Nok som Pablo skriver herunder
At aksjen er latterlig underpriset.
Årsak er en kombinasjon av området rundt Robur kurs er psykologisk billig, sunn fornuft ifht potensiale og større aktør som har kjøpt noen hundre tusen aksjer på ask siste dagene. Legger man i tillegg til forumstemning av siste dagers oppgang så ser jeg ingen stor fare for de store bevegelsene ifht realisasjon fra den gjennomsnittlige trader heller, men volumet er ikke å skryte av heller så at kursen kan falle tilbake /konsolidere litt under her kan skje, men fortsetter kjøpene som før helgen neste uke også så er vi godt opp på 14 tallet. Det var en diskusjon her hvorvidt en krone fra eller til hadde noe å si, det har det ikke hvis ting som nå fortsetter, teori er en ting, hva som skjer i praksis er noe annet praksis viste at man kanskje går glipp av denne kronen når noen begynner å kjøpe litt igjen?! Men for å gardere meg så er det ikke rare volumet. Men det har det heller ikke vært motsatt på vei ned.
Hit bør Funcom sende et prospekt.
Så lenge Funcom gjør det samme de har gjort siste par årene så tjener de penger og da er mye av usikkerheten borte på disse nivåene. Potensialet kortsiktig kommer an på hva de viser ifbm CE på twitchcon, og hvordan neste publishing tittel MOM gjør det. Mange tradere trader Funcom, disse venter på lavere inngang, og snakker alltid om lavere inngang. De er tilsynelatende noe avventende pt, som kan hjelpe kursen å holde seg litt selv med siste krone opp fra sist bunn på ~12.50. De har fått rett lenge nå og Funcom har vært i negativ trend lenge nå, men også pga god hjelp fra flere hold. Når man ser nyheter rundt neste store satsning, coop i mutant universet, så kan en potensiell oppgang ala før CE early access komme, og da kan kursen fort gå mye. Selv om jeg ikke har mer enn 20k aksjer, så har jeg gitt meg med å kjøpe alt i en smell, og heller fyllt på mer ved en dipp i aksjekursen. Jeg synes iallefall kursen siste tiden har vært billig, og vurderer risiko for betydelig nedgang vs oppgang på lengre sikt (3mnd +) for god i min favør. Men at kursene kan korrigere ned en 50 øring eller 2 fra ~14.20 er nok ikke usannsynlig historisk sett, men fortsetter kjøperne som handlet forrige uke utover kommende uke så kan denne korreksjonen komme fra 15 og ikke 14?!
Nyhetstørke og makro har vært positiv siden bunnen, så risikoviljen øker
Kommer nok på grunn av stadig nye baggerprofiler på forumet i det siste
Kjekt å være investert i en av fremtidens mest lukrative bransjer.
Hele 49 prosent av befolkningen mellom 9 og 45 år spiller dataspill en gjennomsnittsdag nå, ifølge Statistisk Sentralbyrås Mediebarometer.
Og jo lavere ned i alder, jo flere spiller. 70 prosent under 25 år spiller daglig, 81 prosent av de under 16. I alderssegmentet 9 - 24 år brukes spill oftere enn både tv og streamingtjenester som Netflix.
Wtf hände där?
dold handel? såg inget i orderdjupen. riktigt mkt volym som gick där
Noen som ville ha som fant litt skjult volum Ser ut til å bli greit volum i dag, så blir det også spennende om 6xx
skal ha mer etterhvert
redan lika hög volym som hela fredagen på mindre än en timma
291k omsatt på 53 min.
Lukter som noen prøvde å dumpe… men feilet?
Utdyp gjerne.
Tippar på att ASP försökte dumpa som failade TOTALT
Trenden er snudd, volum i ferd med å komme tilbake, kursen går da naturligvis oppover.
Gratulerer til alle langsiktige som klarte å sitte på henda og kom seg over kneika!
Edit: Shit pommes frittes, her går det unna. 14.34.
Takk for den logiske avhandlingen
Aaaand hello 6xx
Det er like spennende hver gang å se om Funcom endelig bryter ut av hype før release, og kan ha langsiktig kursstigning.
Alle vet hva som skjer i 2020, så spørsmålet blir hvem som tør å vente lengst
Var det ikke du som var ferdig med aksjer generelt og Funcom spesielt?
De ble fjernet fordi det var ukonstruktiv syting. Slik som nå.
Merkelig at du fremdeles holder på, du skulle jo holde deg langt unna alt som hadde med aksjer å gjøre.