av de viktigste faktoren i Funcom pr idag, og kursen ville hatt god nytte av en alsjonærmasse som alltid hadde 30% mer å handle for ved eventuelle nedganger. Fordi de fleste er jo enige om at Funcom er billig må, iallefall på sikt.