Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2019

Om man kjøper etter en dump så havner disse aksjene på andres hender enn den som dumpet ikke sant? Da vil vedkommende ha problemer med å kjøpe tilbake lavt eller lavere som er hensikten med dumpen i Funcoms tilfelle, de siste årene. Så kan man jo realisere litt på vei opp evt i forbindelse med feks en pump, det er ingen grunn til at kursen plutselig skal gå opp 2 kroner ut av det blå uten nye nyheter, sett bort fra argumenter om at kursen er for lav eller om det skulle komme en ny storkjøper som skal inn ala CNT og slik sett presser opp kursen.

1 Like

Jeg synes kursen er for lav igjen og ser etter inngang, men vet ikke hvor mange som er i samme båt da. Nanoturen gikk bra, så nå er det snart tilbake i Funcom igjen.

1 Like

#it-was-tekinvestor-all-along :joy:

Eller er det kostelig å tenke på at Aksjerik ble tvangssolgt på kurser vi i disse dager bare kan drømme om.

3 Likes

Dette var jeg ikke klar over! Hvordan kan jeg bli med på dette!!!?? :joy:

Edit: Kåre eller Johnny jeg tar kontakt med?

1 Like

En knallfin funcom dag i dag da. Svarte godt etter de kortsiktige dumpa i går.

1 Like

En langsiktig investor er også interessert i at investeringen vokser på årlig basis. Hvis aksjekursen er den samme i 5 år for så å hoppe 200% det neste året, kunne pengene gjort mye mer nytte for seg andre steder. Hvis årlig kursutvikling er dårligere enn hovedindeksen så er det ingen grunn for langsiktige investorer å bruke noe tid på denne aksjen.

11 Likes

Alla som kom in igår och baissade vid nedgång lyser med sin frånvaro. Tragiskt

12 Likes

Ref baggers anklager over, jeg har tenkt tanken at det foregår mer i kulissene her på tekinvestor enn hva som kommer frem, det er blitt ett stort forum, men det er jo sikkert bare tull og tøys :wink:

2 Likes

Ufin gjeng som pisser etter hvor det blåser :sunglasses:

Du tenker på at jeg da jeg hadde solgt 30% til 13 kr? Det har bare ikke skjedd noe mer siden sist. Hovedgrunnen til å redusere, at det nå høyst sannsynlig bare er en tittel i 2020 er der fortsatt.

Kan godt være jeg skal inn med mer før Twitchcon da :see_no_evil:

Vel, bedre det enn å pisse på seg selv?! :thinking:

4 Likes

Greia med bagger er at han har det opp ned, det er jo press herfra som gjør at funcom nevner dette på q-rapporten :joy:

De är skillnad på dig och baissare :slight_smile: och de kommer inte komma endast en titel nästa år ^^

Synes ikke det var noe baising i går?

Hvem er det som baiset mener dere?

2 Likes

Ja, så lenge det ikke pisses på andre så :wink:Jeg tror vi får en tilsvarende oppgang som før CE når det kommer hype rundt coop og så Dune. Det gjør at man fortsetter å følge caset for det er så mye potensiale her at det kan bli virkelig moro bare vi kommer oss gjennom denne “dødperioden” uten storlanseringer.

Har en ide om hvordan å nå nye investorer.
Kunne sendt inn ett skriv som fikk ensporete gamliserer som Trygve til å skjønne mer av gamingverdenen; https://ndla.no/nb/subjects/subject:6/topic:1:182061/topic:1:166722/resource:1:164643

Bare bytte ut hovedbrønn med CE osv. Kanskje det kunne tiltrukket flere gamliser, må snakke deres språk :slightly_smiling_face:

Det er ikke et forum i verden, som baiser mindre enn Funcom tråden her på forumet. Jeg er veldig fornøyd med hvordan folk opptrer. De få utskuddene som prøver seg forsvinner fort.

Kritisk blikk er alltid velkomment. Fremføres nesten alltid saklig syns nå jeg.

11 Likes

Kun makrosensitiv :arrow_down: denne aksjen :man_shrugging:

Funcom er ASP-sensitiv og ingenting annet.

The irony is strong with this one…

image

Jøsses. Her har jeg sittet over alle nedgangene og dumpene de siste to årene, også ser jeg nå at de avtales her inne rett foran nesen min! Men hvor? Finnes det noe inside-Insider medlemskap jeg ikke har fått med meg?
Er nok på tide å dra fram sølvpapirhatten min igjen.

(Noen som har link til Hegnar tråden forresten? Ser ganske underholdende ut)

2 Likes

Ja nei, det hevdes ofte her at Funcom er svært makrosensitiv. Det stemmer det, men kun én vei :slight_smile:

Kos deg!

Edit:

Ser at det er ~800 færre svenske eiere i dag som på denne dag i fjor - en nedgang på nesten 40 prosent. Sier litt at de heller vil eie Starbreeze og Toadman.

2 Likes